XXL Nutrition

Voedingsschema check

Wat is je doel?
gezien je toch aardig ondergewicht hebt ook...

eet je echt 120 gram kale wasa crackers?

• Topic Starter Topic Starter
het is zn sandwich met spread erstussen, 120 g per 2 van die dingen

---------- Post toegevoegd Thu 7 Mar 2013 om 22:52 ----------

doel is om spiermassa en gewicht aan te komen

Ik geef je dadelijk feedback. hold on

Volgens je sheet ben je net 13.

Naar mijn mening zit je te hoog in vetten en te laag in koolhydraten. Probeer je schema zodanig aan te passen dat je e/k/v/ verhoudingen 30/50/20 zijn.

Je kwark voor het slapengaan mag gerust een beetje meer zijn.

Na je workout dien je ook meteen een eiwit en snelle koolhydratenbron te nemen. Je glycogeenvoorraad uit de spieren is leeg, en die wil je dus snel bijvullen. Een eiwitshake + een appel/banaan is een mogelijkheid hier.

Volgens je sheet ben je net 13.

klopt..

---------- Post toegevoegd Fri 8 Mar 2013 om 11:30 ----------

Naar mijn mening zit je te hoog in vetten en te laag in koolhydraten. Probeer je schema zodanig aan te passen dat je e/k/v/ verhoudingen 30/50/20 zijn.

Je kwark voor het slapengaan mag gerust een beetje meer zijn.

Na je workout dien je ook meteen een eiwit en snelle koolhydratenbron te nemen. Je glycogeenvoorraad uit de spieren is leeg, en die wil je dus snel bijvullen. Een eiwitshake + een appel/banaan is een mogelijkheid hier.

oke, bedankt!

Wat is je doel?
gezien je toch aardig ondergewicht hebt ook...

Hij heeft voor een jongen van 13 een perfect BMI.. De BMI schaal voor kinderen loopt heel anders dan die van volwassenen. Voor een jongen van 13 is een normaal BMI grofweg 14.5 tot 22.

Daarnaast vraag ik mij ten zeerste af of jij op jouw leeftijd wel hieraan moet beginnen. Gezond eten is natuurlijk altijd goed, maar zwaar aan de gewichten op je 13e? Dat is een echt no-go voor mij, er kunnen zoveel dingen mis gaan... Ik zal je dus ook adviseren, gezond te eten, lekker te sporten (teamsport o.i.d.) en over minstens 2 jaar weer terug te komen..

Laatst bewerkt:
FR32C ik moet je ongelijk geven! Het is al meerdere malen bewezen dat gewicht training op jonge leeftijd geen kwaad kan! Verder zal het later in zijn voordeel werken omdat hij dan ondertussen al door moet hebben wat voor zijn lichaam werkt en wat niet. Verder steekt hij ook nog eens wat op van voeding

Deels mee eens, als alles perfect wordt uitgevoerd. Blessures zijn zo opgelopen als je in de groeispurt bent. En als er iets is wat je zeker niet wilt is het problemen met bv je knie.

Dus alleen als deze jongen zichzelf 100% onder controle heeft, nooit meer pakt dan mag/kan, en een perfecte techniek aanleert plus zo nu en dan supervisie vind ik het een geen slecht idee..

Hij heeft voor een jongen van 13 een perfect BMI.. De BMI schaal voor kinderen loopt heel anders dan die van volwassenen. Voor een jongen van 13 is een normaal BMI grofweg 14.5 tot 22.
Ik zag zijn leeftijd pas na deze reactie...

Maar OT. Ik zou eerst goed eten. Dat is je basis.

oke goed eten dus als basis. Als ik bulk en me aan dit schema (ietsjes veranderd) hou, word ik dan ook echt sterker? Dat is namelijk mijn grootste doel. Zit btw ook op voetbal

Thanx voor de reacties

---------- Post toegevoegd Sat 9 Mar 2013 om 18:18 ----------

En als ik naar de sportschool ga moet je dan extra betalen fso om iemand te hebben die je de techniek goed leert?

Sterk worden doe je pas als je spieren opbouwt met trainen. en om goed te kunnen trainen moet je goed eten.
Maar meen je echt dat je bij je lunch 1 meergranen broodje neemt met 60 gram pindakaas + 30 gram kaas en 30 gram boter? lijkt me wel veel beleg voor 1 broodje...
30 gram boter op 1 broodje lijkt me ook niet bepaald smaakvol. kan aan mij liggen? en daarbij...30 gram boter is wel meer dan 63 kcal tenzij je een of ander light smeersel gebruikt.
maar goed ik zou eerder zeggen gooi een hand noten in je kwark en smeer normaal boter.

boter is over 3 boterhammen. aanbevolen is 30 gram boter per dag. Moest inderdaad daar nog iets aan veranderen

Dan heb je wel verdomd kleine boterhammetjes.. als 3 bth maar 60 gram zijn....
Maar van wie moet jij die 30 gram boter? je kan ook gewoon een lepel meer olijfolie bij je avondeten gooien en een hand noten bij je kwark en dan normaal smeren. Het gaat om vetten binnenkrijgen. Dat hoeft echt niet alleen maar met boter...
en 30 gram boter.. als je gewone normale boter hebt zit je daar al snel mee aan 180 kcal

Terug
Naar boven