AndroidHealthClinic

Voedingsschema [Beginner]

Rigest

Novice
Waardering
1
Vanaf morgen begin ik weer met fanatiek trainen en daar hoort natuurlijk ook een goed voedingsschema bij. Volgens mij is het schema op deze manier redelijk in balans, maar ik zou graag wat feedback willen van de experts

Wat ik nog wel lastig vind is een goede eiwit bron voor het slapen gaan. Ik heb magere kwark geprobeerd, maar krijg dit echt met geen mogelijkheid weg. Hebben jullie een goed alternatief? Schema ziet er nu als volgt uit.

7:00
4 boterhammen met 4 plakken kalkoenfilet en ongeveer een halve liter melk

10:30
Appel en 2 hapklare onbijtkoeken (met minder suiker)

13:00
4 boterhammenmet kipfilet en 250ml melk

15:30
Appel en ongezouten pinda's

18:00
Avondeten, wat de pot schaft.

21:00
Ongezouten pinda's + eiwitbron.

Waar ik ook graag advies over zou willen hebben is over het gebruik van suplementen. Ik heb een beginnerspakket gekocht met Whey, Creatine en bcaa's. Er zit alleen geen gebruiksaanwijzing bij qua tijd etc. Nou neem ik sowieso een Whey/Creatine shake met water na elke training (zowel Krav Maga als na de sportschool), maar is het ook goed om er elke ochtend één te nemen? En wanneer en hoeveel bcaa's moet ik nemen? Alvast bedankt voor de feedback

Laatst bewerkt:
Ontbijtkoek eruit ookal is het minder suiker, het blijven geraffineerde suikers.
Kwark is en blijft de beste eiwitbron voor het slapen, je kan proberen het lekkerder te maken met bijv 1 schepje magere vruchtenkwark/yoghurt moet je maar ff kijken ;)

Een whey shake is s'ochtends zelfs heel goed, dan heeft je lichaam snel eiwitten nodig. 5+ gram BCAA's 30 mins na de training, eventueel ervoor ook 5 gram.

grtz

• Topic Starter Topic Starter
Ontbijtkoek eruit ookal is het minder suiker, het blijven geraffineerde suikers.
Kwark is en blijft de beste eiwitbron voor het slapen, je kan proberen het lekkerder te maken met bijv 1 schepje magere vruchtenkwark/yoghurt moet je maar ff kijken ;)

Een whey shake is s'ochtends zelfs heel goed, dan heeft je lichaam snel eiwitten nodig. 5+ gram BCAA's 30 mins na de training, eventueel ervoor ook 5 gram.

grtz
Ace, bedankt voor je reactie! Zal de kwark dan nog maar eens proberen. Als ik 's ochtends Whey neem, is het dan ook handig om creatine erbij te doen? Want nu deed ik in principe whey/creatine shake voor en na de training. Kan ik niet i.p.v. kwark gewoon 's avonds nog een extra whey shake nemen?

Creatine s'ochtends is niet nodig. En whey zijn snelle eiwitten, dus daar heb je voor het slapen niks aan, je hebt dan casseine nodig (langzame eiwitten)

Je kan je kwark mixen met een lepeltje honing of jam (denk wel om de suikers) of noten (bijv. amandelen, hazelnoten of walnoten)
Kan ook met muesli/rozijnen. Let bij de muesli ook weer op de toegevoegde suikers :p
Fruit of vruchtenyoghurt/kwark is ook een optie eventueel zoetstof.

De vruchtenkwark van Optimel bevatten geen toegevoegde suikers en weinig calorieen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik meng mijn kwark altijd met grenadine van carvan.... zeer lekker;) kwark van de aldi heb ik altijd, die bevat 10,31 gram eiwit per 100 gram kwark.

Bedankt voor de tips! Ga het vanavond eens proberen :)

TS, wat is je vetp. of gewicht en lengte?

wat je eet tussen 07:00u en 18:00u eet ik al voor 11:30u :)

TS, wat is je vetp. of gewicht en lengte?

wat je eet tussen 07:00u en 18:00u eet ik al voor 11:30u :)

Heb toevallig afspraak bij de sportschool om morgen m'n vetpercentage te meten want zelf heb ik hier de middelen niet voor. Ik weeg 72 kilo en ben 1.82 lang.

Begin eens met een voedingsschemavan Kcals 2500.
die kun je uitbreiden,aan de behaalde resultaten.

Uitgaande van 80g aan schone vetten, 240g eiwit en 200g carbs. dit laatste verhogen naar wens

Begin eens met een voedingsschemavan Kcals 2500.
die kun je uitbreiden,aan de behaalde resultaten.

Uitgaande van 80g aan schone vetten, 240g eiwit en 200g carbs. dit laatste verhogen naar wens
Sorry, maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt me schone vetten (onverzadigd?) en met carbs (koolhydraten?). Maar ik zal 'm idd maar wat uitbreiden.

Heb een hele uitgebreide meting bij de sportschool gehad. M'n vetpercentage is 13.4%. Op zich ligt alles binnen de normale waarde. Het streven wat het apparaat mij heeft gegeven is 2.2 kilo aankomen (waarvan 1.4 kilo vet en 0.8 kilo spieren). De instructeur zei dat ik dat vet gewoon moest negeren en gewoon ppur op spierkracht moest richten.

Sorry, maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt me schone vetten (onverzadigd?) en met carbs (koolhydraten?). Maar ik zal 'm idd maar wat uitbreiden.

Heb een hele uitgebreide meting bij de sportschool gehad. M'n vetpercentage is 13.4%. Op zich ligt alles binnen de normale waarde. Het streven wat het apparaat mij heeft gegeven is 2.2 kilo aankomen (waarvan 1.4 kilo vet en 0.8 kilo spieren). De instructeur zei dat ik dat vet gewoon moest negeren en gewoon ppur op spierkracht moest richten.

dan snap je het dus wel.

wat de pot schaft er sowieso uit
maak uw eigen eten
int begin zullen ze raar kijken maar na een tijdje zullen ze je zelfs stimuleren.
plus om 13u een warme maaltijd zoals kip met rijst en wokgroentjes

Terug
Naar boven