XXL Nutrition

Voeding, aankomen, spieren enz..

ik bedoel maar licht eraan wie je bent ik ken een gozer die vreet zowat niks en is even langs als mij maar toch 25 kilo zwaarder...

Mensen die over het algemeen sneller zwaar worden hebben een tragere stofwisseling en in heel veel gevallen is dat genetisch bepaald

snelle stofwisseling? dan kun je eten wat je wil en toch weinig aankomen.

• Topic Starter Topic Starter
nu 4/5 maanden veder 63.5 kg dat is dus 3.5kg in 5 maanden, nou heb ik begrepen dat 5kg in een jaar veel is, maar dan aan spiergroei. En bij mij is dat zekers niet alleen spiergroei aangezien ik nog steeds groei.....Nou begin ik eindelijk wat resultaat te zien vooral bij mn borstspieren. Ik begon dit te zien na dat ik ongeveer 2/3 weken vrijwel niks had gedaan en mijn schema slechtgevolgd had ivm. met school vakanties etc. Ik denk dat dit met mijn uren rust te maken had. Omdat ik overduidelijk ectomorph ben, heb je veel rust nodig om te ontwikkelen dus dat ga ik nu toevoegen en er opletten dat ik altijd minimaal 8 uur rust krijg. Nadat ik dus een stukje over ectomorph had gelezen, had ik zoiets dat ik net zogoed op kan geven, nou zijn er aardige wat voorbeelden maar ik heb nog niet veel gezien in mijn situatie

Een aantal veranderingen die nog meer gemaakt zijn=
whey mag niet meer van mijn ouders (alhoewel mijn moeder het beter en beter begint te vinden omdat het goed tegen kanker schijnt te zijn)
de kipfilet werd mijn ouders te duur.
en brinta is brood met pindakaas geworden
+Ik had niet vermeld dat ik bokste, nou zegt een pro (was euro kampioen) bodybuilder bij mij dus op de sportschool dat ik dat niet mag doen, ivm. met het verbranden van calorieën. Maar dit is naast het trainen in de sportschool de enige sport die ik wonderbaarlijk genoeg kan doen.
ben inmiddels 1.90

*correctie 64.4kg heb vandaag gebokst. 63.5 was van gister zelffde tijdstip

ik zou beginnen met

na het opstaan | brinta met eiwit (7.00)

na 2uurtjes 2 boterhammen met kipfilet (9.00)

na 2uurtjes blikje tonijn (11.00)

na 2uurtjes 2boterhammen met appelstroop (13.00)

na 2uurtjes boterham met kipfilet + eiwit shake (15.00)

avond eten beste is kip met rijst of vis met rijst

en heel belangrijk na je trainig weight gainer shake dan krijg je alles binnen wat je nodig hebt om te groeien

heel veer suc6 ermee :D

Schema Hierboven is wel goed,

Had hetzelfde was 15 jaar zelfde lengte en woog 55kilo

Om de 2 uur eten en melk + pindakaas + pasta + rijst + trainen = 10kg binnen 1 jaar,

Na 2 jaar sta ik ongeveer even droog maar wel 15kilo zwaarder al is het wel moeilijk om het vol te houden, en dat lukt ook toch niet altijd.

Maar iig Succes

Ben inmiddels 18, flink gegroeid (1,95 m) maar 0,0 aangekomen (68kg), ongeveer anderhalf jaar geleden gestopt met gestructureerd trainen en eten.
Wil nu toch weer beginnen oa. omdat ik nu oud genoeg ben om iets aan m'n knieën te doen en omdat 68kg natuurlijk veeeeels te weinig is =/

M'n streven is om minimaal 10kg aan te komen (dan ben ik van het ondergewicht af) en m'n knieën te fixen (daar komt veel cardio bij te pas). Qua voeding is het wel een beetje lastig, het is een goede dag als ik mijn oude schema kan volgen (plus whey, kipfilet enz. zijn verleden tijd). Dit komt vooral omdat ik een hele zware studie doe en daar gaat echt al mijn tijd aan op. Ik zit bijna elke dag van 9 tot 6 op de universiteit, dus ik kan nogal moeilijk een eitje gaan bakken of tonijn eten ofzo. Ik kom dan niet veel verder dan een hoop boterhammen en bananen. En als ik dan thuis ben heb ik vaak ook niet veel tijd, de tijd die ik dan wel vrij heb gebruik ik dan om te sporten.

Naar mijn idee krijg ik dus veels te weinig koolhydraten binnen, vooral omdat ik gewoon weinig tijd heb om te eten. Het idee was om iig weightgainer te gaan slikken om zo toch aardig wat binnen te krijgen maar met supplementen alleen ga je het probleem natuurlijk niet oplossen....

Er zijn hier vast genoeg mensen zijn die ook weinig tijd hebben om goed te eten, dus heeft iemand nog tips ideeën hoe ik zo goed mogelijk toch aan mijn benodigde voedingsstoffen kan komen? En hebben jullie over het algemeen nog tips, ideeën e.d. voor iemand die weer gaat beginnen met trainen.

Ben inmiddels 18, flink gegroeid (1,95 m) maar 0,0 aangekomen (68kg), ongeveer anderhalf jaar geleden gestopt met gestructureerd trainen en eten.
Wil nu toch weer beginnen oa. omdat ik nu oud genoeg ben om iets aan m'n knieën te doen en omdat 68kg natuurlijk veeeeels te weinig is =/

M'n streven is om minimaal 10kg aan te komen (dan ben ik van het ondergewicht af) en m'n knieën te fixen (daar komt veel cardio bij te pas). Qua voeding is het wel een beetje lastig, het is een goede dag als ik mijn oude schema kan volgen (plus whey, kipfilet enz. zijn verleden tijd). Dit komt vooral omdat ik een hele zware studie doe en daar gaat echt al mijn tijd aan op. Ik zit bijna elke dag van 9 tot 6 op de universiteit, dus ik kan nogal moeilijk een eitje gaan bakken of tonijn eten ofzo. Ik kom dan niet veel verder dan een hoop boterhammen en bananen. En als ik dan thuis ben heb ik vaak ook niet veel tijd, de tijd die ik dan wel vrij heb gebruik ik dan om te sporten.

Naar mijn idee krijg ik dus veels te weinig koolhydraten binnen, vooral omdat ik gewoon weinig tijd heb om te eten. Het idee was om iig weightgainer te gaan slikken om zo toch aardig wat binnen te krijgen maar met supplementen alleen ga je het probleem natuurlijk niet oplossen....

Er zijn hier vast genoeg mensen zijn die ook weinig tijd hebben om goed te eten, dus heeft iemand nog tips ideeën hoe ik zo goed mogelijk toch aan mijn benodigde voedingsstoffen kan komen? En hebben jullie over het algemeen nog tips, ideeën e.d. voor iemand die weer gaat beginnen met trainen.

Ik werk altijd onregelmatige uren en dikwijls tot laat savonds maar als ik dan eens een paar uurtjes vrij heb begin ik wat te koken voor de volgende dagen in plaats van de tv aan te zetten bv. proteine 6 pannekoeken, frikadellen van kippengehakt, proteinerepen,... (kan allemaal een paar dagen in de koelkast liggen) en heb ook altijd een emmer gekookte gepelde eieren in mijn koelkast staan zodat ik op de drukkere momenten maar een paar minuten nodig heb voor eten bij elkaar te zoeken

Welkom bij de club..
Ik kom zelf wel aan (6 kilo is 2,5 maand) en dat is eigenlijk gewoon om de dag trainen en heel veel eten. Brinta en een shake aan je schema toevoegen wil wel helpen, ook moet je geduld hebben. Dat avondeten tja, dan zou je daarna een vol bord met yoghurt moeten eten, doe ik zelf ook.

Suc6

vraagje mensen ben nieuw en weet nie precies hoe het werkt maar hoe maak ik zelf een eigen topic aan waar iedereen kan reageren thnks peeps

Ga naar bv. Tieners en Beginers > links boven de topics staat "nieuw topic".

Suc7

In grote supermarkten verkopen ze emmers van 50 a 75 eieren gekookt en gepeld en blijven ongeveer 3 weken goed, bespaart heel wat tijd. Alleen even afspoelen en ze zijn klaar om op te eten :) ik haal ze meestal in de makro

No shit, nog nooit gezien, zal maar eens kijken dan.
Pannenkoeken klinkt ook als een goeie trouwens :D

Ik koop ook altijd zo'n emmer vol met +-100 eieren in.

Nog meer eten Daantje Groot, Je zal toch ooit moete bijkomen.
Gewoon nog meer aanpasse aan je schema tot dat je eindelijk aankomt;)

FF een update, weet niet of het nog relevant is, maar misschien een mooie motivatie voor mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik.

Heb van de vakantie de schakelaar omgegooid, en het gaat nu een stuk beter. Ben me helemaal vol aan het vol vreten. Eerste 2/3 weken heb ik eigenlijk alleen maar gegeten en de afgelopen 6 weken ben ik ook echt serieus aan het trainen. En met resultaat, ben in iets meer dan twee maanden 12kg aangekomen. Ik woog 68 ben nu 80 :D Heb wel iets meer vet er bij gekregen, maar goed dat ga je niet voorkomen als je zoveel eet, het is nog steeds weinig.

Voeding- en trainingschema is nog wel wat gebrekkig. Qua voeding eet ik wel regelmatig eten wat veel eiwit bevat (nog over gehouden van m'n oude schema) maar over het algemeen probeer ik me elke 1/2 uur helemaal vol te vreten, waarbij ik vooral erop let om zoveel mogelijk koolhydraten binnen te krijgen. Trainingschema is ook nog wat gebrekkig, maar probeer elke training weer wat nieuws te leren. Doe nu een 3 split schema, borst schouders triceps trapezius, rug biceps onderarmen, benen buik cardio.

Knieën gaan ook een stuk beter. Heb hele lang tijd heel veel stabilisatie oefeningen gedaan maar dat haalde niks uit. Nu gewoon veel gewicht op de machines gepakt en het gaat nu een stuk beter, ze doen nog wel wat pijn maar wel een heel stuk minder. Ga nu zondag squats proberen kijken hoe ze daar op reageren.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven