MuscleMeat

Voeding tijdens cutkuur

Weezy F

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m97
Massa
100kg
Vetpercentage
10%
Ik had al eerder een topic geplaatst over wat ik het best als cutkuur kan doen.
Dit is het uiteindelijk geworden en ga er over een week mee beginnen:

week 1-11 250mg Test E (ew)
week 1-9 400mg Tren E (ew)
week 1-4 50mg winny (ed)
week 13-16 20mg nolva (ed)
week 1-11 50-75mcg T3 laatste 2 weken afbouwen naar 25mcg - 12,5mcg

Dit wordt mijn eerste keer Tren E en heb al een heleboel gelezen hierover, maar de meningen over de voeding tijdens een cutkuur verschillen nogal dat ik een beetje in de war geraakt ben.
Mijn stats: 98kg, 12%vp onderhoud ~3300kcal
Mijn doel: 8-10%vp komen en tegelijkertijd een aantal kg's spiermassa winnen.

Ik train 5x per week kracht. (maandag tot vrijdag)
4x per week cardio (crosswalk) en verbrand 200-300kcal per sessie.
zaterdag + zondag rust

Voeding tijdens trainingsdagen: 345gram eiwit / 185gram kh / 110gram vet = ~3100 kcal - cardio sessie van 200-300 kcal = 2800-2900 kcal
Voeding rustdagen: 295gram eiwit / 150gram kh / 95gram vet = ~2650 kcal

Dus ik zit op trainingsdagen ongeveer -500kcal onder mijn behoefte en op rustdagen -650 kcal.

Mijn vraag aan jullie is of deze e/k/v verhouding en totaal aantal kcal voldoende is om spiermassa te winnen en tegelijkertijd een aantal % in vet te dalen.
Ik zag dat sommigen 200-300kcal boven onderhoud aten tijdens tren. Zelf zit ik dus onder mijn onderhoud te eten.
De vraag aan jullie is: is mijn doel te behalen met deze voeding of moet ik mijn kcal inname verhogen? Zoja wat kan ik het beste verhogen eiwit, kh of vet?

---------- Toegevoegd om 17:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

iemand?

---------- Toegevoegd om 23:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:42 ----------

Meer dan 200 keer bekeken en niemand die even zijn mening kan geven of aanvullingen heeft? :(

Cutkuur? Hier ga je niet van cutten haha

Onee waarom zal die niet kunnen cutte

Begin eerste paar weken op -500 calls en kijk elke 2 weken hoeveel vp je verliest niet genoeg drop met 200 cals

Verder vind ik (ik vind)
Dat je eiwitte erg hoog zitten
Zou eerder voor 2 gr eiwit per kilo dat je weegt en vet 1 gram per kilo
Rest koolhydraten

Maar dit verschilt per persoon natuurlijk

• Topic Starter Topic Starter

Niet? Wat ga ik hier wel van doen dan? Ik heb gevraagd of mensen hun mening willen geven en vervolgens aanvullingen. Aan zo'n antwoord heb ik namelijk niks... Wat raad jij me dan aan om te doen?

---------- Toegevoegd om 10:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:15 ----------

Onee waarom zal die niet kunnen cutte

Begin eerste paar weken op -500 calls en kijk elke 2 weken hoeveel vp je verliest niet genoeg drop met 200 cals

Verder vind ik (ik vind)
Dat je eiwitte erg hoog zitten
Zou eerder voor 2 gr eiwit per kilo dat je weegt en vet 1 gram per kilo
Rest koolhydraten

Maar dit verschilt per persoon natuurlijk

Tijdens aas zie ik dat mensen 3/3,5 gram per lichaamsgewicht aanhouden aangezien de eiwitsynthese wordt verhoogt. En ik ben gevoelig voor kh dus vandaar eiwitten hoog vetten iets meer dan 1 gram en kh wat lager.
Maar ik zag mensen die aten +300 kcal boven onderhoud en die verloren een aantal %vet en kwamen tegelijk 6-7 kilo aan ik spiermassa.
Ga ik met een tekort ook spiermassa pakken of verlies ik alleen vet?

Waarom niet gewoon wat lager in kcals gaan? Gaat het cutten sneller. Massa ga je sowieso niet verliezen op AAS.
Ikzelf heb een onderhoud van 3700 kcals

Ik cut op: 250eiwit 44 vet & carbs cycle ik: 150/100/50/125/200 repeat.
Aas had ik: 70mg winny, 250 test, 400 tren. Ik ga verhogen maandag naar 300 test 750 tren & 75mcg t3.

Deze manier burned flink vet, zodat je sneller weer massa kan aanzetten ;)

Ik gebruik altijd een variant van het Zig-zaggen kcal. uit "Burn the fat, feed the muscle".

Ik eet 3 dagen 20% onder mijn onderhoud (=3500 kcal, dus ik eet er 2800 met een E/K/V-verhouding van 45-30-25
En daarna 1 dagen op onderhoud (3500 kcal.) met een E/K/V-verhouding van 35-45-20.

Daarnaast voer ik iedere dag 500-700 kcal. aan cardio uit na mijn KT. Fietstochtjes e.d reken ik dus niet als cardio, omdat ik uitga van mijn onderhoudskcal. en het tekort voornamelijk maak met cardio, en door ietsjes onder onderhoud te eten. Het verhogen iedere vierde dag zorgt ervoor dat je metabolisme niet inkakt, en dat spierverlies minimaal is.

Probeer altijd méér te cardioen, voordat je minder gaat eten. Tenzij je tren gebruikt. Dan ben je gewoon een hijgend, ververbrandend paard en is zelfs traplopen cardio hehehe :D Haalt voor mij de lol er een beetje van af om met je lichaam bezig te zijn ;)

Waarom niet gewoon wat lager in kcals gaan? Gaat het cutten sneller. Massa ga je sowieso niet verliezen op AAS.
Ikzelf heb een onderhoud van 3700 kcals

Ik cut op: 250eiwit 44 vet & carbs cycle ik: 150/100/50/125/200 repeat.
Aas had ik: 70mg winny, 250 test, 400 tren. Ik ga verhogen maandag naar 300 test 750 tren & 75mcg t3.

Deze manier burned flink vet, zodat je sneller weer massa kan aanzetten ;)

Ik dacht dat vetten altijd 1gram per lichaamsgewicht moest zijn?
Oke bijna zelfde dus als mijn kuur, wat zijn je resultaten tot nu toe en hoelang ben je inmiddels bezig?
En verlies je nu alleen vet aangezien je best laag in kcal zit? of ook nog spiermassa erbij gepakt?

Ik gebruik altijd een variant van het Zig-zaggen kcal. uit "Burn the fat, feed the muscle".

Ik eet 3 dagen 20% onder mijn onderhoud (=3500 kcal, dus ik eet er 2800 met een E/K/V-verhouding van 45-30-25
En daarna 1 dagen op onderhoud (3500 kcal.) met een E/K/V-verhouding van 35-45-20.

Daarnaast voer ik iedere dag 500-700 kcal. aan cardio uit na mijn KT. Fietstochtjes e.d reken ik dus niet als cardio, omdat ik uitga van mijn onderhoudskcal. en het tekort voornamelijk maak met cardio, en door ietsjes onder onderhoud te eten. Het verhogen iedere vierde dag zorgt ervoor dat je metabolisme niet inkakt, en dat spierverlies minimaal is.

Probeer altijd méér te cardioen, voordat je minder gaat eten. Tenzij je tren gebruikt. Dan ben je gewoon een hijgend, ververbrandend paard en is zelfs traplopen cardio hehehe :D Haalt voor mij de lol er een beetje van af om met je lichaam bezig te zijn ;)

Dus je zit 3 dagen 700kcal onder je onderhoud met voeding en daarnaast verbrand je nog eens 500-700 kcal wat betekent dat je uiteindelijk 1200-1400 kcal per dag onder je behoefte zit?
Is het op tren dan zelfs nog mogelijk om tegelijkertijd spiermassa aan te komen of is dit alleen puur vet verbranden?
Ik wil namelijk recompen dus vet laten dalen + spiermassa aankomen.

1 gram per kilo is voor nattys ja. met AAS heb je geen vetten nodig.
Ik zit nu in week 6. Ben geen gram lichter op de weegschaal. Ben flink droger geworden & mn broeken zitten strakker (dus vreemd genoeg heb ik massa aangezet)

laagste dag is 1550 kcals hoogste 2200, op een onderhoud van 3700 kcals

1 gram per kilo is voor nattys ja. met AAS heb je geen vetten nodig.
Ik zit nu in week 6. Ben geen gram lichter op de weegschaal. Ben flink droger geworden & mn broeken zitten strakker (dus vreemd genoeg heb ik massa aangezet)

laagste dag is 1550 kcals hoogste 2200, op een onderhoud van 3700 kcals

Oke puur vet dus.
Ik wil mijn vetpercentage iets laten dalen hoeft niet extreem te dalen ineens. Pak liever nog wat extra massa en tegelijk 1-2% vet dan ben ik zeer tevreden.
Misschien kan ik dan beter op onderhoud eten (3300kcal) en rustdagen rond de 3000kcal?
Carbs iets omhoog, eiwitten wat lager en vetten lager?

Niet? Wat ga ik hier wel van doen dan? Ik heb gevraagd of mensen hun mening willen geven en vervolgens aanvullingen. Aan zo'n antwoord heb ik namelijk niks... Wat raad jij me dan aan om te doen?

Ik snap best dat je aan dat antwoord niks hebt, maar het was meer om jou (en de rest hier) wakker te schudden. Als je een lange ester gebruikt en dan met name test en tren en je hebt jezelf goed ingelezen, dan weet je (en de rest hier) dat dat geen cutkuur is, maar een k*tkuur om af te vallen.

Cutten is opletten op je voeding en er naar trainen en zoeken naar korte esters, zoals test prop, drost prop of tren A. En stop met luisteren naar de meesten hier.

Ik snap best dat je aan dat antwoord niks hebt, maar het was meer om jou (en de rest hier) wakker te schudden. Als je een lange ester gebruikt en dan met name test en tren en je hebt jezelf goed ingelezen, dan weet je (en de rest hier) dat dat geen cutkuur is, maar een k*tkuur om af te vallen.

Cutten is opletten op je voeding en er naar trainen en zoeken naar korte esters, zoals test prop, drost prop of tren A. En stop met luisteren naar de meesten hier.
Wat is dat voor onzin? Waarom kun je wel cutten op korte esters en niet op lange esters?

Haha pls go, korte of lange esters maakt geen **** uit.

Terug
Naar boven