AndroidHealthClinic

Voedingsschema beginner

dumo

Novice
Waardering
0
Hoi Dbb'ers ,

Mijn naam is pieter en kom uit Belgie. Daar ik nieuw ben in dit wereldje , ga nog maar naar de gym van verleden week. Maar heb in 2009 reeds begonnen maar heb noodgedwongen moeten stoppen. Ik had graag eens jullie mening gehad over mijn voedingsschema. om 17 uur is er niets ingevuld , dan eet ik wat de pot schaft . Geen Friet(patat) natuurlijk... Mijn vrouw houd namelijk rekening met mijn nieuwe sport. Aardappelen , veel groenten , en goed stuk vlees , kip of vis... Ik werk ook in ploeg verband en is niet altyd gemakkelijk om veel te eten , vandaar...
Mijn gewicht is 81 kg ben 170 cm groot en bf is 17%
Zou graag wat groter(breder) worden en ook wat droger ...
Graag wat advies ...

mvg Pieter from Belgique

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Niemand enig advies graag ?

Je zult eerst je bf% moeten cutten tot zo'n 12% en daarna gaan clean bulken om groter te worden. Je kan niet groter worden en droger tegelijk.

Je drinkt veeeeeeeeel te veel shakes. Slaat helemaal nergens op. Bijna geen fatsoenlijke maaltijden.

Neem bij het opstaan je whey shake en creatine en na het trainen een whey shake met dextrose. Vul de rest van je dag in me fatsoenlijke maaltijden met koolhydraten vetten en eiwitten (niet whey) zoals brood/rijst/aardappels met vlees/vis/zuivel

Je zult eerst je bf% moeten cutten tot zo'n 12% en daarna gaan clean bulken om groter te worden. Je kan niet groter worden en droger tegelijk.

Je drinkt veeeeeeeeel te veel shakes. Slaat helemaal nergens op. Bijna geen fatsoenlijke maaltijden.

Neem bij het opstaan je whey shake en creatine en na het trainen een whey shake met dextrose. Vul de rest van je dag in me fatsoenlijke maaltijden met koolhydraten vetten en eiwitten (niet whey) zoals brood/rijst/aardappels met vlees/vis/zuivel

Drink toch maar 3 Shake per dag ? Is dit teveel ?En betreffende groter worden, ben nog maar pas gestart met trainen , zou ik dan niet beter eerst een jaar bulken en dan pas beginnen denken aan cutten ? Alvast bedankt voor u reactie , moet ng veel leren !

Mvg

Laatst bewerkt:
Niemand nog beetje advies ? Ben nu 1,7 kg bij gekomen in 14 dagen

1,7kg in 2 weken is vrij veel, zeker als je al op 17% vet stond..
Ben je ook veel vet aangekomen? Dan is het namelijk verstandig om wat minder te eten.
Zo niet dan is het een heel mooi resultaat!

1,7kg in 2 weken is vrij veel, zeker als je al op 17% vet stond..
Ben je ook veel vet aangekomen? Dan is het namelijk verstandig om wat minder te eten.
Zo niet dan is het een heel mooi resultaat!

Ben nog maar pas 14 dagen bezig met trainen , en bf is ietsje vermindert ! Schema zo houden ? Of aanpassen ? Ga ook 2 keer in de week minstens cardio toevoegen aan mijn kracht trainingen vanaf volgende week . Alvast bedankt voor de reactíe

Niet te weinig eten. Maximaal 500 kcal onder je onderhoud (netto).
Dus stel je onderhoud is 2700 kcal, je eet er 2200 (tekort van 500 kcal) het is dan niet nodig om nog cardio te doen.
Stel je eet 2500 (tekort van 200 kcal) je kunt dan nog tot 300 kcal aan cardio doen.

Hoi , gewicht was 3 weken geleden 81 en is vandaag nog steeds hetzelfde. Bf is wel een goeie 2% gedaald. Zie niet veel veranderen aan mijn lichaam qua massa ! Ligt dat aan mij voedingsschema ? Mvg Pieter

Dan eet je waarschijnlijk nog teveel...

Bij deze.. lijkt me een betere plek om te vragen over je voeding!

Hoi bb'ers
Sedert 3weken ben ik nu bezig krachttraining vooral om breder te worden en massa te gainen . k zit met een voedingsschema en trainingsschema waar ik me dan ook aan houd.
Gisteren woog ik 80.5 en 15%bf. 3 weken geleden woog ik 81 en had ik 17,5% bf.
Ik had graag wat aan massa gewonnen en wat aangekomen. Wat doe ik fout?
Mvg pieter

Ik eet echt wel veel. Moet soms proppen om er bij te krijgen ? Of zijn het verkeerde dingen dat ik eet ?

Moet ik dan ook andere dingen gaan eten ?

Terug
Naar boven