MuscleMeat

Voedingschema 2010 vetverlies

Wilds

Novice
Waardering
0
Lengte
2m04
Massa
124kg
Vetpercentage
23%
Hallo mensen van het "gezonde" leven!
Deze week ben ik weer begonnen met mijn doel om mijn lichaamsvet te verliezen.
Hierbij wil ik jullie mijn voedingsschema laten zien en of jullie er wat op aan te merken hebben.

Statistieken:
Leeftijd: 22
Lengte: 204 cm
Gewicht: 123,8
BF: 22,6%
Doel: vetpercentage verlagen

Mijn calorie onderhoud komt uit op 3355 met de Katch-McArdie methode en activiteitenniveau van 1.375 licht training/sport 1-3 dagen per week.
hier haal ik 20% vanaf(om af te vallen) waarop ik eindig op 2648.
Zelf gebruik ik een E/K/V verhouding van 30/50/20.

Training:
Momenteel doe ik 2 keer in de week krachttraining op dinsdag en donderdag waarna ik nog 30 min cardio doe.
Op maandag en woensdag doe ik HIIT spinning.
Op vrijdag cardio 1 uurtje.

Voedingschema:
1). 07:00 uur
375ml magere melk
100g havermout
30g whey protein

2). 10:00 uur
4 sneetjes volkorenbrood
4 plakjes kipfilet

3). 13:00 uur
6 sneetjes volkorenbrood
150g tonijn

4). 14:00 uur
4 sneetjes volkorenbrood
4 plakjes kipfilet

5). 18:30 uur (eet wat de pot schaft)
aardappelen, rijst of pasta
veel groenten!
stuk vlees

6). 21:30 uur
225g magere kwark(halve bak)

Laatst bewerkt:
Heb je al uitgerekend hoeveel kcal alles bij mekaar is en hoeveel gram e/k/v je naar binnen krijgt? Volgens mij krijg je nog te weinig vetten en eiwitten naar binnen.
Maaltijd 5 is niet altijd verstandig. Want je zegt eten wat de pot schaft, maar als het boerenkool is met vette jus en een dikke worst dan is het niet echt goed voor een cut schema hehe.

Ik zou verder 6x in de week cardio doen om het vetverlies te bespoedigen. Hoe meer kcal je per week verbrand des te sneller vetverlies gaat.

Heb je ook al je bmr uitgerekend?

Mijn bmr is bv 2000 dan tel ik nog de totael kcal bij op van me kt + cardio workout per dag. Vervolgens trek ik het af van me totale kcal innamen uit voeding.

bij mij is het 2000 + 1400 = 3400 totale innamen kcal 2600-3400= -800.

succes verder!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Voor het bereken van die Kcal gebruik ik een sheet en ik kom ik uit op 2700 per dag.
Met het avond eten pas ik heel goed op wat ik wel en niet pak, als het echt te zot is pak ik wat anders.
Omdat ik nog niet op mijzelf woon en nog bij mij ouders eet ik eerst nog altijd gewoon mee, ga wel in de toekomst mijn eigen maaltijden klaarmaken.

Mijn BMR is 2440 wat ik dus vermenigvuldig met 1.375 wat uitkomt op 3355.
Ik ben software engineer dus dat is niet bepaald veel arbeid alleen mentaal daarom 1.375.

Ik zal dan op zaterdagen ook een uurtje lopen! bedankt voor je informatie!

Ziet er goed uit, kom je inderdaad uit op 50-30-20?

Goed schema. Niks aan veranderen :thumb:
En wil het niet echt opschieten dan ga je wat strepen in het brood. Maar dit is goeie basis. Vanuit hieraf kan je goed blijven afbouwen.

Laatst bewerkt:
Voor het bereken van die Kcal gebruik ik een sheet en ik kom ik uit op 2700 per dag.
Met het avond eten pas ik heel goed op wat ik wel en niet pak, als het echt te zot is pak ik wat anders.
Omdat ik nog niet op mijzelf woon en nog bij mij ouders eet ik eerst nog altijd gewoon mee, ga wel in de toekomst mijn eigen maaltijden klaarmaken.

Mijn BMR is 2440 wat ik dus vermenigvuldig met 1.375 wat uitkomt op 3355.
Ik ben software engineer dus dat is niet bepaald veel arbeid alleen mentaal daarom 1.375.

Ik zal dan op zaterdagen ook een uurtje lopen! bedankt voor je informatie!

Ik kan je nog een tip geven misschien wist je die al. Als je ochtend cardio doet voor dat je ontbijt, schijn je het meeste vet te verbranden. Wel van te voren aminozuren in nemen om spierafbraak te voorkomen en eventueel een sterke bak koffie:)

Een goed begin is het halve werk! Bedankt voor de reacties!
Ik kom niet precies uit op 30-50-20, ik kom op 34-53-13, kan wel wat meer vetten hebben maar mijn 5de maaltijd is erg variable dus vaak haal ik daar wel wat vetten uit (wss de verkeerde).
Waarschijnlijk een stuk brood eruit halen bij de 3de maaltijd en gewoon het vis opeten.

P.s
Zag dat ik de Eiwitten en Koolhydraten omgedraaid had bij de verhouding.

Een goed begin is het halve werk! Bedankt voor de reacties!
Ik kom niet precies uit op 30-50-20, ik kom op 34-53-13, kan wel wat meer vetten hebben maar mijn 5de maaltijd is erg variable dus vaak haal ik daar wel wat vetten uit (wss de verkeerde).
Waarschijnlijk een stuk brood eruit halen bij de 3de maaltijd en gewoon het vis opeten.

P.s
Zag dat ik de Eiwitten en Koolhydraten omgedraaid had bij de verhouding.

ook bffm boek gelezen denk ik he :)

Zelf at ik altijd veels te weinig, dus dit eetschema voelt aan als vrij veel eten op een dag.
We zetten gewoon door en zien hoe het gaat, mijn metabolisme moet ook nog op gang komen.

Nu ben ik benieuwd wat voor krachttraining schema ik het beste hierbij kan gaan doen, de sportschool heeft mij wel een simpele schema gegeven om aan de gewichten te wennen.

Is het trouwens wel goed om zoveel an cardio te doen in het begin? ik moet mijn plateau nog wel kunnen verhogen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven