AndroidHealthClinic

Voedingsschema beginner

Synnath

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met fitnissen en ik wil het goed gaan aanpakken. Ik heb volgende week een fittest waarbij ik dus een schema ga maken om mijn doelen te behalen.

Mijn doel is om simpelweg meer massa te behalen, ik ben nogal mager.

Gewicht: 65 Kilo
Lengte: 194 CM
Leeftijd: 17

Energieverbruik in rust

GEWICHT = 65kg x 13,8 = 897
LENGTE = 194 cm x 5 = 970
LEEFTIJD = 17x 6,8 = 115,6
67 - 115,6 = -48,6

1818 kcal per dag dus ongeveer

Op het moment ziet mijn voedingsschema er ongeveer zo uit, maar ik ben bereid dit helemaal te veranderen uiteraard.

7.00 - 2 volkoren boterhammen pindakaas, 500 ML Milk&Fruit, Een appel

10.45 - 2 pakjes van 3 stuks sultana, 1 pakje 200 ml Jus de Orange

12.55 - 6 volkoren boterhammen pindakaas / kaas, 200ml Jus de orange

17.30 - avondeten wat nogal verschilt per keer..maar kan dit evt. aanpassen aan een vast schema

22.30 - meestal nog chips 100 gram

Ik wil 2 of 3 keer per week gaan trainen, licht er een beetje aan wat jullie aanraden

- Welke supplementen zou je mij aanbevelen? En hoevaak zou ik deze moeten gebruiken?
- Ik neem aan dat ik meer moet gaan eten in combinatie met bijv eiwit shakers, wat zou bijv. slim zijn?

Alvast bedankt,

Richard

Hallo,

- Welke supplementen zou je mij aanbevelen? En hoevaak zou ik deze moeten gebruiken?
- Ik neem aan dat ik meer moet gaan eten in combinatie met bijv eiwit shakers, wat zou bijv. slim zijn?

Alvast bedankt,

Richard

Neem als supplementen omega3 capsules. Hiervan schijn je slimmer te worden, en dan..., dan weet je wat slim zou zijn.

Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met fitnissen en ik wil het goed gaan aanpakken. Ik heb volgende week een fittest waarbij ik dus een schema ga maken om mijn doelen te behalen.

Mijn doel is om simpelweg meer massa te behalen, ik ben nogal mager.

Gewicht: 65 Kilo
Lengte: 194 CM
Leeftijd: 17

Energieverbruik in rust

GEWICHT = 65kg x 13,8 = 897
LENGTE = 194 cm x 5 = 970
LEEFTIJD = 17x 6,8 = 115,6
67 - 115,6 = -48,6

1818 kcal per dag dus ongeveer

Op het moment ziet mijn voedingsschema er ongeveer zo uit, maar ik ben bereid dit helemaal te veranderen uiteraard.

7.00 - 2 volkoren boterhammen pindakaas, 500 ML Milk&Fruit, Een appel

10.45 - 2 pakjes van 3 stuks sultana, 1 pakje 200 ml Jus de Orange

12.55 - 6 volkoren boterhammen pindakaas / kaas, 200ml Jus de orange

17.30 - avondeten wat nogal verschilt per keer..maar kan dit evt. aanpassen aan een vast schema

22.30 - meestal nog chips 100 gram

Ik wil 2 of 3 keer per week gaan trainen, licht er een beetje aan wat jullie aanraden

Alvast bedankt,

Richard

ff serieus, welkom hier. Ik zie dat je idd veel te weinig eet. Als je voor de massa wilt gaan kun je gerust wat hoger gaan zitten met je kcal. Neem brinta in je voedigsschema op en veel meer vlees en vis. Probeer zo clean mogelijk te eten hiermee bedoel ik dat je die chips beter kunt laten. Pak liever s'avonds een bak magere kwark das veel beter

Eiwit shakes is een makkelijke aanvulling maar niet noodzakelijk. Suplementen heb je echt nog niet nodig. Misschien later als je beina stil staat met massa winnen.

Om ook maar even serieus te zijn: zoals gezegd moet je meer vlees en vis eten. Algemeen gesproken moet je sowieso meer eiwitten nemen.

Verder: schrap de chips, de sultana's en de milk&fruit. En neem die sinaasappelsap alleen rond je training of misschien beter, haal m eruit.

Opzich lijkt wat je hier opschrijft niet zo heel weinig qua kcal. Grofweg zo'n 3500 als ik het zo bekijk.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

7.00 - 2 volkoren boterhammen pindakaas, Brinta met 300 ml melk

10.45 - ?

12.55 - 6 volkoren boterhammen pindakaas / kaas, drinken water?

22.00 magere kwark / melk / of misschien een ei ofzo?

Dus moet meer vlees en vis eten, oke.

Dus junkfood is simpelweg gezegt niet goed voor me om massa op te bouwen?

Wat zou ik er nog aan kunnen passen? Ik volg ook nog een studie moet ik tijdens pauzes helemaal niet eten of wat zouden jullie me aanraden?

Terug
Naar boven