Fitness Seller

Voedingschema controle

Kanslozegeit

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
90kg
Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk de tijd gevonden om zelf een voedingsschema te gaan maken.
Ik ben van plan om te gaan cutten. Op mn energiebehoefte per dag is zo ongeveer rond de 2600
Ik heb een voedingsschema gemaakt waar ik zo ongeveer 750 Kcal eronder zit. (Wat zou moeten kunnen als je bf boven de 20% zit ? )

Behoeftes staan er ook bij, alleen verbaas ik mezelf over het aantal grammen koolhydraten. Zouden er 450 moeten zijn? Dat heb ik ergens op een site gevonden dus weet ook niet of dit klopt, heb het schema met allerlei informatie van verschillende sites gemaakt.
En ik heb behalve een shake ook geen supplementen erbij gezet. Ook omdat ik niet weet hoe je het handigst ermee om moet gaan?

Bijlagen

Klopt weinig van je berekeningen.
Totaal staat 1495 kcal.. maar is ca. 2300 kcal
Andere optellingen kloppen ook niet.

Daarbij is 30 gram vet veel te weinig
Eiwitten zijn ook veel te laag.

Probeer aan te houden
2-2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht
minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
rest koolhydraten.
Ik zou in eerste instantie gewoon -500 kcal onder onderhoud gaan zitten.
Als je je behoefte goed hebt berekend (het lijkt me wat laag.. ) zou dat 2100 kcal zijn.

Dit houdt in:
ca 200 gr eiwitten =800 kcal
ca. 90 gr vet =810 kcal
Dus ca. 500 kcal over voor koolhydraten =125 gram koolhydraten.

Wat betreft je schema
* de ene keer zijn 2 rijstwafels 50 kcal en een andere keer 100 kcal
* bij aardappelen neem je gewoon 250 gram is een normale portie
* rijst en pasta ongekookt wegen en steek in eerste instantie in op 75 gram ongekookt.
* 150 gram kip bevat geen 250 kcal
* voor goede vetten voeg wat noten toe bij je avondkwark, of neem wat eieren erbij. Andere opties voor goede vetten zijn pinda's, olijfolie, avocado, pure chocolade etc.

• Topic Starter Topic Starter
Ik tel mn avond eten ook niet op bij het totaal aangezien dat bijna nooit zo uitkomt. (Woon nog thuis). Wel bedankt voor de tips en aanpas puntjes!

Terug
Naar boven