XXL Nutrition

vlees ontdooien

huckfinn

Ripped Bodybuilder
Waardering
5
Hey,

Kun je je vlees ontdooien door het op een bakplaat te bakken als het rechtstreeks uit de vriezer komt? Woedt er dan geen bacterieplaag over het vlees?

Ik heb geen magnetron en geen tijd om het in de koelkast te ontdooien.

Dank U!

die bacterien hoef jeje niet zo druk om te maken, als je het daar na goed kookt of bakt! maar wat ik me wel eens afvraag is, als je het vlees snel laat ontdooien, dus door middel van magnetron en degelijke, of de voedingswaarde daardoor onveranderd blijf. Want ik denk niet dat het bevoordelijk is voor cellen dat snelle ontdooien

ik zou vlees niet direct uit de vriezer op de bakplaat gooien omdat de kans bestaat dat de buitenkant te snel gaart ten aanzioen van de binnenkant van het vlees. Zeker met kip is dit dus erg gevaarlijk en je wil natuurlijk geen rauwe kip eten!

Mischien is het mogelijk als je het vlees (voordat je het invriest) eerst in erg kleine reepjes of stukjes snijdt, dan zal het sneller, gelijkmatiger garen op de bakplaat.

Je kunt het ook gewoon op het aanrecht (op een bordje ofzo) ontdooien. Gaat sneller zelfs dan in de koelkast. Beetje uitvogelen hoe lang het duurt voordat het ontdooit is, het moet ook weer niet al te lang in de keuken blijven liggen. Maar direct op de hete bakplaat gooien dan krijg je geen lekker vlees (van buiten verbrand, van binnen bevroren, een hele foute combinatie (als in niet lekker).

Vraag aan de slager wat je het beste kan doen, die heeft er immers voor geleerd :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het in stukjes gesneden :P Een beetje droog, maar met wat olijfolie was het redelijk te eten.

geen tijd om in de koelkast te leggen? :rolleyes:

Terug
Naar boven