Fitness Seller

vlees slecht voor de spieren?

je moet doen wat je niet laten kan xD

Dierlijke eiwitten worden beter opgenomen.
Dan plantaardige eiwitten.

Dus snap niet waarom zou vlees slecht zijn.
Oke natuurlijk wel de magere soorten eten.

Als het echt zo zou zijn zou het al langer bekend zijn, kipfilet bijvoorbeeld is wel goed voor je hoor.

Het eten van veel varkensvlees is idd slecht voor je. Rundvlees, gevogelte en vis daarentegen heel gezond. Zeker voor krachtsporters.

Het eten van veel varkensvlees is idd slecht voor je. Rundvlees, gevogelte en vis daarentegen heel gezond. Zeker voor krachtsporters.

Varkensvlees is minder ongezond dan rundvlees. Varkensvlees heeft net wat minder verzadigd vet. Beste alternatieven blijven gevogelte en vis. Rundvlees en lamsvlees zijn het slechtst.

Is varkensvlees dan zo slecht?

Ik eet namelijk soms rauwe ham en kook ham, dus beter deze mijden en alleen kipfilet eten?

Nee, natuurlijk kun je gewoon ham eten. Beleg, of gewoon zo.

Varkensvlees is minder ongezond dan rundvlees. Varkensvlees heeft net wat minder verzadigd vet. Beste alternatieven blijven gevogelte en vis. Rundvlees en lamsvlees zijn het slechtst.

Varkensvlees veroorzaakt een aantal welvaarts aandoeningen zoals jicht, tevens zit varkensvlees vol met parasieten en bevat het minder vitamines als rund en schaap.
Vis is idd erg gezond.

Nee, natuurlijk kun je gewoon ham eten. Beleg, of gewoon zo.

Varkensvlees veroorzaakt een aantal welvaarts aandoeningen zoals jicht, tevens zit varkensvlees vol met parasieten en bevat het minder vitamines als rund en schaap.
Vis is idd erg gezond.

Got it ;) Maar toch beter kipfilet eten ipv ham op de boterhammen? :D

Je kunt volgens mij niet direct uitspraken doen over het feit dat rund of varkensvlees gezonder is dan de ander. Rundergehakt zit bijvoorbeeld vol verzadigd vet, terwijl mager varkensvlees zoals varkenshaas of schnitzel prima eiwitbronnen zijn met nauwelijks vet. Belangrijkste is waarschijnlijk te kiezen voor vlees met weinig (verzadigd) vet, kipfilet is bijvoorbeeld altijd goed maar een kippepoot met vel of kipgehakt verliest algauw de voorkeur boven mager rund of varkensvlees.

Robin van Persie is een ezel, in rood vlees zitten juist relatief hoge hoeveelheden l-carnitine, en die stof heeft juist een hele positieve invloed op het prestatievermogen op spierniveau.

Neemt niet weg dat het eten van (veel) rood vlees ook nadelen met zich meebrengt, maar dat terzijde.

Ik eet sinds 1 maand 1250 gram vlees en vis per dag waaronder 500 gram biefstuk en 350 gram kipfilet. Sinds ik veel (rood) vlees ben gaan eten groei ik sneller en mijn spieren worden harder.
Dat het ook ongezond is dat weet ik. Maar bodybuilding is nou eenmaal ongezond helaas.

Vriendelijk groetend,
Mossad

Ik eet ook ongeveer een kg vlees per dag, maakt mij zonder twijfel sterker. Het is niet gezond, dat kan niet, maar dat moeten we er bijnemen als we serieus willen groeien.
Ik moet wel zeggen dat ik helemaal niet hou van rood vlees, ik eet veel liever varkensvlees, welk soort vlees je eet zal weinig rol spelen vermoed ik.
Van Persie is een hele goede voetballer maar van spieren kent hij niets.

Vraagt inderdaad een zekere inzet. Maar als je bekijkt wat het je oplevert, ook op latere leeftijd, dan is het toch wel de moeite waard.

Nee.Hangt van jezelf af. Ik eet geen rood vlees, eet altijd gezond, en groei toch hard.

Hangt idd van je doelen af weet niet wat jij onder hard groeien verstaat?. Als je echt huge wil worden moet je met mijn gewicht toch echt wel 1 tot 1,5 kg vlees en vis eten per dag. Kan mij niet voorstellen dat het gezond is? Dressed het gaat niet om de calorieen maar om de eiwitten. Goede Kcal binnen krijgen vind ik ook niet vervelend of moeilijk.

Vriendelijk groetend,
Mossad

Hangt idd van je doelen af weet niet wat jij onder hard groeien verstaat?. Als je echt huge wil worden moet je met mijn gewicht toch echt wel 1 tot 1,5 kg vlees en vis eten per dag. Kan mij niet voorstellen dat het gezond is? Dressed het gaat niet om de calorieen maar om de eiwitten. Goede Kcal binnen krijgen vind ik ook niet vervelend of moeilijk.

Vriendelijk groetend,
Mossad
Waarom zou je van andere bronnen dan rood vlees niet hard kunnen groeien? Het gaat om de kcal en de eiwitten... Ik haal die uit vis, mager wit vlees, eieren, en andere zuivel. Mooi gevarieerd dus...en daar gaat het om als je gezond wilt eten en leven.

Mijn dokter zegt dat ik gezond ben: bloeddruk, bloedwaarden, conditie ed zijn prima.

Je kan het zo gezond of ongezond maken als je zelf wil. Als je heel het jaar door kuurt en junkfood eet dan is dat inderdaad niet gezond.

Ik eet ook wel gevarieerd:

- 500 gram rood vlees(biefstuk)
- 350 gram kip mager wit vlees
- 250 gram vette vis (makreel,zalm of haring)
- 150 gram tonijn op water.
- 5 hele eieren

Dus in totaal 850 gram vlees en 400 gram vis en 5 eieren per dag.
Ontbijt, voor het slapen en na het trainen nog extra whey. Op zich dus ook gevarieerd maar wel met veel rood vlees.

Goed idee om jezelf af en toe te laten testen bedankt voor de tip T moet het ook nog steeds doen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven