Fitness Seller

Voeding is zwaar overrated???

Uhmm, volgens mij heeft dit eigenlijk niet met voeding te maken maar met lichaamstype.

Ecto
Endo
Meso

Dat laatste lijken jou vriende veel/alles van weg te hebben, sporfood.
Zou het zelf niet geloven dat een doorsnee endo of ecto dit gaat lukken.

160 kg is veel zeker als je niet op details let (voeding)
Toch denk ik dat het belangrijkste de signalen van je hersens zijn.

Een lichaam probeerd zich altijd aan te passen naar de situatie, dus als je traint en toch weinig eet zal het lichaam mogelijk processen in het lichaam veranderen, vertraagd hebben zoals cel verniewing om toch een poging te doen om zich naar de situatie aan te passen.

Dit lijkt mij het meest logische

Ik zit al 23 jaar in het sport-en fitness vak en ik garandeer je dat nog geen 10% van de naturals ooit aan setjes (8x) met 160kg komen.
Hoe snel het in de eerste jaren ook gaat bijna iedereen struikelt op den duur rond de 120kg en hikt daar tegen zijn grens aan.
Ik zeg niet dat je het niet zult halen, maar dat je het haalt is bij lange na niet zeker.;)

8x is ook wel andere koek, ik heb het over 1rm. Maar je hebt gelijk, het is wel een hoop, maar 14 jaar is wel erg lang voor 160kg.

8x is ook wel andere koek, ik heb het over 1rm. Maar je hebt gelijk, het is wel een hoop, maar 14 jaar is wel erg lang voor 160kg.

Noem het gerust 180, ik denk dat je daar met 8 reps wel vanuit kan gaan. Niet veel mensen die dat lukt. Ik ken er ook zo een, hij traint al 20 jaar, let niet op zijn voeding, eet wel relatief veel en loopt overal heen(geen auto/fiets/openbaar vervoer tenzij het echt heel ver is) om op een redelijk vetpercentage te blijven. Die drukt ook dergelijke gewichten en heeft ook een indrukwekkend fysiek, met een lager vetpercentage.

Ben beniewd naar hoe ze eruit zien. Foto's?

In de film "Bodybuilding - Nasser El Sonbaty - Nasser on the Way Part II.avi" zegt Nasser, 1 van de zwaarst gebouwde BB-ers ooit, dat hij OFF-season slechts 3000 tot 4000 kcals per dag eet. En dat ik een knuppel van 127 kg @ 180 cm contest time.

Het aantal kcals dat je nodig hebt zal dus wel erg individueel verschillen van persoon tot persoon.

Verder is het totaal aantal kcals dat je gebruikt veruit het belangrijkste aspect in een goed BB dieet. Als je wil groeien (spieren) moet je nu eenmaal meer kcals opnemen dan verbruiken, en als je wil afvallen (vet) moet je nu eenmaal meer kcals verbruiken dan dat je er opneemt. Dat zijn gewoon weg fysische zekerheden.

Tweede belangrijkste voedingsaspect in het BB is dat een hoge eiwitconsumptie een beter nutritioneel klimaat schept voor spiergroei. Ergens rond de 2g eiwit per kg lichaamsgewicht zou voldoende zijn.

Alle andere voedingsaspecten zijn zeer zwaar overrated (tenzij je in wedstrijdvoorbereiding bent). Maar bodybuilders zijn vaak erg bijgelovig (geldt ook i.v.m. supplementen) en doen graag 'geleerd' en complex over voeding omdat ze het cool vinden.

Het blijft me steeds opnieuw verbazen hoe bodybuilders eindeloos hun tijd, geld en energie blijven steken in allerlei voedingsaspecten een supplementen die na 10 jaar hooguit 1% verschil in resultaat zullen uitmaken. Ook grappig om te zien hoe daar een ganse industrie rond gegroeid is van zogenaamde voedingcoïtusperts die hun brood verdienen met advies te geven. En dit terwijl je de relevante basisregeltjes op minder dan 1 hand kan tellen, en op een paar minuten kan uitleggen. :)

Laatst bewerkt:
160kg na 14 jaar vind ik persoonlijk nogal triest. Ik weet zeker dat ik dat binnen 3 jaar trainen kan als ik zo doorgaat.
jij binnen 3 jaar setjes met 160kg? :roflol:

daarbij is er ergens een grens, het is echt niet zo dat je bankdruk alsmaar blijft stijgen.. :rolleyes: 160kg met echte setjes drukken is gewoon veel

Ik heb momenteel ook 0 supps. Eet wel redelijk goed. Val geen spiermassa af hoor. Win gewoon nog kracht en massa.

Ken er ook wel die zonder echt op hun voeding te letten 150 banken en goed fysiek hebben, maar het heeft wel een tijd geduurt voor hij het bereikt had.

160kg. is veel, maar zijn ook jongens die dit na 4/5 jaar training al halen met goede voeding, als je het zo bekijkt is 14 jaar constant trainen natuurlijk best veel. Misschien ligt het wel gewoon allemaal aan de passie die je ervoor hebt :D

Je traint sinds maart 07. Dat zegt genoeg. Vroeger dacht ik ook zo, maar de stagnatie slaat onverwachts en onaangekondigd toe!

Goed topic!

Eens met genetics, heb idd ook een vriend van vroegah die echt 0.0 deed aan zn voeding maar er nagenoeg perfect uitzag, massief gewoon.

Supps zijn sowieso DIK overrated, alhoewel soms lekker, al is het alleen maar voor het mentale aspect.

Bodybuilding is net als geloven. Je bent opzoek als natural naar een lichaam wat totaal onmogelijk is (God) maar gelooft wel alles/veel (supps etc) dat aangeboden wordt. Zoiets van, het MOET mogelijk zijn om iig een beetje op die ene topper te lijken. Hierdoor is die wereld ook totaal verziekt. Alle grote jongens juicen en de rest van de wereld, uigezonderd ingelezenen denkt met NO Explode Arnie te worden.

Ook de reden waarom ik het puur en alleen voor mezelf doe en die hele wereld verder totaal uitkots. It's one big ****ing lie.

nog ff iets toevoegen:

voeding had op mij zeker wel invloed. ik was in 4 maanden tijd 13 kg aangekomen, niet zuiver natuurlijk, maar toch.

Terug
Naar boven