XXL Nutrition

Voeding schema

Xiora

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
69kg
Is dit een goed voedingsschema?
Lengte 1m 93
Gewicht 73,5KG

Wil veel spier, weinig vet

Ontbijt (+/- 06.30 uur)[/FONT]
+ 200 ml water[/FONT]
200 ml[/FONT] halfvolle yoghurt/kwark met een handvol muesli/ all bran eventueel aangevuld met rozijnen[/FONT]
1 glas halfvolle melk[/FONT]

Tussendoor (+/- 10.30 uur)[/FONT]
+ 300 ml water[/FONT]
1 stuk fruit naar keuze (+/- 150 gram)[/FONT]

Lunch (+/- 12.30 uur)[/FONT]
+ 200 ml water[/FONT]
5 sneetjes rogge/volkorenbrood[/FONT]
Dun belegd met magere belegsoorten (zie variatielijst)[/FONT]
+ 100 gram rauwkost/salade[/FONT]
1 beker karne/ halfvolle melk OF[/FONT]

Tussendoor (+/- 15.00 uur)[/FONT]
+ 300 ml water[/FONT]
1 stuk fruit naar keuze (+/- 150 gram)[/FONT]

Warme maaltijd (+/- 17.30 uur)[/FONT]
+ 200 ml water[/FONT]
200 gram (gekookte) aardappelen of 175 gram gekookte (125 gram ongekookt) zilvervliesrijst of volkorenpasta[/FONT]
+ 200 gram groente, zonder dressing of groentesaus[/FONT]
Maximaal 150 gram magere vleessoorten, vis, kip, ei of vleesvervanger[/FONT]
0,5 eetlepel vloeibare bak- en braadvet of olie[/FONT]
Zo min mogelijk jus en zout gebruiken[/FONT]

Tussendoor (+/- 20.30 uur)[/FONT]
+ 300 ml water[/FONT]
150 ml magere (vruchten)yoghurt/kwark/melk OF 1 stuk fruit/ liga[/FONT]

Na het sporten (+/- 22.45 uur)[/FONT]
150 ml magere (vruchten)yoghurt/kwark/melk OF 1 stuk fruit[/FONT]

Dranken: kies voor de light versie[/FONT]

Ligt eraan wat je doelstelling is? Wat ben je momenteel (lengte, gewicht, vetpercentage?). Voedingschema is voor iedereen anders, maar als we niks over je weten kunnen we het niet zeggen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ligt eraan wat je doelstelling is? Wat ben je momenteel (lengte, gewicht, vetpercentage?). Voedingschema is voor iedereen anders, maar als we niks over je weten kunnen we het niet zeggen ;)

Lengte 1m 93
Gewicht 73,5KG

Wil veel spier, weinig vet

daar mag best wel wat meer eiwitten bij ;)

als je ecto bent veeeeeel meer eten maarja we kennen je vetpercentage natuurlijk niet

Je bent ongeveer zo lang als ik en op mijn gewicht van een jaar terug. Met 4 liter melk + 6 broodjes pindakaas of whatever + avondeten + waar ik verder nog zin in heb en om de dag trainen kwam/kom ik langszaam aan. Mik hiermee op minstens 4000kcal per dag.

Vergeet water. Vergeet "glazen" melk. Denk aan pakken. Sochtends, smiddags, savonds, en voor het slapen een literpak melk. Dat is 4 liter. Daar zit zat water in. Vervang naar wens met kwark of yoghurt als je de totaal hoeveelheid kalorien maar behoudt. Met halfvolle melk en 3 schepjes whey protein per dag zit je zo bijna aan 2000 kalorien en zoveel proteine als je maar kan wensen. Volle melk is iets van 2250 kalorien (uit mn hoofd) maar dat ging bij mij een beetje tè snel. : P

Vergeet magere belegsoorten. Gewoon een lekkere portie vlees of kaas of allebei op je brood.

Denk niet meer in maximalen, denk in minimalen. Verander max 150gram vlees naar minimaal 150 gram vlees. Denk aan 2-400 gram kip ofzo.

Als je een buikje krijgt (ik denk het niet) ga je 2 maanden het voedingsschema dat je hierboven gepost hebt volgen en dan is het buikje weer weg.

Train hard en have fun met vreten. Als iedereen die je kent grapjes maakt over hoeveel je eet en hoeveel melk je drinkt, dan doe je het goed.

Ohja en lees de stickies in dit forum. ; )

Laatst bewerkt:
THanks, ja ik vond het ook raar dat ik dit schema kreeg, maar de Sport Diëtiste zei dat ze eerst wou kijken hoe mij lichaam er op reageert, en dan pas een ander schema.

Hoeveel kalorieën per dag is dat schema in totaal?

pff geen idee 0.o
Nog nooit uitgerekend/hoe ik het moet uitrekenen

Online tabellen met voedingwaardes zoeken. Verpakkingen lezen. Omrekenen naar de hoeveelheden die je eet. Totaal som maken van eiwitten koolhydraten en vetten in grammen. Dit omrekenen naar calorien (vet is 9 kcal per gram, de andere 4 per gram). Elk van deze delen door het totaal aantal calorien om het percentage ervan te berekenen.

Ik mik zelf op 30% kcal uit eiwit, 40% uit koolhydraten, en 30% uit vet. Hoeft niet super precies. Meer eiwit ten koste van koolhydraten vind ik altijd prima.

En lees de stickies. Dat zijn de topics die altijd bovenaan staan in dit subforum.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven