XXL Nutrition

Voeding klaar maken

Mysterio3

Advanced Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m75
Massa
74kg
Vetpercentage
10%
Hoe is het het beste om je voeding (vlees, vis, groente etc.) klaar te maken

Denk maar aan bakken, grillen, stomen, koken etc.?

bakken is minder, verder maakt niet veel uit volgens mij:)

Hoe is het het beste om je voeding (vlees, vis, groente etc.) klaar te maken

Denk maar aan bakken, grillen, stomen, koken etc.?

Is denk ik net waar je van houd.. t komt allemaal ook weer niet zo precies dat elke mmgram vet meer of minder uitmaakt. dus als jij gewoon je kipje in olijfolie bakt is er niks aan de hand. Je kan em ook koken of grillen maar of je er wat mee wint... ik geloof het niet.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties, ik bak vaak m'n eten in olijfolie .. en wat gekookt moet worden in water doe ik natuurlijk zo

Maar groentes bijv. doe ik koken in water en achteraf ff snel min of 2 bakken in olijfolie om het wat pit te geven

moet kunnen bro, zolang je niet gaat frituren ofzo

Zijn gekookte groenten niet beter aangezien dan de celwandstructuur beter is opengebroken zodat je alle voedingsstoffen ook daadwerkelijk kunt opnemen??

verder gebruik ik
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

als je groenten kookt gaan er meer voedingstoffen verloren... maar met de hoeveelheden groenten die wij (sporters) eten merk je daar niets van. gewoon normaal bereiden. alleen vlak voor de wedstrid extreem goed dieten ;)

Tegenwoordig bereid ik mijn kipfilet in de magnetron. Sinds vandaag ook mijn rundersteak.
Vanuit de vriezer, op een bord, met magnetronfolie afdekken. Zo'n 150 gram op lage stand (bij mij is het 50/100) tien minuten. Groente gaat ook in de magnetron.
Werkt prima. Smaakt goed. Scheelt afwas. Scheelt tijd. Ideaal voor iemand die 6 maaltijden per dag eet.

*ril* steak in de magnetron .. nou DAT vind ik pas dierenmishandeling.

Stomen of rauw waar het mogelijk is.

• Topic Starter Topic Starter
Tegenwoordig bereid ik mijn kipfilet in de magnetron. Sinds vandaag ook mijn rundersteak.
Vanuit de vriezer, op een bord, met magnetronfolie afdekken. Zo'n 150 gram op lage stand (bij mij is het 50/100) tien minuten. Groente gaat ook in de magnetron.
Werkt prima. Smaakt goed. Scheelt afwas. Scheelt tijd. Ideaal voor iemand die 6 maaltijden per dag eet.

Is je kip dan niet slapjes of nog rauw?

Terug
Naar boven