Fitness Seller

voedingsschema beginner

eddyshag

Novice
Waardering
0
Ik ben net begonnen met krachttraining (sinds een maand serieus, daarvoor alles een beetje uitproberen enzo) en ben op m'n voeding gaan letten.

Niet te veel vet eten (chips enz), kipfilet op brood, met brinta ontbijten, voor het slapen kwark. Avondeten at ik altijd gewoon wat de pot schaft

Ik ben 15 en weeg nu 66 kilo ben 1.79, ongeveer een vetpercentage van 15.8, wil een klein beetje onderbuikvet kwijtraken en verder alleen maar massa krijgen.

Ik sport 6 keer in de week, heel soms doe ik cardio maar niet serieus of in een vast schema.

IVM school kan ik op school alleen boterhammen eten of eventueel shakes als dat nodig is.

waar moet ik beginnen als ik een goed voedinggsschema wil maken? Heb al de stickys gelezen en bij een excel sheet uitgekomen, maar moet ik nog meer weten?

Zorg dat je vaste eetmomenten kunt inbouwen. Mijn staat momenteel op :

7u : ontbijt
10u : snack
13u : middagmaal
16u : Snack
19u : Pre workout
22u : post workout
..u : Caseine Shake

Pak dan smiddags uw boterhammen met kippewit, en shakes evt op uw pauzes in school.
Beste is ook om meteen na uw training een shake te drinken (herstel of eiwit) en kip met rijst ofzo.

Verbeter me wie er meer van kent ;)

Als je alle stickies hebt gelezen zou je wel een beginnetje moeten kunnen maken met de sheet. Probeer het uit en zet dat hier neer zodat we kunnen beoordelen wat er goed gaat en wat er mis gaat.
Zelf weet jij het beste wanneer je kunt eten.
Volgens mij is het voor jou niet handig om nu te gaan cutten, ik zou eerst wat gaan bulken (of cleanbulk als je wilt) om meer massa aan te komen.

@ Svenn2010,
vaste eetmomenten zijn inderdaad handig, dat heb ik ook:

09:00 ontbijt
10:00 pre workout
14:00 kwark
18:00 avondmaaltijd
23:00 kwark

Eerst had ik vaker eetmomenten met minder voeding erin, zoek goed uit wat handig werkt voor jou, dat moet je ondervinden ;)

Succes!

Nou, je moet dan je behoeften invullen, maar je moet natuurlijk ook invullen wat je dan eet om aan die behoeften te komen.

• Topic Starter Topic Starter
En kan iemand mij nog vertellen of het vet % kan kloppen? Want heb het gedaan met een weegschaal in de sportschool.

Ja.

Klopt niet.

:)

Zal vast wel in de buurt zitten, maar who cares about fat met 66kg? Bulken moet je!

Terug
Naar boven