AndroidHealthClinic

vlees slecht voor de spieren?

Eieren: mag maar 1 dooier per dag zijn (en zelfs dat is volgens sommige 'deskundigen' al veel, maar ik geloof dat niet, gaat om totaal cholesterol per dag).

Rood vlees: om echt gezond te zijn zou dit beter niet dagelijks gegeten worden, men raad aan 2-3 keer per week max.

Vis: niets mis mee om dit dagelijks te eten, alleen zou ik vette vis niet dagelijks eten vanwege het risico op gifstoffen. Beter neem je dan nog wat meer magere vis, want die kan veel minder makkelijk gifstoffen opnemen en vasthouden.

Kip: als er geen dioxine inzit prima ;)

Tonijn op water: gezond, maar idd beperken tot één blik want ook daar zou troep inzitten als we de geruchten mogen geloven, maar denk dat je met 1 blik geen grote dosis daar van binnenkrijgt.

Je moet het gevaar voor de gezondheid niet overschatten... er is geen direct verband met veel vlees eten en gezondheidsrisico's. We eten als BB zeer weinig suikers en verzadigde vetten, en dat zijn de grootste boosdoeners in het Westerse dieet.

Als je verder ook nog wat cardio doet door de week ben je gewoon een gezond mens, veel gezonder dan de gemiddelde Nederlander/Belg ;)

Hangt idd van je doelen af weet niet wat jij onder hard groeien verstaat?. Als je echt huge wil worden moet je met mijn gewicht toch echt wel 1 tot 1,5 kg vlees en vis eten per dag. Kan mij niet voorstellen dat het gezond is? Dressed het gaat niet om de calorieen maar om de eiwitten. Goede Kcal binnen krijgen vind ik ook niet vervelend of moeilijk.

Vriendelijk groetend,
Mossad

Ja maar sarge je kan ook veel eiwitten binnenkrijgen met gezonde producten, ik denk maar aan eiwitsupplementen en platte kaas (kwark) bijvoorbeeld. Bij mij is het moeilijk om met gezond eten genoeg calorieen binnen te krijgen.

Thanks voor je uitgebreide reactie T!

@ dressed de eiwitten in vlees zijn toch beter of hoger qua opname oid dan supps of melkproducten?

Kip wordt op dat vlak heel streng gecontroleerd, was een grapje, want als er teveel inzit komt dat gelijk in het nieuws.

Over die eieren lees ik zoveel tegenstrijdige verhalen T ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom jij stelt dat 1 ei per dag voldoende is?

Omdat je met 1 eidooier p/d niet de dagelijks aanbevolen hoeveelheid cholesterol overschrijdt (ik ga er vanuit dat je voor de rest clean eet en niet veel cholesterol meer binnen krijgt). Eet je er echter 2, dan zit je dacht ik al aan de max. 3-5 zal zeker dik over de max zitten. Nu hoeft dat nog niet te betekenen dat dit meteen je eigen cholesterol enorm verhoogt, maar teveel is nooit goed.

Je moet het gevaar voor de gezondheid niet overschatten... er is geen direct verband met veel vlees eten en gezondheidsrisico's. We eten als BB zeer weinig suikers en verzadigde vetten, en dat zijn de grootste boosdoeners in het Westerse dieet.

Als je verder ook nog wat cardio doet door de week ben je gewoon een gezond mens, veel gezonder dan de gemiddelde Nederlander/Belg hoor ;)

De meeste bodybuilders zullen een verlaagde kans hebben op CVD maar wel verhoogde kans op kanker.

Ach kanker heeft vele oorzaken... zowel op genetisch vlak als door externe factoren zoals leefomgeving, levensstijl... Als je veel vlees en vis eet is er wel een grotere kans dat je meer gifstoffen binnen krijgt, maar om daar nu meteen uit de concluderen dat er een verhoogde kans op kanker is vind ik wat te kort door de bocht.

Hij laat ook zn verstandskiezen trekken, dat helpt ook zegt ie? ??? :D

Ach kanker heeft vele oorzaken... zowel op genetisch vlak als door externe factoren zoals leefomgeving, levensstijl... Als je veel vlees en vis eet is er wel een grotere kans dat je meer gifstoffen binnen krijgt, maar om daar nu meteen uit de concluderen dat er een verhoogde kans op kanker is vind ik wat te kort door de bocht.

Het is niet alleen der vervuiling die verantwoordelijk is voor dde verhoogde kans op kanker van vlees.

De fundementele principes achter bodybuilden verhogen de kans op kanker (positieve energiebalans bijvoorbeeld), maar waarschijnlijk ben je beter af dan doorsnee mensen omdat je niet rookt. Maar bodybuilden an sich verhoogd de kans, no doubt.

ik denk dat van persie het verkeerd verwoord. Wat hij bedoeld is dat hij nu een "voetballers" dieet volgt, waarbij bepaalde soorten voeding ervoor zorgen dat hij zijn topconditie zal bereiken. Zover ik het me kan herinneren zijn er meer van dit soort voetballers, die laten zo'n dieet samenstellen door zo'n kerel(wel een bekende.. niet "zomaar" iemand). Misschien heeft het met de vetwaarden/koolhydraten of wat dan ook te maken.

Daarnaast is dit niet echt iets om te vergelijken met bodybuilding. Zover ik het weet zijn dit twee verschillende werelden waar de een in topconditie moet zijn en de ander bij wijze van spreke brute massa moet hebben, logisch dat er dan verschillende patronen gebruikt worden wat voedsel betreft. Ik zal eens kijken of ik die kerel kan vinden die zulke zulke dieeten in elkaar zet voor die topvoetballers.

Het is niet alleen der vervuiling die verantwoordelijk is voor dde verhoogde kans op kanker van vlees.

De fundementele principes achter bodybuilden verhogen de kans op kanker (positieve energiebalans bijvoorbeeld), maar waarschijnlijk ben je beter af dan doorsnee mensen omdat je niet rookt. Maar bodybuilden an sich verhoogd de kans, no doubt.
Hoezo no doubt. Bij mijn weten is er nog geen wetenschappelijke studie gedaan die het aantal gevallen van kanker bij bodybuilders heeft vergeleken met de rest van de bevolking. En ik denk alvast niet dat bodybuilders het dan slechter zouden doen dan de rest.

Veel kcal is niet bepaald gezond, maar vergeet niet dat daar ook veel beweging bij komt, wat weer wél gezond is.

Ik denk eerder dat de risicogroep meer de powerlifters en strongmen zijn die een hoog vetpercentage hebben en dan is overgewicht niet meer gezond. Maar ja als je in deze moderne tijden volledig veilig wil zijn van kanker dan mag je niets meer eten en enkel buitenkomen met een gasmasker, en zelfs dan nog.
Het is ook een beetje afhankelijk van mens tot mens natuurlijk, de ene mens kan roken als een turk, drinken als een tempelier en eten als een veelvraat en zeer oud worden en de andere mens gaat jong van deze wereld terwijl hij heel zijn leven gezond heeft geleefd.

kanker is kanker, je hebt het of je hebt het niet. Moeder van m'n vriendin heeft kanker, was altijd een gezond mens, nooit gerookt, altijd netjes fruit eten, groenten etc en toch heeft ze kanker. Het is gewoon de celdeling, of je dan op dat ene moment een biefstuk eet ofniet, die celdeling zal dan toch vroeg of laat komen.

Ik dnek dat als je teveel gaat opletten bij wat je wel en niet moet eten om geen kanker te krijgen, je uiteindelijk dingen gaat uitsluiten die ook van belang zijn. Er is geen gulden midden weg.

Veel kcal is niet bepaald gezond, maar vergeet niet dat daar ook veel beweging bij komt, wat weer wél gezond is.

Dat veel bewegen gezond is, geld voornamelijk voor CVD. De manier hoe bodybuilders trainen is alleen maar belastend voor het immuunstelsel en de verhoogde afgifte van anabole hormonen verhoogd de kans ook nog verder.

Er mag dan wel geen studie naar zijn gedaan, alle onderliggende mechanismen zijn bekend en aan de hand daarvan kan je een zeer goede educated 'guess' doen.

kanker is kanker, je hebt het of je hebt het niet. Moeder van m'n vriendin heeft kanker, was altijd een gezond mens, nooit gerookt, altijd netjes fruit eten, groenten etc en toch heeft ze kanker. Het is gewoon de celdeling, of je dan op dat ene moment een biefstuk eet ofniet, die celdeling zal dan toch vroeg of laat komen.

Ik dnek dat als je teveel gaat opletten bij wat je wel en niet moet eten om geen kanker te krijgen, je uiteindelijk dingen gaat uitsluiten die ook van belang zijn. Er is geen gulden midden weg.

Je visie van kanker is te simpel. Kanker kan bijvoorbeeld ook veroorzaakt worden door een virus. En kanker is geen all or nothing process. Je hebt verschillende stadiums. De bekenste is goed aardig vs kwaadaardig, waarbij de kwaardaardige verschilt van de de eerdergenoemde doordat hij door een verdere mutatie invasief is geworden.

Je visie van kanker is te simpel. Kanker kan bijvoorbeeld ook veroorzaakt worden door een virus. En kanker is geen all or nothing process. Je hebt verschillende stadiums. De bekenste is goed aardig vs kwaadaardig, waarbij de kwaardaardige verschilt van de de eerdergenoemde doordat hij door een verdere mutatie invasief is geworden.

nee, mijn verwoording is te simpel.
En wat doet een virus? Een virus kopelt zich aan een cel en mag daar fijn zijn zaakje erfelijk materiaal achter laten. Dus... wat je dan krijgt is bijv. verkeerde celdeling. (baarmoederhals kanker is er een voorbeeld van geloof ik, dmv seksueelverleden oid)

Natuurlijk ligt het niet zo simpel, maar het voorkomen ervan zal naar mijn weten toch niet lukken(nu nog niet iig)

Edit:
overigens dwalen we af, dit hoort geen kankertopic te worden.

nee, mijn verwoording is te simpel.
En wat doet een virus? Een virus kopelt zich aan een cel en mag daar fijn zijn zaakje erfelijk materiaal achter laten. Dus... wat je dan krijgt is bijv. verkeerde celdeling. (baarmoederhals kanker is er een voorbeeld van geloof ik, dmv seksueelverleden oid)

Ja, baarmoeder halskanker is inderdaad vaak virus geinduceerd en dus een voorbeeld dat het niet 'destiny' is maar wat je doet (of eet) wel degelijk grote invloed heeft. Externe factoren spelen een veel grotere rol dan genetische.

overigens dwalen we af, dit hoort geen kankertopic te worden

Er is niets om van af te dwalen, dit topic is een lachertje. Er is absoluut 0,0 onderbouwing geweest waarom vlees slecht zou zijn voor spieren.

ik haat kankertopics.

Khoop dat tegen de tijd dat ik kanker heb, want onderhand iedereen krijgt dat tegenwoordig, mijn generatie zal ook wel flink ver********, het beter behandelt kan worden, en dat ik zo doende hopelijk door het oog van de naald kan kruipen.

Terug
Naar boven