AndroidHealthClinic

Voedingschema => Goed? tips? tweaken?

Gainieks

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Halloo forumleden,

ik ben 3 jaar aan het gainen en heb nu besloten (veelste laat) om een voedingsschema te maken en die te volgen. Waarschijnlijk is er wel wat mis aan mijn schema aangezien ik een noob ben. Ik heb ook rondgekeken op andere topics maar daar raak ik van in de war, soms zegt iemand a en dan spreekt diegene zich na een lang uitgetypt verhaal weer helemaal onderaan tegen....

Zoals jullie zien bestaat mijn ena laatste maaltijd uit 100~ gram eiwit, is dit teveel voor 1 maaltijd?
Is het erg om af te sluiten met fruit en yoghurt?
Is er verder nog wat fout?

Mijn schema is nog niet af, vandaar dat het zalm vakje leeg is!
Mijn totale behoefte heb ik berekend met een paar formules die ik van bodybuild websites heb gevonden. Uiteindelijk heb ik van de totale behoefte 250 cal afgehaald aan eten en 250 cal zal ik aan cardio doen, dit heb ik gedaan omdat ik nu droger wil worden. Mijn BF percentage zit rond de 14 procent, ik wil graag naar de 10-12 procent zodat mijn sixpac zichtbaar is.

fjj2id.png

Laatst bewerkt:
Ben hier ook heel nieuw in dus weet niet als te veel maar volgens mij was het ongeveer 2.5 eiwit per kg lichaamsgewicht max? en je zit er nu wel aardig boven maar wou alleen even mijn 0.02 toevoegen wacht maar tot iemand die er echt verstand van heeft reageert :D

100 gram eiwit voor 1 maaltijd is inderdaad te veel voor jou.

De 1 gram vet is minimaal dus hier moet je bij of boven zitten.
Probeer in de ochtend en avond meer eiwitten te eten dan heb je ze het meeste nodig!
En voor je gaat slapen caseine omdat dit langzame eiwitten zijn voor de nacht.

En 300 gram kipfilet elke dag?? Arme portemonee..

En inderdaad iets minder eiwitten!

Succes

• Topic Starter Topic Starter
100 gram eiwit voor 1 maaltijd is inderdaad te veel voor jou.

De 1 gram vet is minimaal dus hier moet je bij of boven zitten.
Probeer in de ochtend en avond meer eiwitten te eten dan heb je ze het meeste nodig!
En voor je gaat slapen caseine omdat dit langzame eiwitten zijn voor de nacht.

En 300 gram kipfilet elke dag?? Arme portemonee..

En inderdaad iets minder eiwitten!

Succes

Caseine gegoogled, zit nu te denken aan kwark met wat fruit :) dankjewel!

ik zal mijn eiwitten ff beter over de dag verdelen.

Wanneer is volgens jou het beste moment om veel kh naar binnen te werken, ik zat te denken aan ochtend en na me training in de avond?

Caseine gegoogled, zit nu te denken aan kwark met wat fruit :) dankjewel!

ik zal mijn eiwitten ff beter over de dag verdelen.

Wanneer is volgens jou het beste moment om voor kh naar binnen te werken, ik zat te denken aan ochtend en na me training in de avond?

Prima de meeste hier eten ook een bak kwark voor het slapen gaan.
Koolhydraat kan je gewoon ook mooi verdelen over de dag.

Ik vind het beter als ik voor en na mijn training iets meer koolhydraten binnen krijg.
Maar als je wilt cutten zal ik je koolhydraten beperken voor het slapen gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Ben hier ook heel nieuw in dus weet niet als te veel maar volgens mij was het ongeveer 2.5 eiwit per kg lichaamsgewicht max? en je zit er nu wel aardig boven maar wou alleen even mijn 0.02 toevoegen wacht maar tot iemand die er echt verstand van heeft reageert :D

dankjewel voor je reactie zal ff verder kijken, las dat je gewoon je aantal kg x 3 moet nemen om optimaal de eiwitten te verwerken

Terug
Naar boven