XXL Nutrition

Voeding

Omber

Novice
Waardering
1
Hey

Ik ben nu een jaartje aan het fitnessen en ik er komt bijna geen spier aan. Totdat ik mijn probleem voorlegde op een ander forum. Een lid van het ander forum verwees me naar dit forum.

Ik moet zeggen, voeding is inderdaad enorm belangrijk als je wilt spieren aankweken.

Net even al de stickies gelezen (had hij mij ook aangeraden), en ben ik veel wijzer van geworden.

Toch nog ff een paar vragen:

1. Transvet is dus enorm ongezond, in hoeverre kun je zien op een product of er Transvet erin zit of niet (Is dat met een code zoals Exxx) en in hoeverre zit er nog Transvet in Belgische & Nederlandse voeding?

2. Voedingsschema's zijn idd persoonlijk, al de tips & trics zijn enorm duidelijk. Ik kan ook perfect men "Basaal Energieverbruik" berekenen in rust, maar van die tweede formule heb ik echt geen kaas gegeten. De vraag was dan ook of dit "Excel-sheet" voor iedereen geldt om de berekeningen automatisch te laten verlopen.

3. 6 maaltijden per dag is blijkbaar een minimum voor mannen. De truc van je maag gewend te laten worden aan je voedingspatroon lijkt me wel doenbaar. Vraag is, je hebt zoveel keuze uit voeding tegenwoordig, en de lijsten die in de stickies staan zijn zodanig uitgebreid, zijn er dus bepaalde voeding die onontbeerlijk zijn voor een starter. Ik las al dat Melk een enorm goed dingetje is (van Big-T)... ik lust enorm veel, maar het feit is als ik mijn voedingsschemanu ga posten (voordat ik naar dit forum kwam) ga je me zo hard uitlachen. Ik eet alles wat de gewone modale jongere van 22 eet, en voor Bulk is dit niet goed. Dus als er bepaalde combinaties voeding, of voeding apart enorm goed zijn voor die 6 maaltijden mee te vullen (kheb het niet over de hoeveelheid).

Ik lees ondertussen nog een beetje verder. Dit intresseert me enorm, ook al ben ik nu iemand die er de ballen van kent. Ik weet van mezelf, dat ik na goed lezen, wat in de praktijk omzetten wel kan verbeteren dankzij dit forum.

Alvast Bedankt, om dit te lezen.
Alvast Bedankt dat er zo'n forum bestaat :-)

Greetz

Omber - 205 Centimeter en 78.6kg (Zwaar ondergewicht)

1 - Gewoon gezonde voeding eten dan is er niks aan de hand
2 - De basis is: Als je niet aankomt moet je meer eten.
3 - Kijk gewoon even verder op het forum.. genoeg eetschema's om ideeën uit op te kunnen doen.

goede voeding

kip
vis
rijst
brinta/havermout
aardappels
volkorenbrood
kwark
fruit
groente
melk
noten