AndroidHealthClinic

Voedingschema controle

JordiV

Advanced Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m80
Ik train nu zo ongeveer 2-3 maandjes weer. Ben weer rustig gestart met fullbody na een maand overgegaan weer op split van 4 tot 5x per week. Verder is me vooruitgang wel al duidelijk zichtbaar, ook zo te horen van andere wat wel een goede motivatie geeft.

Het is enkel zo dat ik al vele stickies en voedingschema's heb bekeken maar er toch niet helemaal in uit kom. Het is ook zo dat ik toch wel rekening wil houden met acne, omdat dit door het meerder gaan eten toch wel meer is geworden.

Ochtend: 6 Sneden (volkoren) met kipfilet

Ochtend/middag: 6 broodjes (volkoren) met kipfilet

Op de dagen dat ik smiddags eerder thuis ben van school, wat toch wel meestal 2 a 3 dagen in de week is eet ik. 125 gram rijst + 2 eieren

Avond eten: Soep, groeten, 2 stukken vlees (meestal kip / vis)

Na training: Eiwitten Shake

Half uur daarna: 4 Sneden (volkoren) met kipfilet

Verder drink ik de heledag door alleen water. Ook gebruik zink / magnesium tabletten. En lijnzaadolie voor het vet.

Vroeger eten ik echt veel minder dus het is ook even wennen maar het gaat vrij goed. Alleen ik weet dat het toch niet helemaal klopt lijkt me maar op school eet al 6 broodjes (ronde grote) en dat is toch al vrij veel voor me.

Nu is mijn vraag komt dit in de buurt van beetje fatsoenlijk voedingsschemaen wat kan ik beste veranderen.

Alvast bedankt voor tijd nemen hiervoor:D

Ik zie alleen maar goede dingen op deze lijst staan.

Prima, zo kom je er zeker wel. Ik neem aan dat je begrijpt dat dit niet echt een voedingsschemais. Niet eentje met macro ratios en calorien. Maar ik zou me als je nog maar 2-3 maanden traint daar niet om druk maken.

Ik zou zelf geen geld stoppen in eiwit shakes tenzij je een perfect schema hebt. In dit stadium, en met jouw ervaring vind ik het zonde van het geld. Maar dit is persoonlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Even vergeten te melden:

19 jaar
180 cm
67 kg

Ik heb lange tijd geleden wel al half jaar kennis met het bodybuilden gemaakt en moet zeggen dat ik me er laatste weer erg in verdiep heb zowel oefeningen als voeding etc.

Maar die eiwitten shake is toch goede aanvulling zo na de training voor een beter herstel en snellere groeiing?

*misschien stomme vraag maar macro? ratios? heb veel gelezen maar dit houd in?

Laatst bewerkt:
In m'n vorige post schrijf ik dat protein-shakes bullshit zijn. Het zijn geen steroids.

Je moet protein-shakes zien als een aanvulling op je dieet, het is geen wonder pil.

Ik wil toch graag wat aankomen, maar vind dat er maar weinig vooruitgang in zit? Ik vind toch dat ik vergeleken met vroeger toch veel meer ben gaan eten. Moet ik toch nog meer gaan eten of moet ik gewoon geduld hebben:p.

Want vind mijn voeding nu al vrij veel.

Even vergeten te melden:

19 jaar
180 cm
67 kg

Ik heb lange tijd geleden wel al half jaar kennis met het bodybuilden gemaakt en moet zeggen dat ik me er laatste weer erg in verdiep heb zowel oefeningen als voeding etc.

Maar die eiwitten shake is toch goede aanvulling zo na de training voor een beter herstel en snellere groeiing?

*misschien stomme vraag maar macro? ratios? heb veel gelezen maar dit houd in?

Hiermee bedoelen ze de voedingswaarden van jouw voedsel. Maak voor jezelf een overzicht met hierin: Kcal koolhydraten eiwit en vet. Standaard excel bestandjes kun je vinden in sticky's. Op deze manier kunnen wij en jijzelf zien waar verbetering nodig is qua voeding!

Nu tijd verder en altijd beetje met deze voeding gedaan maar ik heb dit nu is voedingsschemagezet en kom erachter dat ik te weinig kal binnen krijg.. want moet er 2900-3000 binnen krijgen per dag..

Ik wil absoluut geen melk drinken maar wat zou ik hier nog bij kunnen doen want vind het al vrij veel?

Let niet op die tijden

Bijlagen

Kwark kan je meestal in bakjes kopen die tussen de 400 en 500 gram inhoud zitten. Da's in ieder geval al een goede verhoging van je eiwitten. Noten (het liefst walnoten) zijn bronnen van heel goede vetten (die mis je in je schema, hou ongeveer 1 tot 1,5 gram/kg aan) en ze bevatten daardoor ook veel kcal. Ongeveer 30 gram walnoten toevoegen is niet verkeerd en het is geen significante hoeveelheid om weg te werken.

Denk overigens aan omega-3 supplementatie en haal zoveel mogelijk eiwitten uit voedsel in plaats van shakes.

Als ik je kwark verhoog naar 500 gram en daarbij 30 gram walnoten toevoeg, kom ik al op 2900 kcal uit. Veertig gram walnoten en je zit op 3000. Aangezien je dan nog relatief laag in vetten zit, wissel 1 maaltijd van brood en kipfilet voor brood en pindakaas. Job done.

Q

Pinda's of noten toevoegen voor gezonde vetten en wat extra eiwitten.
In plaats van 2 eiwitten gewoon 2 hele eieren.
Pindakaas op je brood erbij
Zalm
Allemaal gezonde vetten en eiwitten

Thanks voor reacties.. uhm 2 hele eieren dus gewoon het eigeel ook erbij op eten? Haal namelijk deze meestal eruit:P

Pindakaas op me brood gaat em niet worden dat is niet echt mijn ding. Zit er nog verschil in van welke noten (bij aldi)? Maar denk dat ik hier toch wel aardig mee red dan.

Het idee alleen dat je telkens nog meer moet gaan eten om te blijven groeien, pff dat zal wel veel gaan worden op begeven moment..

Het went op een gegeven moment ook, de hoeveelheid die je moet eten dan.
Uitbreiden is dan echt geen probleem hoor:P
Je kunt het beste gewoon ongezouten pinda's, walnoten, cashewnoten nemen.
En ja, gewoon 2 hele eieren eten, eidooier zit vol vitaminen, eiwitten en het vet is niet slecht ;)

Terug
Naar boven