XXL Nutrition

voedingschema cut (verbeteringen)

JordyMin

Cool Novice
Waardering
2
7uur: 40gr Brinta

10uur: 4 rijstkoeken met 40gr paardefilet en een groene appel

12uur: 65gr rijst + 200gr kipefilet

15uur: groene appel

17uur: 200gr aardappelen, 200gr selder/prei, 200gr kippenfilet of paardenbiefstuk, of zalm of andere vis

18uur: trainen

21uur: 250ml kwark

Ik ben hier nu een weekje mee bezig, en ik ben 1,5kg vermagerd (ik ben zeer tevreden :p)

maar voor smiddags, die rijst met kipfilet met wat mag ik dit vervangen want die rijst ik ga daar moeilijker van naar het toilet als je begrijpt wat ik bedoel.. : )

Een appel als maaltijd is natuurlijk slechte komedie. Zou je geen halve appel nemen?

Aan je stats te zien heb je al aardig wat ervaring.
Waarom prepareer je nu zo'n voedingsschema ver beneden de maat? Wat heb je verbetert?

Je bent 1.5 kilo vermagerd, je hebt geen 1.5 kilo vet verloren. Je slaat de plank mis. En moet niet tevreden zijn. Niet fixeren op gewichtsverlies. Met dit schema verlies je droge massa! Dat is uit den groten boze!

Je hebt een horrorschema gemaakt!

Nu ben je wakker en nu ga je een goed schema maken, te beginnen met bij iedere maaltijd eiwit te consumeren i.c.m. complexe koolhydraten.

Je gaat je onderhoud uitrekenen en bepalen hoeveel energie je binnenkrijgt via voeding.

Ps. De enige reden waarom je moeilijk naar het toilet kunt is omdat je niets hebt om erin te pleuren.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
is vrij raar, ik heb dit schema gekregen van een ervaren bodybuilder.

hij kapte er wel smorgens en bij die groene appel nog een whey shake bij en na de training nog een whey shake bij..

ik kom echter achter verbeteringen vragen :)

en voor zover ik kan zien, zit er bij elke maaltijd eiwitten bij :) (en die appel dient niet als maaltijd)

toch bedankt al :)

Hier hebben wij niks aan, post ff je stats ofzo. Dit lijkt meer op Sonja Bakker dieet.

laat ook maar mannen!

krachtstats staan in mn sig,
vetpercentage schat ik 18%+ als ik kijk naar nadere mensen hun foto's en bijhorende vet%.

ik ben 1m86 groot..

nog dingen?

Je eet echt te weinig, als ik jou was zou ik eerst even de stickies gaan doorlezen. Ik schat dat je momenteel zon 1000 tot 1500kcals naar binnen werkt. Je zou eerder op de 2500 moeten gaan zitten.

hij kapte er wel smorgens en bij die groene appel nog een whey shake bij en na de training nog een whey shake bij..

en voor zover ik kan zien, zit er bij elke maaltijd eiwitten bij :) (en die appel dient niet als maaltijd)

Sorry, ik kwam wat 'ruig' uit de hoek, maar als ik zie dat iemand alleen een appel gaat eten, dan wordt ik ongelukkig. Het is allemaal liefde. ;)

Ja, kijk. Het is beter om niet de whey shake een vervanger te laten zijn voor hard grown voedsel.

Een ervaren BB moet er dan toch verstand van hebben en weten dat dit niet solide is.

Je eet netjes verspreid over de dag.

Zoals die maaltijd waar je groene appel hebt staan, dat is dan een snack, maar dat moet wel een maaltijd worden.

Je moet ook met verhoudingen werken en kcals tellen.

Onthoud dat het de kunst is om een constante aanwezigheid van eiwitten in je lichaam te hebben. Eet combinaties, complexe, vezelrijke koolhydraten met magere eiwitten en onverzadigde vetten.

Neem bijv. een appel + 75g havermout + 130g tonijn. Dat is ong. 500 kcals. E/K/V = 38/51/11.
Als je zulke maaltijden gaat eten om de 3uur dan heb je een redelijk solide voedingsschema. Je kunt K minderen en V en E verhogen.

Zo'n appel met een whey shake is niet wat.

Jij hebt nu 2 volwaardige maaltijden en 4 snacks (en dan nog niet eens volwaardige snacks, want dan zouden die ook wat eiwit bevatten)

Die bodybuilder neemt 3 extra porties eiwit verdeeld over de dag, jij niet.
Dan hou je je toch niet aan het schema van die ervaren bodybuilder, of wel? Hij weet dat je minstens iedere 3 uur een volwaardige portie eiwit moet hebben, zeker bij je ontbijt... en jij gooit die er uit en besluit de eerste 5(!!) uur van de dag nauwelijks eiwit te nemen, dan een eiwitrijke maaltijd en dan weer 5 uur niks. Dan volg je zijn advies toch niet op?

Zou je er 3 whey shakes aan toevoegen dan ziet je schema er opeens heel anders uit, maar dit is voor een sporter en zeker een bb'er gewoon een slecht schema waar je zeker spiermassa mee gaat verliezen.
Gewoon iedere maaltijd een volwaardige portie eiwit (en dan niet 40 gram paardenfilet wat maar een magere 10 gram eiwit voorstelt, maar minstens het dubbele, liefst 100 gram) Een eiwitshake met een appel is een compleet ander verhaal dan alleen maar een appel.

Gooi die rijstkoeken eruit, jij wilt in de cut alleen complexe carbs, liefst met een goede portie vezels. Neem dus gewoon twee volkoren boterhammen of desnoods wat volkoren crackers...en niet met 40 gram filet, maar minstens 100 gram.

Hij neemt een eiwitshake na zijn training...jij neemt niks en dan 3 uur later een half bakje kwark....

Laatst bewerkt:
oké bedankt!

exact stond er dit:

7uur: 40gr Brinta + shake
10uur: 4 rijstkoeken met 40gr paardefilet en een groene appel
12uur: 65gr rijst + 200gr kipfilet
15uur: groene appel + 250gr kwark + shake
17uur: 200gr aardappelen, 200gr selder/prei, 200gr kippenfilet of paardenbiefstuk, of zalm of andere vis
18uur: trainen (shake na trainen)

das allemaal zo eentonig é dat voedsel :(
maar beter zou dus zijn:

10uur: 2volkoren broterhammen met 50gr paardenfilet / 50gr kalkoenfilet

maar dan zit ik nog steeds met die rijst smiddags altijd, die komt mn oren al uit na een week :p!

10uur: 2volkoren broterhammen met 50gr paardenfilet / 50gr kalkoenfilet

maar dan zit ik nog steeds met die rijst smiddags altijd, die komt mn oren al uit na een week :p!

Ziet er nu al veel beter uit
Als je die rijst niet wil neem je toch wat anders? Er zijn meer goede bronnen van complexe carbs hoor, je moet het je niet tegen gaan maken.
Havermout, volkorenbrood, brinta, aardappel....zijn allemaal goede vervangers van de rijst.

Terug
Naar boven