MuscleMeat

Voeding, aankomen, spieren enz..

Goed bezig man. Beetje solide basis qua gewicht in ieder geval. Zal me als ik jou was weer even verdiepen in eventuele nieuwe informatie. Schijf eens een paar dagen op wat je eet en vervolgens berekenen hoe veel kcal dat zijn en waar die kcal vandaan komen. Dan kan je beetje een richtlijn maken voor een hele dag ;-)

Mooi van die knieën, goed oppassen bij squatten! Wees vooral niet bang om diep te gaan squatten. Ik krijg juist last als ik tot par ga met squats (loop al 6 jaar met kniepijn waar de oorzaak niet bekend van is. Waarschijnlijk te maken met verdraaide knie ooit en beenlengteverschil.) Vind het wel slim om af en toe stabilisatieoefeningen te doen, kan nooit kwaad om ook kleine spiertjes te trainen en coordinatie te verbeteren.

• Topic Starter Topic Starter
Heb wel een hoop gelezen, maar in de praktijk brengen is natuurlijk wat anders. Ik heb geen controle over wat ik 's avonds eet, dus vind t daarom vooral lastig om echt precies zo'n schema te maken. Maarja als ik uiteindelijk ga cutten zal het wel moeten gebeuren. En misschien kan ik met zo'n schema ook wat meer energie uit m'n eten halen, merk dat ik de afgelopen 4 weken amper nog energie heb ondanks dat ik wel veel eet.

Net ook voor het eerst gesquat, ging in principe prima geen last van m'n knieën. Kreeg wel meteen commentaar dat ik niet lager dan parallel moest gaan omdat slecht schijnt te zijn voor de knieën. Was overigens nog wel op een rek en nog niet met losse halter, volgende week kijken hoe dat uit pakt. Stabilisatie doe ik overigens nog steeds 3x per dag, weet niet of dat overkill is maar schoot er iig niet veel mee op.

Laatst bewerkt:
Schijf eens een paar dagen op wat je eet en vervolgens berekenen hoe veel kcal dat zijn en waar die kcal vandaan komen. Dan kan je beetje een richtlijn maken voor een hele dag ;-)

Heb net even snel uitgerekend hoeveel ik nou precies binnen krijg, kwam uit op 4500 calorieën, 220gr eiwitten, 463gr kh, 188gr vet. Dat zou dan een gemiddelde dag zijn, afhankelijk van hoeveel ik te doen heb en hoe vroeg ik me bed uit ben is het meer, ook is het nog zonder avondeten (wat meestal neerkomt op twee stukken vlees, bord groente en ongv. 2 borden rijst, pasta, aardappels etc.)

Schermafbeelding 2012-09-27 om 15.19.37.png

Laatst bewerkt:
Heb je ook voldoende rust. slaap etc?

Dat wil nog wel eens een probleem zijn vanwege m'n studie, maar over het algemeen kan ik wel 7/8/9 uur slapen. Voel me wel beter nu ik ook daar op let, maar het is nog steeds niet wat een maandje geleden was.

Terug
Naar boven