AndroidHealthClinic

Voedingsschema, goed of niet? Tips graag.

RP13

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
71kg
Beste voedingsdeskundigen

Ik heb voor mezelf een nieuw schema gemaakt. De bedoeling is om terug wat te bulken. Weeg momenteel 67 kg dus er mag zeker wel wat bij.

Het schema heb ik in excel gezet, voor degene die het niet duidelijk vinden: het eigenlijke schema is hetgeen met een kader rond. Ik ben heel erg strikt in mijn schema's en weeg alles af dus normaal zijn de berekeningen exact, heb wel altijd een minimum gepakt zo kom ik op 2700 kcal uit, ongeveer, maar aangezien ik meestal 's avonds nog een speculaasje eet bij de koffie (150kcal) komt het soms wat hoger. Voor de rest houd ik me 7/7 perfect aan het schema.

Ik heb hierbij een extra vraagje, heb onlangs gelezen dat het heel slecht is om veel zuivel te eten, geeft een opgeblazen gevoel, zou een enorme vetmaker zijn, ... Is dit ook effectief zo, of is dit weer een nieuwe voedingsfabel? Hopelijk een fabel, want anders heb ik een fameus probleem.

Het zou me helpen mocht ik wat tips krijgen. Ze worden geapprecieerd.

Edit: Groenten eet ik uiteraard bij mijn avondeten maar heb ik er uit gelaten omdat deze altijd anders zijn, meestal Prei/Tomaten/Broccoli/Spinazie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je wordt niet vet van een specifiek voedingsmiddel maar van een calorieoverschot
2700 kcals met of zonder zuivel zou geen verschil moeten maken.

Als ik zo even snel naar je schema kijk zijn je macro's wel ok maar het is nogal eenzijdig. Al je vetten komen bijna uit eieren, waarbij die 4 eieren wel echt huge moeten zijn voor 624 kcals. En die 4 bananen daarentegen zijn dan weer kinderformaat voor maar 308 kcals. Ik zou zelf wat van die eieren en bananen schrappen en wat noten toevoegen en/of bijvoorbeeld rijstwafels met pindakaas.

bovenstaand is al goed advies gegeven wel een tip is dat je niet moet vergeten naar mate je zwaarder wordt je onderhoud dus ook hoger wordt (je moet dan dus meer eten)
en dat van veel zuivel slecht voor je is dat weet ik niet ik drink zelf al 2 jaar 350 ml melk op een dag en 250 ml kwark en heb nog nooit ergens last van gehad. alleen van de eieren wel nou ja ik zelf niet maar de mensen waar ik de WC mee deel dan :p:p

• Topic Starter Topic Starter
Je wordt niet vet van een specifiek voedingsmiddel maar van een calorieoverschot
2700 kcals met of zonder zuivel zou geen verschil moeten maken.

Als ik zo even snel naar je schema kijk zijn je macro's wel ok maar het is nogal eenzijdig. Al je vetten komen bijna uit eieren, waarbij die 4 eieren wel echt huge moeten zijn voor 624 kcals. En die 4 bananen daarentegen zijn dan weer kinderformaat voor maar 308 kcals. Ik zou zelf wat van die eieren en bananen schrappen en wat noten toevoegen en/of bijvoorbeeld rijstwafels met pindakaas.
Prima. Bedankt voor de reactie.

Ik zal mijn schema aanpassen en hier posten.

Klein vraagje: wat kan het nadeel zijn van dat eenzijdig eten? Is dit puur qua gezondheid of kan dit ook nadelig zijn voor spieropbouw? Gewoon een vraagje uit interesse.

bovenstaand is al goed advies gegeven wel een tip is dat je niet moet vergeten naar mate je zwaarder wordt je onderhoud dus ook hoger wordt (je moet dan dus meer eten)
en dat van veel zuivel slecht voor je is dat weet ik niet ik drink zelf al 2 jaar 350 ml melk op een dag en 250 ml kwark en heb nog nooit ergens last van gehad. alleen van de eieren wel nou ja ik zelf niet maar de mensen waar ik de WC mee deel dan :p:p
Klopt. Bedankt.

De bedoeling is alleszins om nu terug richting de 72kg te gaan. Sta nu op 68. Elk maandje een kleine 200kcal erbij gooien en dan zien we wel. Alvast bedankt voor de tips.

Prima. Bedankt voor de reactie.

Ik zal mijn schema aanpassen en hier posten.

Klein vraagje: wat kan het nadeel zijn van dat eenzijdig eten? Is dit puur qua gezondheid of kan dit ook nadelig zijn voor spieropbouw? Gewoon een vraagje uit interesse.

Mwah qua gezondheid en spieropbouw niet als je ook gewoon je groentes binnen krijgt. Er zijn nog steeds heel veel gasten die 3 a 4 keer per dag kip, rijst en broccoli eten dag in dag uit dus eenzijdig eten is opzich niet verkeerd. Het is misschien mentaal wat lastiger vol te houden.

Sommige mensen beweren trouwens dat je van teveel bananen verstopt raakt maar daar kom je gauw genoeg achter :)

Mwah qua gezondheid en spieropbouw niet als je ook gewoon je groentes binnen krijgt. Er zijn nog steeds heel veel gasten die 3 a 4 keer per dag kip, rijst en broccoli eten dag in dag uit dus eenzijdig eten is opzich niet verkeerd. Het is misschien mentaal wat lastiger vol te houden.

Sommige mensen beweren trouwens dat je van teveel bananen verstopt raakt maar daar kom je gauw genoeg achter :)
Heb door de kwark en de eieren niet echt problemen van dat verstopt zijn, eerder het tegendeel :D

Terug
Naar boven