XXL Nutrition

Voedingsschema: Is dit niet veel te weinig?

Keugels

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Goedenavond DBB'ers :)

Ik heb vanavond even zitten prutsen met een voedingsschema, wat vinden jullie ervan? :)

Zie bijlage.

Toelichting: Eigenlijk vind ik dit niet eens veel voor mijn doen.. Zodoende zit ik op trainingsdagen (met pwo meal) dik aan de 4000 kcal!

Heb een gewicht van plusminus 80kg bij 1.88m. Loop wel de hele dag tijdens m'n werk, maar ik denk dat ik ook op m'n niet-trainingsdagen gewoon honger ga lijden ???

En ik heb al maanden niet getraind eigenlijk.. wil morgen weer beginnen, met gelijk een goed voedingsschema.. maar heb ik nou een hele grote fout gemaakt in het rekenen, of hoef ik maar zo weinig te eten..? :P

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vind het nog al, vind het best een goed schema.
Veel succes

Je eet vaak, daarom lijkt het helemaal niet veel per keer.

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet sowieso al de hele dag door, en het zal ongeveer hetzelfde wezen..

Maar het schema is dus wel goedgekeurd? Verhouding EKV, aantal kcal ook goed? Kcal lijkt me op een trainingsdag misschien iets teveel..?

Goede koolhydraten gebruikt, goede eiwitten, goede vetten? Graag kritiek :)

Ik eet sowieso al de hele dag door, en het zal ongeveer hetzelfde wezen..

Maar het schema is dus wel goedgekeurd? Verhouding EKV, aantal kcal ook goed? Kcal lijkt me op een trainingsdag misschien iets teveel..?

Goede koolhydraten gebruikt, goede eiwitten, goede vetten? Graag kritiek :)

EKV klopt niet. Sommige maaltijden(tussendoor) eet je maar weinig en de hoofdmaaltijden wel weer veel. Smorgens bijvoorbeeld neem je 70 gram eiwit. 40 gram volstaat (x6 = 240gr . per dag) Probeer het zo gelijk mogelijk te verdelen voor constante aanvoer van voedingsmiddelen.

Stel je neem 6 maaltijden per dag. Dan is het 3600: 6 = 600 kcal per maaltijd. En dan de EKV verhoudingen aanhouden. Op trainingsdagen neem je bijv. 400 kcal extra als pre/post shake.

En verder is het gewoon proberen he. Paar dagen nadat je begint met het voedingsschema even wegen en dan 2 week later weer en kijken of je aankomt.

Laatst bewerkt:
Thx, van het verdelen klopt idd wel.. Tis zo'n werk.. ben al blij dát ik uitkom met m'n totale verhouding en totaal aantal kcal.. ;)

Wil hem langzaam proberen te verbeteren idd.. Over een paar weken wil ik ook een huidplooimeter aanschaffen, plus een goede digitale weegschaal; als ik 2 kg aangekomen ben waarvan 1,5 vet moet er toch iets veranderen.. ;)

Zo dan.. heb m'n schema even iets omgegooid, vooral de eiwitten en kcal beter over de dag verdeeld..

Graag jullie mening? :)

Iemand die m'n vernieuwde voedingsschema wil keuren? :) Zal hem wel even hier plakken, dan is de drempel iets lager ;)

Komtie (getallen zijn Kcal / E / K / V)

Benodigd: 3500 262,5 437,5 78

6:00 Pre Workout
70gr havermout
33 gr kipfilet
schep whey
2 eieren
Totaal: 569,1 54,1 45,4 19,4

8:00 Ontbijt
3 sneetjes tarwebrood
33gr kipfilet
schep wey
300ml melk
Totaal: 551 52,5 62,1 10,5

10:30 Tussendoortje
3 sneetjes tarwebrood
400ml melk
20gr 10+ kaas
33gr kipfilet
Totaal: 525,6 39,2 65,1 11,8

12:30 Lunch
4 sneetjes tarwebrood
80gr 10+ kaas
Totaal: 487,7 39,5 60,1 9,9

15:00 Tussendoor
Banaan
3 sneetjes tarwebrood
40gr 10+ kaas
33gr kipfilet
Totaal: 488,2 30,9 75,1 7,1

17:30 Avondeten
Wat de pot schaft
Totaal: 700 50 80 30

20:00 Avondshake
Mammothshake 2scoops
400ml melk
Totaal: 660 41 98 11,5

22:00 Voor slapen
250gr magere kwark
Totaal: 160 33 7,5 0

Totaal trainingsdagen: 4141,6 340,2 493,3 100,2
Totaal niet-trainingsdagen: 3590,6 287,7 431,2 89,7

Ik vind m goed:thumb:
klein puntje: smorgens kun je nog wat meer kh. toevoegen

Glaasje melk erbij..? :D

Ziet er goed uit, maar ik denk dat het snel gaat vervelen, omdat het nogal eentonig is;)

Ziet er goed uit, maar ik denk dat het snel gaat vervelen, omdat het nogal eentonig is;)

Hé... eten is een noodzaak, niks meer en niks minder.. het zal vast wel meevallen.. :)

Begin me nu alleen wel af te vragen of ik niet veel te veel ga eten straks, maargoed.. na een weekje of wat zullen we het zien :) Voor m'n gevoel eet ik weinig, maar het zijn toch aardig wat kcals als ik het zo vergelijk met andere voedingsschema's.. We will see.. we moeten gewoon groeien! :D

Terug
Naar boven