AndroidHealthClinic

Voedingsschema, is het wat?

Fitness Girly

Cool Novice
Waardering
0
Heb net even een voedingsschemaatje opgeschreven en wil even vragen of het wat is. De hoeveel heden heb ik er nog niet bij, komt wel wanneer ik er mee ga beginnen. Morgenochtend dus!

Ontbijt:
-250 ml halfvolle melk
-50 gr brinta
-1 kop thee

Tussendoor:
-1 verpakking wasa (groene verpakking met 2 wasa "repen" met daartussen cremekaas ofzo)
-halve liter water

Lunch:
-4 boterhammen
-smeerkaas of kipfilet of honing
-halve liter water

Tussendoor:
-2 stuks fruit
-wat noten of zaden
-halve liter water

Avondeten:
-wat de pot schaft, met mate
-halve liter water

Tussendoor:
-200 ml kwark
-2 schijven ananas
-wat noten of zaden
-halve liter water
-1 kop thee

Alle tips en dergelijke zijn welkom, wil nu namelijk echt serieus afvallen en straks spieren kweken wanneer ik ga fitnessen.
Het avond eten zal er elke keer anders uit zien, wel vaak groenten en aardappelen/rijst/pasta. Niet elke keer vlees, ben niet zo'n hele grote vleeseten. Kip en gehakt hou ik wel erg van en Valess (vegetarisch).
Tonijn uit blijk vind ik niet lekker maar mss gebakken wel, dat weet ik niet. Nog nooit gehad.

Alvast bedankt,

Ingrid

Lengte: 172 cm
Gewicht: 70 kilo
BF: weet ik nog niet maar was eerder zo rond de 22 kilo vet (gemeten met weegschaal op vorige sportshool)
Leeftijd: 21 jaar

Probeer ook eens koolvis, is ook heel lekker!
Kijk wel even of je een overzichtje kan maken met daarin de kcal/k/e/v verhoudingen dan kunnen we zien of je genoeg/teweinig/teveel eet :)
Succes!!

Ziet er goed uit alleen ik zou die annanasschijven weg houden veel suiker volgens mij.
als je het toch wilt dan wel vers en niet uit blik.
succes!!!!

@FrankB: de spiegel vertelt of ze genoeg eet, getallen en verhoudingen zijn leuk, maar imo reageren mensen te verschillend om er een absolute waarde aan te hechten. Haar schema ziet er imo redelijk uit, nu moet de praktijk uitwijzen of ze het vol kan houden en of het teveel/te weinig/goed is.

@ FG:
wasa meuk kicken. Gore troep.
ananas wordt vaak gegeten vanwege de stof bromelaine, dat een gunstig effect op de vetbranding zou hebben. Maar ik geloof dat 2 schijven niet echt zoden aan de dijk zet wat dat betreft. Maar het eten van veel ananas kan weer problemen geven met de toestand van de slijmvliezen in je mond.
Fruit in de cut wordt hier door velen als een no-no gezien, vanwege het aanwezige fruitsuiker, fructose. Naar mijn weten is dit een suiker met een matige GI (gezien de chemische samenstelling)
Ananas op siroop is imo wel een no-no, koop dan iig op eigen sap. (als je dat niet al doet :D)

ik vind je schema redelijk in orde. Beetje vis erin (haring, zalm, tonijn etc) en een hap lijnzaadolie, wellicht wat extra groente (vult ook mooi en das meegenomen in de cut), wat extra water en gaan met die banaan. succes.

builderB zei:
@FrankB: de spiegel vertelt of ze genoeg eet, getallen en verhoudingen zijn leuk, maar imo reageren mensen te verschillend om er een absolute waarde aan te hechten. Haar schema ziet er imo redelijk uit, nu moet de praktijk uitwijzen of ze het vol kan houden en of het teveel/te weinig/goed is.
Mee eens :) ik zie zo'n schema zelf beetje als "begeleiding". En zoals je al aangaf die Wasa zooi eruit :P

• Topic Starter Topic Starter
Over de wasa, die gaat er niet uit. Sorry boys maar die vind ik gewoon lekker. En 1 verpakking is niet zo erg toch?
En de ananas doe ik niet vanwege die ene stof, maar gewoon voor de smaak in de kwark, het is wel op eigen sap.
De groenten en het vis zal ik wel bij het avond krijgen maar in welke hoeveelheden en wat precies dat kan ik nu nog niet zeggen natuurlijk. Ik ga in ieder geval wel de verhoudingen aardappel/groente aanpassen (meer groente en minder aardappel)

Tot latersss

Fitness Girly zei:
Over de wasa, die gaat er niet uit. Sorry boys maar die vind ik gewoon lekker. En 1 verpakking is niet zo erg toch?
Al eet je 10 verpakkingen, ook niet erg. Het is jouw keus en het zijn jouw doelstellingen :cool:
Wasa sandwich = geprocesseerde bende, bloem, verzadigd vet, suiker en heel veel E's Heeft niets maar dan ook niets met voedsel te maken, puur gemaksvoer. Maar nogmaals, jouw keus.

hehe geniet nu nog maar van je wasa sandwich ;)

inderdaad die wasa is echt rotzooi....... eruit dus
en je zegt zelf serieus te willen afvallen en spierder te worden
hoe serieus ben je ??
die ananas savonds ook eruit je heb geen kh nodig net voor je gaat slapen en al helemaal niet als je vetwil verliezen.....

zou ook magere melk nemen ipv 1/2 volle

iets meer eiwitten erin in de vorm van vis zeer goede eiwitbron ook voor je huid
het zijn maar tips kijk maar wat je ermee doet en wat dani al zei jou keus en doelstellingen.....:cool:

Fitness Girly zei:
Heb net even een voedingsschemaatje opgeschreven en wil even vragen of het wat is. De hoeveel heden heb ik er nog niet bij, komt wel wanneer ik er mee ga beginnen. Morgenochtend dus!

Ontbijt:
-250 ml halfvolle melk
-50 gr brinta
-1 kop thee

Tussendoor:
-1 verpakking wasa (groene verpakking met 2 wasa "repen" met daartussen cremekaas ofzo)
-halve liter water

Lunch:
-4 boterhammen
-smeerkaas of kipfilet of honing
-halve liter water

Tussendoor:
-2 stuks fruit
-wat noten of zaden
-halve liter water

Avondeten:
-wat de pot schaft, met mate
-halve liter water

Tussendoor:
-200 ml kwark
-2 schijven ananas
-wat noten of zaden
-halve liter water
-1 kop thee

Alle tips en dergelijke zijn welkom, wil nu namelijk echt serieus afvallen en straks spieren kweken wanneer ik ga fitnessen.
Het avond eten zal er elke keer anders uit zien, wel vaak groenten en aardappelen/rijst/pasta. Niet elke keer vlees, ben niet zo'n hele grote vleeseten. Kip en gehakt hou ik wel erg van en Valess (vegetarisch).
Tonijn uit blijk vind ik niet lekker maar mss gebakken wel, dat weet ik niet. Nog nooit gehad.

Alvast bedankt,

Ingrid

Lengte: 172 cm
Gewicht: 70 kilo
BF: weet ik nog niet maar was eerder zo rond de 22 kilo vet (gemeten met weegschaal op vorige sportshool)
Leeftijd: 21 jaar

ontbijt:
-250 ml halfvolle melk--->te weinig eiwitten!!!maak er 50gram whey van
-50 gr brinta--->te weinig kh aan het begin vd dag, minimaal 100gr
-1 kop thee

Tussendoor
-1 verpakking wasa (groene verpakking met 2 wasa "repen" met daartussen cremekaas ofzo)--->TROEP!!!maak er 220 gram gekookte volk.pasta van met 200gram zalm voor eiwitten en gezonde vetten

-halve liter water--->niks mis mee ;)

Lunch
-4 boterhammen ---->220 gr gekookte bruine rijst is een beter keuze
-smeerkaas of kipfilet of honing--->geen honing!!!allemaal suikers!!!200gram kipfilet!
-halve liter water

Tussendoor
-2 stuks fruit--->voorzichtig met fruit in de cut, ivm met suikers, 500gr magere kwark met suikervrije siroop zou ik doen
-wat noten of zaden--->handje amandelen
-halve liter water

Avondeten
-wat de pot schaft, met mate--->200gr aardappelen/ 200 gr gekookte rijst of pasta...neem er voldoende mager vlees bij 200 gram of iets dergelijks

-halve liter water

Tussendoor
-200 ml kwark--->500gr magere kwark of 50 gr casseïne eiwit (shake)
-2 schijven ananas--->geen simpele suikers voor het slapen gaan!
-wat noten of zaden--->2eetlepels lijnzaadolie/ 6-7lijnzaadolie caps
-halve liter water--->niks mis mee
-1 kop thee--->idem..zoalng er geen suiker in gaat

dit is globaal een schatting om je er een idee van te geven...ik ken je energiebehoeftes niet;)

succes

2.

Niet te snel van RH iets aannemen als het over dieeten gaat hoor.

fruit misschien in de ochtend eten?

Waarom zou ik niet serieus zijn met afvallen als ik sochtend tussendoor 1 wasa eet. Ik zie het probleem niet. Ik kan beter zo;n ding eten dan dat ik smiddags of savonds aan de chips ga.
Op deze manier ben ik vaker afgevallen dus zie eigenlijk niet in waarom dat niet weer zou kunnen.
Smorgens een pasta maaltijd gaat er niet in ben ik bang, ook heb ik daar niet genoeg tijd voor in een kwartier (pauze op mijn werk)

Ik heb fruit nodig, en het is niet zo dat ik dat vlak voor het slapen neem. Wel ruim van te voren. Ik wil mijn vitamines via fruit binnen krijgen en liever niet via pillen/poeders.

Honing kan ik wel makkelijk afschaffen, heb ik geen probleem mee.

Ik weet dat ik zelf om tips en dergelijke vroeg maar sommige dingen vind ik net weer een beetje te ver gaan, aangezien ik niet serieus met BB bezig ben en ga.
Het is ook niet zo dat ik kilos af moet vallen als de boel maar wat ik proporties komt.
Ik houd alles in ieder geval bij in een log, heb er een site voor aangemaakt, daar kun je dan zien hoe mijn vorderingen zullen zijn.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Fitness Girly zei:
Waarom zou ik niet serieus zijn met afvallen als ik sochtend tussendoor 1 wasa eet. Ik zie het probleem niet. Ik kan beter zo;n ding eten dan dat ik smiddags of savonds aan de chips ga.
Op deze manier ben ik vaker afgevallen dus zie eigenlijk niet in waarom dat niet weer zou kunnen.
Smorgens een pasta maaltijd gaat er niet in ben ik bang, ook heb ik daar niet genoeg tijd voor in een kwartier (pauze op mijn werk)

Ik heb fruit nodig, en het is niet zo dat ik dat vlak voor het slapen neem. Wel ruim van te voren. Ik wil mijn vitamines via fruit binnen krijgen en liever niet via pillen/poeders.

Honing kan ik wel makkelijk afschaffen, heb ik geen probleem mee.

Ik weet dat ik zelf om tips en dergelijke vroeg maar sommige dingen vind ik net weer een beetje te ver gaan, aangezien ik niet serieus met BB bezig ben en ga.
Het is ook niet zo dat ik kilos af moet vallen als de boel maar wat ik proporties komt.
Ik houd alles in ieder geval bij in een log, heb er een site voor aangemaakt, daar kun je dan eventueel zien hoe mijn vorderingen zullen zijn.

Groetjes

Hoe bedoel je eventueel ???

Resultaten... daar doen we het voor :thumb:

Ok ik schrap eventueel, daar kun je dus gaan zien wat mijn vorderingen zijn. Doormiddel van foto's. Vanaf 24 juli (dan ga ik sporten, opening sportschool) om de 4 weken foto's? Is dat wat? Of moet er meer tijd tussen zitten)

meisje luister naar mijn grote endo-vriend RobertHosper en het komt helemaal goed;)

Zal best, maar hou het eerst hier bij. Ik schrap zowiezo de honing en zal voor de wasa iets anders nemen straks als het op is. Ik gooi de overige wasa's niet weg.
En fruit heb ik hard nodig voor de vitaminen.
:)

Fitness Girly zei:
Ok ik schrap eventueel, daar kun je dus gaan zien wat mijn vorderingen zijn. Doormiddel van foto's. Vanaf 24 juli (dan ga ik sporten, opening sportschool) om de 4 weken foto's? Is dat wat? Of moet er meer tijd tussen zitten)
Nee hoor is niks mis mee, zie je meteen wat de resultaten zijn en of je nog wat moet aanpassen aan je voedingsschema.

Geniet nog even lekker van de Wasa's ;)

Zal ik doen ze zijn bijna op;)

Terug
Naar boven