Fitness Seller

voeding trainingsdagen/niet trainingsdagen pre en post workout

Motheads

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
3
Lengte
1m75
Ik ben hier als beginner een beetje aan het inlezen maar kom er niet echt uit.

De titel zegt het al een beetje, wat moet je nu juist eten op trainingsdagen (of juist niet) en wat wel en niet op niet trainingsdagen?

En wat eet je nou het beste voor de training en wat na de training ?

Begrijp ik het goed dat je op trainingsdagen juist iets meer koolhydraten moet binnenkrijgen en op niet trainingsdagen meer eiwitten?

Ik lees hier vaak over direct na de training iets van snelle eiwitten (en/of koolhydraten?), wat zijn daarvan voorbeelden?

Het hier allemaal ergens te vinden zijn, maar het is heel veel en uiteenlopend. Verwijzingen naar de juiste topics stel ik daarom natuurlijk ook prijs

• Topic Starter Topic Starter
Leuk, nu weet ik wat eiwit is, nuttig, maar dat is niet helemaal wat ik vroeg... Mocht ik me vergissen dan hoor ik dat graag, maar als je dan ook precies kunt aangeven wat ik mis ???

Leuk, nu weet ik wat eiwit is, nuttig, maar dat is niet helemaal wat ik vroeg... Mocht ik me vergissen dan hoor ik dat graag, maar als je dan ook precies kunt aangeven wat ik mis ???

Er zijn echt duizende topics hierover, in de stickies staan je vragen ook wel beschreven, ik zal in het kort wel even toelichten:

Voor het trainen complexe koolhydraat en eiwit om je voor de training energie te geven.

Na het trainen Suikers en eiwitten om zo snelmogelijk je spieren te vullen met nieuw koolhydraat om spierverlies te vermijden en eiwitten om je spieren te laten groeien / herstellen.

Op niet trainingsdagen eet je de suikers gewoon niet en doe je iets anders. Ik eet op niet trainingsdagen meer vet en eiwit.

En wat eet je nou het beste voor de training en wat na de training ?

http://forum.bodybuilding.com/showpost.php?p=11356062&postcount=3088

Ik lees hier vaak over direct na de training iets van snelle eiwitten (en/of koolhydraten?), wat zijn daarvan voorbeelden?

EN (niet "of")

koolhydraten verghogen bloedsuikers, en zodoende insuline afgifte.
whey verhoogt ook insuline afgifte
tezamen helpen ze de catabole processen van de krachttraining stoppen.

Denk qua koolhydraten aan aan dextrose, maltodextrine, fruit, ... witbrood (zonder boter)

• Topic Starter Topic Starter
snelle eiwitten?

Dank je voor de iets uitgebreidere uitleg;), Ik ben idd zeker die stickies aan het lezen, maar het is erg veel en af en toe stemt het niet allemaal met elkaar overeen, vandaar dat ik even om ietwat verduidelijking vraag.

Om maar even concreet te worden: ik lees her en der dat je na de training dus "snelle" eiwitten moet zien binnen te krijgen. Maar wat zijn snelle eiwitten en wat niet? ik pik uit die eiwit faq alleen melk eruit. In veel gevallen hier zal het whey zijn neem ik aan. Op dit moment heb ik dat niet tot mijn beschikking en ook op mijn sportschool is dat niet verkrijgbaar (verkeerde sportschool?). Ga ik daarom nu als een gek liters melk naar binnen lopen gooien na de training, of zijn er efficientere manieren?

Terug
Naar boven