MuscleMeat

Voeding na training

tvanvliet

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
83kg
Hoi,

ik had een vraag over mijn voeding na t trainen.
Ik train vrijwel altijd rond 20.00 uur
ik probeer vet te verliezen.
Is het dan zo dat ik dan beter geen eiwitten kan nemen na mijn training omdat dit de verbranding van vetten en koolhydraten verminderd?

of heeft dat weinig effect daarop en kan ik gewoon savonds na het trainen een eiwitrijke snack nuttigen?

gr

Beter nuttig je een grote maaltijd NA je training. Dat is beter voor het herstel en "anabole response" (of hoe je het verder ook wilt noemen). Dus WEL eiwitten.

Eiwit is het beste voor spierherstel na de training, bovendien kun je 's avonds het beste zo min mogelijk carbs eten.

Wat je even goed in de gaten moet houden, is of zo laat op de avond trainen wel goed werkt voor je. Want dan zit er maar een paar uur tussen je training en het slapen. Tijdens het slapen zal je stofwisseling sneller dalen dan overdag. Daarom werkt voor cutting 's ochtends trainen het beste, het verbrandingseffect duurt dan langer. Voor krachttraining maakt het niet uit.

Wat een onzin toch weer. Je kunt prima carbs eten 's avonds. Het maakt werkelijk niets uit met het oog op vetverbranding wanneer je "brandstof in de tank" gooit. Verdiep je bijvoorbeeld eens in lean gains (IF protocol). Daarbij is het de bedoeling dat je 70/80 of soms wel 100% van je dagtotaal NA je training nuttigt. Dit zijn vooral carbs en eiwitten.

Het gaat niet zozeer om wanneer je eet, maar wat. Natuurlijk heb je baat bij een bepaald voedingsschema, maar 's avonds eten is geen probleem. Het probleem zit hem in wat de meeste mensen 's avonds eten. Meestal hebben ze dan de drie grote maaltijden al gehad, en je lichaam schreeuwt 's avonds ook niet meer om een appel. Nee liever snackt je lichaam er 's avonds lustig op los zodat al die vetten 's nachts rustig kunnen worden verteert.

Hou je 's avonds daarom in. Maar vecht niet tegen de honger. Neem een kommetje yoghurt.

Los daarvan, of je nu 's ochtend of 's avonds traint, neem voor en na je training eiwitten. Whey eiwitten zijn goed, een combinatie van soja en whey eiwit is nog beter.

Na het trainen lekker je maaltijd pakken en je eiwitten en voor het naar bed gaan de kwark erin.
Ik train dan wel einde van de middag rond een uur of 5.

eiwitrijk, lage G.I. carbs, geen vetten na training ;) succes

Als je alleen vet wil verliezen zou ik 's avonds niet veel meer eten, wil je echter in spiermassa aankomen is het verstandig om een vetarme eiwitshake te pakken.

Terug
Naar boven