XXL Nutrition

Voeding is zwaar overrated???

• Topic Starter Topic Starter
hmm.. vreemd.

genetics, en doorzetten geeft resultaat.

of

het is gewoon allemaal BS, en eten ze lekker borden pasta weg.

Ik ben met die gasten op vakantie geweest en het is echt zo.
Natuurlijk moet je wel iets aan goede voedingsstoffen binnenkrijgen anders werkt het echt niet, maar genetics en doorzetten zijn niet te onderschatten.

Ik sta er zelf niet van te kijken. Als je bijvoorbeeld naar de mannen kijkt wat in een amerikaanse gevangenis zitten, dan zie je ook bijna alleen maar gespierde kerels rondlopen.
En waardoor komt dit allemaal? Omdat ze iedere dag trainen en voldoende rust hebben. Ze krijgen voor de rest toch niet veel ander eten dan wat een normaal persoon eet, dus aan het eten ligt het niet.

Interessant is het wel. Dit is een aflevering van Penn & Teller's Bullshit: Exercise vs Genetics. Ik vind de conclusie verkeerd; omdat ik denk dat iedereen er beter kan uitzien door sport/exercise, en dat het de moeite waard is, ongeacht je genetics.

212 Exercise vs. Genetics

http://www.dailymotion.com/video/xrq3u_212-exercise-vs-genetics_tech

Interessant is het wel. Dit is een aflevering van Penn & Teller's Bullshit: Exercise vs Genetics. Ik vind de conclusie verkeerd; omdat ik denk dat iedereen er beter kan uitzien door sport/exercise, en dat het de moeite waard is, ongeacht je genetics.

212 Exercise vs. Genetics

http://www.dailymotion.com/video/xrq3u_212-exercise-vs-genetics_tech

Ben ik volledig met je eens.
Alleen als bij 2 personen voeding en training gelijk zijn zal de ene uiteindelijk er toch beter uitzien, hoger kunnen springen en sneller kunnen lopen dan de ander door zijn genenpakket.

1.aanleg
2.voeding

???

Ben ik volledig met je eens.
Alleen als bij 2 personen voeding en training gelijk zijn zal de ene uiteindelijk er toch beter uitzien, hoger kunnen springen en sneller kunnen lopen dan de ander door zijn genenpakket.

jup. have to agree here.

vind het trouwens wel goed, dat JIJ (als suppliments shophouder) het durft aan te kaarten op DBB.

je ziet 1 ding over het hoofd!
ze trainen 14 JAAR!!

als ze goed op hun voeding hadden gelet hadden ze binnen 5 tot 8 jaar 45 cm armen, 100 kilo lichaamsgewicht en 160 gebankdrukt ;)

de groei is er wel, maar dan veel trager met hun dieet!

jup. have to agree here.

vind het trouwens wel goed, dat JIJ (als suppliments shophouder) het durft aan te kaarten op DBB.

Het heeft geen zin om mensen voor de gek te houden vind ik.
Supplementen kunnen zeker een toegevoegde waarde hebben, maar is in eerste instantie niet waar het om draait.
Supps. worden pas interessant als je de rest zoveel mogelijk op de rails hebt.

Ik zou willen gaan voor

1. Aanleg
2. Training
3. Normale voeding
4. Rust
5. Extra voeding

of:1.Aanleg2.Normale voeding3.Rust4.Training5.Extra voedingwant zonder de juiste voeding en rust zul je ook weinig aan de training hebben, mits je niet de juiste aanleg hebt?

tekstopmaak :mad:

Misschien eten ze meer dan ze zelf door hebben. Voeding is niet overrated, maar misschien de samenstelling wel. Uiteindelijk gaat het om de kcal die je binnen krijgt. (speculatie:)).

Daarnaast liegen veel mensen over het feit dat ze kuren. Grrroooteeeee ego's staan op het spel..:)

Misschien eten ze meer dan ze zelf door hebben. Voeding is niet overrated, maar misschien de samenstelling wel. Uiteindelijk gaat het om de kcal die je binnen krijgt. (speculatie:)).

Daarnaast liegen veel mensen over het feit dat ze kuren. Grrroooteeeee ego's staan op het spel..:)

+1

helemaal mee eens je weet het nooit , en als je 30 krentebollen op een dag een en een pak melk drink krijg je nog best wat vet en eiwit binnnen

genoeg lui bij ons in de gym zie je gewoon niet groeie terwijl ze wel een mooie bouw hebben
vraag je wat ze eten op een dag dan zijn dat vooral sultanas en koekjes en owja maar ik eet wel veel groente hoor:rolleyes:

Idd, ik heb ook nog een kerel geweten die beweerde dat hij niet op zijn voeding lette, geen supplementen of as gebruikte maar hij had wel armen als boomstammen en een romp waarvan je mond openviel:rolleyes:

Mensen kunnen gewoon vertellen wat ze willen en dat doen ze ook, vooral om hun prestaties grootser te laten lijken dan ze zijn.

Idd, ik heb ook nog een kerel geweten die beweerde dat hij niet op zijn voeding lette, geen supplementen of as gebruikte maar hij had wel armen als boomstammen en een romp waarvan je mond openviel:rolleyes:

Mensen kunnen gewoon vertellen wat ze willen en dat doen ze ook, vooral om hun prestaties grootser te laten lijken dan ze zijn.

Die gasten zullen er zeker bijzitten.
Deze jongens ken ik al echter zeker 15 jaar en die vinden Creatine al een vorm van doping.:rolleyes: Ik krijg geen supplement aan hun verkocht.
Je kunt natuurlijk nooit in iemands nachtkastje kijken, maar laten we het zo stellen als deze jongens meer gebruiken dan ze beweren dan is mijn vertrouwen in de mensheid definitief verdwenen!

Dus de titel had eigenlijk moeten zijn "voeding en supplementen zijn zwaar overrated??"

Ik ken ook van die types als sportfood beschrijft. Dat zijn vaak mensen met redelijke genen die al relatief lang trainen zonder zich druk te maken om het halen van maximaal resultaat. En vergeet niet dat mensen die niet bewust met hun voeding bezig zijn soms een stuk meer of minder eten dan zij zelf beseffen.

Dus de titel had eigenlijk moeten zijn "voeding en supplementen zijn zwaar overrated??"

Eigenlijk had de titel moeten zijn EXTRA voeding is overrated?
En dan nog steeds met 3 vraagtekens erachter want ik ben er wel van overtuigd dat extra voeding, of het nou een extra bak kwark of een shake is, zeker nut kan hebben.
Ik wilde alleen deze discussie aanzwengelen om te laten zien dat er te vaak geroepen wordt ''je eet verkeerd of te weinig'' terwijl er ook andere zwaarwegende factoren zijn die over het hoofd worden gezien waarom mensen geen of weinig vordering maken.

Zeker, daar ben ik ook van overtuigd.
Maar iedereen, inclusief ikzelf, is altijd zo op voeding gefixeerd maar dit soort gevallen laat zien dat een regelmaat in trainen waarschijnlijk toch het allerbelangrijkste is.
Ik wil hier zeker niet mee zeggen dat voeding onbelangrijk maar wordt hier te vaak de nadruk op gelegd als mensen geen vorderingen maken???

voor mijn massa te behouden en enigzins leuk BF te hebben heb ik wel goede voeding nodig. gewoon voor kracht kan ik net goed patat en chips en frikadellen eten. een lekker stuk gebak voor het trainen en breek heel de gym af haha (bij wijze van spreken)

Gaan ze nu nog steeds vooruit dan met oefeningen?

Terug
Naar boven