XXL Nutrition

Voeding is zwaar overrated???

Ik kan er niet van meespreken. Als ik niet eet, dan groei ik gewoon niet. Zowel op kracht als massa.

• Topic Starter Topic Starter
Gaan ze nu nog steeds vooruit dan met oefeningen?

Eentje staat nu langzaam maar zeker een beetje stil met z'n progressie.
De 'krentenbollen man' is in 2008 van 150 naar 160kg bankdrukken gegaan.

Binnenkort bij Sportfood in het assortiment: Krentenbollen!:D

Gaan ze nu nog steeds vooruit dan met oefeningen?

De personen die ik op het oog heb gaan na circa 8 en 20 jaar trainen nauwelijks meer vooruit in kracht en massa. Dat is ook niet hun bedoeling, want ze zijn tevreden met wat ze hebben. Ik hoor zo nu en dan eens dat ze pr's verbreken. Na een break van enkele weken of maanden is er ook niks aan het handje en pakken ze de draad zo weer op.

als je 14 jaar dedicated bent en elke training voluit en goed traint, zal je zeker een goed fysiek opbouwen.
maar voeding heeft ook wel een grote invloed vind ik.

Ik heb vroeger 2-3 jaar keihard getraind (3-4x/week) maar met mijn alledaagse voedingsschema dwz gewoon 3x daags eten. Nu train ik terug 1 jaar voluit en probeer 5-6 maaltijden per dag tot mij te nemen met veel eiwitten/koolhydraten en ben 6kg bijgekomen, iets wat ik vroeger op 3 jaar niet eens bereikt had.
Als je niet de perfecte genen hebt denk ik dat je maar beter op je voeding kan letten!!

14 jaar is heel lang, als gain je maar 2 kilo per jaar, dan ben je na 14 jaar toch een beest. En wie weet past je lichaam zich na een tijdje wel aan als je het maar lang genoeg met ijzer blijft bestoken

14 Jaar is ook wel heel erg lang...wie weet zijn ze begonnen met een startgewicht van 80-85kg. Dan is het maar iets meer als 1kg VVM per jaar en daar heb je idd niet een echt voedinggschema voor nodig.

Een maat van me traint NIET(!!), is 1.83cm bij 105kg en heeft 44-45cm armen. Vet% is wel aan de hoge kant, maar echt niet hoger dan 18-20%. Als die kerel ging trainen en eten dan werd het gewoon echt een monster. Sommige mensen hebben nu eenmaal een super goede basis. Ik moest beginnen met 58kg dan loop je dus al heel wat kg achter ;)

Ik vind het best meevallen op 14 jaar. Ze hadden er denk ik veel meer uit kunnen halen. Ze krijgen natuurlijk wel nodige eiwitten en kh binnen door hun matige voeding.
Maar is natuurlijk wel mooi dat ze die massa behouden/en nog heel licht opbouwen door zulke voeding. Al zal het echt heel langzaam gaan.

Als je niet let op wat je eet, of bijna niet, sta je er meestal nog van te kijken dat het toch een hoop kcal zijn die je wegeet zonder dat je het weet.
De voeding die sportfood omschrijft (broodje en koffie, 2 bordjes warm eten en wat yoghurt) is weinig inderdaad. OF de avondmaaltijd is 2000kcal groot, het is volle yoghurt en hij smeert extra veel boter en veel beleg om zijn brood. (dan zijn dat alsnog 3000kcal :))

Ik weet een ding en dat is als ik onder de 1600Kcal duik dan vliegt mijn gewicht letterlijk omlaag... boven de 4000 Kcal vliegt mijn gewicht letterlijk omhoog....

De een heeft het nodig de andere blijkbaar niet.

Jup, zo is een goede vriend van mij ook. Hij at ook heel weinig en trainende gewoon wanneer hij zin had en waarin hij zin had en groeide als kool. Maar hij is gestopt omdat hij het irritant vond dat de kleren die hij mooi vind niet maar paste.

whaha superdude?

na 14 jaar mag je ook wel 160kg drukken imo

ik heb ook heel veel moeite om goed te eten, ik krijg geen hap door m'n keel. ik ben een fijn-proever zeg maar. dus er is nog hoop voor me als ik dit verhaal lees.

ik heb ook heel veel moeite om goed te eten, ik krijg geen hap door m'n keel. ik ben een fijn-proever zeg maar. dus er is nog hoop voor me als ik dit verhaal lees.

Als je zelf genetisch veel aanleg hebt had je dat wel gemerkt en zat je waarschijnlijk niet op dit forum.

Ik let ook helemaal niet op mijn voeding. Je gaat wat trager vooruit, maar dat heb ik ervoor over. (ik heb nog tijd zat trouwens)

Maar weet iemand of voeding invloed heeft op kracht? Ik wil niet meer massa, maar gewoon sterker zijn. Volgens mij is de juiste voeding toch om meer massa te winnen?

Ik let ook helemaal niet op mijn voeding. Je gaat wat trager vooruit, maar dat heb ik ervoor over. (ik heb nog tijd zat trouwens)

Maar weet iemand of voeding invloed heeft op kracht? Ik wil niet meer massa, maar gewoon sterker zijn. Volgens mij is de juiste voeding toch om meer massa te winnen?

Uiteraard geeft de juist voeding meer energie/kracht/ en een sneller herstel van je spieren, zodat je eerder weer kunt beginnen met trainen.

ik train maar drie keer per week, en ik heb altijd lang genoeg rust gehad voor de training. Moet ik dan evengoed meer eten?

• Topic Starter Topic Starter
160kg na 14 jaar vind ik persoonlijk nogal triest. Ik weet zeker dat ik dat binnen 3 jaar trainen kan als ik zo doorgaat.

Ik zit al 23 jaar in het sport-en fitness vak en ik garandeer je dat nog geen 10% van de naturals ooit aan setjes (8x) met 160kg komen.
Hoe snel het in de eerste jaren ook gaat bijna iedereen struikelt op den duur rond de 120kg en hikt daar tegen zijn grens aan.
Ik zeg niet dat je het niet zult halen, maar dat je het haalt is bij lange na niet zeker.;)

Terug
Naar boven