XXL Nutrition

Voedingsschema ( bulk )

dumbellfreak

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
92kg
Hallo , hier even mijn voedingsschema posten , misschien heeft iemand nog goed advies of opmerkingen

6u - havermout 80 a 100 gram (ongekookt) met whey proteine (20gram eiwit ) en 6 eieren 2 met eigeel , 4 zonder en 1 glas fruitsap

9u- 200 gram kip met groente en +- 120 gram ( ongekookte ) basmati rijst + 1soeplepel koude olijfolie omdat verhitte olijfolie niet goed is

12u- idem 9u

15u-1 banaan met weigtgainer

17u30 havermout 50 a 60 gram met whey

direct na training - banaan met whey

1u later (avondeten ) vlees of vis met groente (meestal brocoli) en aardapellen

direct voor slapen gaan - handvol walnoten , 500 gram kwark met groente of ananas of aardbeien of ...

ook nog 200 gram salade per dag

en meestal rond de 5 liter water per dag

weeg momenteel 92 kg en ben 1m80 groot vetpercentage ?

Heb ook een tijdje stilgelegen , ben van januari tot nu opnieuw 7 kg bijgekomen .

Toen ik 18 jaar was woog ik 65 kg .

We gaan voor de 100 kg , ik weet dat ik normaal tussen de 4000 en 4500 kcal zit maar tel dit niet meer , ik ga af op de spiegel en weegschaal en indien nodig koolhydraten en eiwitten omhoog ...

:)

Grtzz ;)

Waarschijnlijk teveel eiwitten, wat zijn de macro's van het schema en wat is je caloriebehoefte

• Topic Starter Topic Starter
Waarschijnlijk teveel eiwitten, wat zijn de macro's van het schema en wat is je caloriebehoefte

Alles uitgerekend zou ik op een behoefte zitten bij en rond de 4200 calorieen , mijn macro's zijn :

455 gram koolhydraten
360 gram eiwitten
70 gram vet

dwz nog geen 4000 kcal :grumble:

dit is ook geen perfecte berekening omdat ik niet precies weet wat mijn vetpercentage is niet alles is ook perfect bv groentes reken ik geen kcal
en van kwark bv . schrijf ik enkel de eiwitten op en van noten de vetten
s'ochtends doe ik ook melk bij de havermout , ook dit heb ik niet meegerekend .

Eiwitten zitten inderdaad wat aan de hoge kant maar denk wel dat ik hier mijn voordeel al uitgehaald heb .

Moet ook nog bijvermelden dat ik in het weekend meestal wat afwijk van dit schema en eet wat ik wil , ik zit dan ook niet op wedstrijd dieet maar in de bulk .

Grtzz

• Topic Starter Topic Starter
Alles uitgerekend zou ik op een behoefte zitten bij en rond de 4200 calorieen , mijn macro's zijn :

455 gram koolhydraten
360 gram eiwitten
70 gram vet

dwz nog geen 4000 kcal :grumble:

dit is ook geen perfecte berekening omdat ik niet precies weet wat mijn vetpercentage is niet alles is ook perfect bv groentes reken ik geen kcal
en van kwark bv . schrijf ik enkel de eiwitten op en van noten de vetten
s'ochtends doe ik ook melk bij de havermout , ook dit heb ik niet meegerekend .

Eiwitten zitten inderdaad wat aan de hoge kant maar denk wel dat ik hier mijn voordeel al uitgehaald heb .

Moet ook nog bijvermelden dat ik in het weekend meestal wat afwijk van dit schema en eet wat ik wil , ik zit dan ook niet op wedstrijd dieet maar in de bulk .

Grtzz

Nog eens uitgerekend als ik 4200 kcal nodig heb en mijn vetvrije massa is 75 kg dan heb ik :
615 gram koolhydraten
225 gram eiwitten (3gram per kilo lichaamsgewicht)
93 gram vetten
nodig .

Wat is nou het beste om te blijven verzwaren eiwitten omhoog of koolhydraten ?
Ik denk beide ?
In ieder geval de eiwitten omlaag , merk dit ook aan mijn zweet :o.

De verhouding die je geeft lijkt me vrij oké.
Mocht je daarmee niet aankomen, dan zou ik de vetten verhogen naar 100g,
Mocht je dan nog niet aankomen de koolhydraten naar 625 / 650,
Mocht je dan nog niet aankomen de eiwitten naar 250.

Terug
Naar boven