XXL Nutrition

Voedingsprogramma om strak de zomer in te gaan!

Ja, maar MissF je hoeft toch niet pizza te eten voor een junkdag ofzo kan toch ook iets anders, k heb het zelf niet zo met junkdagen omdat ik daar gewoon geen behoefte aan, k hoef ook niet aftevallen dus.

Je suggereert dat je met 1 dag in de week junken (whatever je eet) niet zou kunnen afvallen. Dat is niet waar. Iedereen deelt zijn junkdag anders in. Ikzelf neem ook de ene keer iets schoner (maar wel meer vetten dan normaal) voer dan de andere keer ook naar gelang mijn behoefte.

Dat is hetgeen ik wilde duidelijk maken. Ze kan beter pizza, shoarma, patat, lekkerbek, kibbeling en dergelijke eten, dan dat ze op zo'n moment zakken chips, chocolade en koekjes (bordenvol SUIKERS) naar binnen werkt. Die zijn moeilijker weg te krijgen dan wat extra vetten.

Je suggereert dat je met 1 dag in de week junken (whatever je eet) niet zou kunnen afvallen. Dat is niet waar. Iedereen deelt zijn junkdag anders in. Ikzelf neem ook de ene keer iets schoner (maar wel meer vetten dan normaal) voer dan de andere keer ook naar gelang mijn behoefte.

Dat is hetgeen ik wilde duidelijk maken. Ze kan beter pizza, shoarma, patat, lekkerbek, kibbeling en dergelijke eten, dan dat ze op zo'n moment zakken chips, chocolade en koekjes (bordenvol SUIKERS) naar binnen werkt. Die zijn moeilijker weg te krijgen dan wat extra vetten.

niks aan toe te voegen;)

Ja, maar MissF je hoeft toch niet pizza te eten voor een junkdag ofzo kan toch ook iets anders, k heb het zelf niet zo met junkdagen omdat ik daar gewoon geen behoefte aan, k hoef ook niet aftevallen dus.

Het heet niet voor niets een junkdag.. Ik eet met junkdag ook altijd pizza, chocola en extra koolhydraten. Als je de rest van de week netjes en schoon eet, kun je in het weekend best anders eten en dus ook junkfood. Pas als je echt richting een vetpercentage wilt voor bijv. wedstrijden, dan kun je de junkdagen beter gaan schrappen, maar ik neem aan dat dat niet het geval is bij deze dame.

Hoi fiona ik denk dat je zo wel zult afvallen! Succes ermee ik ken ook een dieet daar is mijn nicht super veel op een korte tijd mee afgevallen dat heet camebridge of zo iets. Dat is een voedingspakket een shake soep en nog iets Je krijgt precies die voedingsstoffen die je nodig op een dag binnen je mag er bij water drinken en thee en meer niet sporten kun je er beter niet bij doen.

Jaja, je eet soep, een shake en nog iets en daarnaast drink je water en je hoeft niet te sporten?! Heet dat dieet niet "ANOREXIA"??? Klopt van geen kant! Afvallen doe je door meer te bewegen (= sport), een juist gebalanceerd voedingsprogramma (= 4-6 x p/dag goede maaltijden eten) en rust!!! Dat is de ideale combi!

Hoi fiona ik denk dat je zo wel zult afvallen! Succes ermee ik ken ook een dieet daar is mijn nicht super veel op een korte tijd mee afgevallen dat heet camebridge of zo iets. Dat is een voedingspakket een shake soep en nog iets Je krijgt precies die voedingsstoffen die je nodig op een dag binnen je mag er bij water drinken en thee en meer niet sporten kun je er beter niet bij doen.

Citaat: [Link niet meer beschikbaar] Het Cambridge dieet bevat hoogwaardige eiwitten en is vetarm. Drie porties leveren alle vitamines, mineralen, voedingsstoffen en sporenelementen die uw lichaam dagelijks nodig heeft. Het dieet vervangt dus al uw normale voedsel.

Elke dieetmaaltijd bevat 153 of 154 calorieën. Dit zeer lage calorieniveau heeft tot gevolg dat u snel zult afvallen en dus binnen de kortst mogelijke tijd uw streefgewicht zult bereiken.

Vind je het gek dat ze adviseren niet te sporten, je krijgt niet eens 500kcal naar binnen. Gek he dat je af zal vallen.. Nou die nicht van je is echt goed gek, dat ga je je lichaam toch niet aandoen!!!

Jaja, je eet soep, een shake en nog iets en daarnaast drink je water en je hoeft niet te sporten?! Heet dat dieet niet "ANOREXIA"??? Klopt van geen kant! Afvallen doe je door meer te bewegen (= sport), een juist gebalanceerd voedingsprogramma (= 4-6 x p/dag goede maaltijden eten) en rust!!! Dat is de ideale combi!

Niets aan toe te voegen, oh wel.. Plezier hebben in wat je doet en er meer dan 100% achter staan waarvoor je het doet :) :D

Ho Ho dames anorexia is wat anders. Het ligt er gewoon aan hoe je wilt afvallen het is een andere manier. Als er bij zijn die weinig tijd hebben om te sporten kan dat wel.

Als jij op die manier je lichaam om zeep wilt helpen, be my guest! Het is niet gezond om op die wijze af te vallen. De kans bestaat zelfs, omdat je zo weinig calorieen binnenkrijgt dat je lichaam in spaarstand komt, en dan zul je niks meer afvallen! Iedereen heeft tijd om te sporten. Al is het maar 2x in de week en het betekent echt niet dat je 3 uur in de sportschool moet zijn. 1 uurtje is zat of alleen 45 minuten cardio training. Daarnaast dus zeker 5 tot 7x per dag eten en dan zul je pas verschil merken! Cambridge is gewoon heel slecht!

Laatst bewerkt:
Eigenlijk zijn al die verzonnen ''hippe'' dieeten slecht, als je gwn wilt afvallen, gwn gezond en iets minder eten , veel drinken en sporten, dan heb je al die rare dieet pillen ook niet voor nodig.

Ik denk dat iedereen die begint met serieus te sporten en te eten moet beginnen met het kopen van een goede weegschaal. Ja echt. Ik ben er in het begin zo van verschoten hoeveel een mens van iets naar binnen speelt zonder het te beseffen. Vb een hand vol nootjes is al gauw een bom van calorieen. Een beetje pasta is ook al vaak geen beetje maar veel te veel. Alle ja je moet je percentages eiwitten/carb/vet goed in de gaten houden en dat kan alleen door te wegen. Dan pas ben je echt bewust met je voeding bezig denk ik.
Plus je kiest altijd nog zelf wat je in je mond steekt. In het begin keken de mensen mij heel raar aan als ik met mijn tupperware potteke kwam aan draven. Commentaar genoeg hoor. Nu vind iedereen het normaal ( alle ja idioten blijven bestaan). Je kiest dus altijd zelf wat je eet en succes is op deze manier verzekerd. Zonder toewijding geen resultaat.

Ik denk dat iedereen die begint met serieus te sporten en te eten moet beginnen met het kopen van een goede weegschaal. Ja echt. Ik ben er in het begin zo van verschoten hoeveel een mens van iets naar binnen speelt zonder het te beseffen. Vb een hand vol nootjes is al gauw een bom van calorieen. Een beetje pasta is ook al vaak geen beetje maar veel te veel. Alle ja je moet je percentages eiwitten/carb/vet goed in de gaten houden en dat kan alleen door te wegen. Dan pas ben je echt bewust met je voeding bezig denk ik.
Plus je kiest altijd nog zelf wat je in je mond steekt. In het begin keken de mensen mij heel raar aan als ik met mijn tupperware potteke kwam aan draven. Commentaar genoeg hoor. Nu vind iedereen het normaal ( alle ja idioten blijven bestaan). Je kiest dus altijd zelf wat je eet en succes is op deze manier verzekerd. Zonder toewijding geen resultaat.

Wat heeft een weegschaal met gezond eten te maken dan? ???

Alleen als je exact weet hoeveel je van iets eet kan je gezond eten.

keukenweegschaal...

ah ja das zeker da

is het ook niet zo dat als je dat cambridge gedoe volgt dat je daarna, als je weer je oude gewoontes aanneemt, je meer gaat wegen dan voordien door die "spaarstand" waarin je lichaam zich bevind?

De kans is zeer groot ja.
Misschien zou je het jo-jo effect iets kunnen verminderen door na dat dieet direct fanatiek te gaan sporten. Maar dat zou eigenlijk nergens op slaan. Je lichaam is immers niet meer gewend te sporten en om nou van 0 naar 4x p.w.k. fanatiek sporten te gaan lijkt me ook geen aanrader. Je hebt dan zo een blessure.
Dus gewoon vanaf het begin GOED beginnen: letten op wat je eet (in veel gevallen betekent dat: minder eten) en daarnaast KT en cardio. Dat levert het beste en meest langdurige resultaat imo.

Trouwens, als je blijvend wilt afvallen, zul je jezelf een dieet (lees: voedingsgewoonte) moeten aanmeten die vol te houden is. Uiteraard moet je minder eten en in sommige gevallen gewoon 'anders' eten, maar als je te snel wilt, heb je grotere kans op terugvallen. Reken je BMR uit, ga er max. 500 cal onder zitten en sport erbij (houd er dan ook rekening mee dat je op sportdagen meer moet eten dan op niet-sportdagen. Hoeveel meer hangt af van de sport). Dan moet het helemaal goed komen.

hehe ik hoef niet af te vallen hoor, zit op 65kg 16% vet 1.75m
maar hoor wel regelmatig mensen klagen en zeuren over hun dieet enzo
zelf let ik er gewoon op dat ik voldoende eet, liefst dan nog redelijk "schoon" maar savonds gaat een zak chips er ook vlot in ;)
heb me nooit zorgen moeten maken over bijkomen ofzo, maar verwacht wel dat dit met het ouder worden zal gaan komen, achja, nog van genieten he nu het nog niet zo is ;)

Terug
Naar boven