XXL Nutrition

Voedingschema van beginner nakijken?

SpectreX

Novice
Waardering
0
Ik ben hier totaal nieuw in dus sorry alsk grote fouten heb gemaakt :o

Trainingschema vind je hier

Stats:
Leeftijd: 19 jaar
Lengte: 169 cm ( ben maar klein :mad:)
gewicht: 55 kg
BF: 12,13% (berekend met Tripax's bodyfat calculator :p)

Energieverbruik in rust : 1535 Kcal

Daar heb ik dan 20% bij opgeteld (had ik ergens gelezen)
1535 + 307 = 1842 Kcal

Verdeeld over 6 maaltijden
1842/6 = 307 Kcal per maaltijd

Schema:
7.00
2 sneden brood met confituur
~30cl halfvolle melk

10.30
glas melk
kwark

12.30
2 sneden brood met beleg
water (drink ik sowieso door de dag uit)

15.00
1 boterham met beleg
Noten?
water

17.30
Avondeten: Aardappelen met vlees/vis en groenten

20.00
Fruitsalade (1 appel, 1 banaan, 1 appelsien)
Melk (als da gaat bij fruitsalade :p anders water)

Hoop dat het toch nog iets of wat fatsoenlijk is.

Niet dat ik er veel verstand van heb hoor, maar ik denk dat je sowieso wat tekort komt wat betreft eiwitten.

ps: lees t forum her en der even door. Dan vind je heel veel informatie over voeding en staan er ook voedingsschema's. Denk dat je daar ook wel heel wat mee kan.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Dat heb ik al gedaan, maar kom er meer verstrooid door uit :p

Energieverbruik in rust : 1535 Kcal

Daar heb ik dan 20% bij opgeteld (had ik ergens gelezen)
1535 + 307 = 1842 Kcal

Dus, over een hele dag eet je 1842 Kcal?

Goed bezig!

Geen wonder dat je maar 55kg weegt :D

Nu serieus. Probeer zeker tussen de 3000 en 4000 Kcal per dag binnen te krijgen, en voldoende eiwitten ook: de gouden regel is 3x je lichaamsgewicht
(jij moet dus minstens 165g eiwitten binnenkrijgen!).

Het vet op een dag is er natuurlijk ook nodig, maar dit hou je best tussen de 75-100g per dag.