AndroidHealthClinic

Voedingsschema, is het wat?

Fitness Girly zei:
Waarom zou ik niet serieus zijn met afvallen als ik sochtend tussendoor 1 wasa eet. Ik zie het probleem niet. Ik kan beter zo;n ding eten dan dat ik smiddags of savonds aan de chips ga.
Op deze manier ben ik vaker afgevallen dus zie eigenlijk niet in waarom dat niet weer zou kunnen.

Die vergelijking slaat natuurlijk als een tang op een varken, als in: ik kan beter zelf 3 sigaretten thuis roken dan een avond naar het cafe gaan... :rolleyes:

Het is ook geen "probleem" en het zal best zo zijn dat je kunt afvallen met Wasa.
Waar men het hier echter over heeft, is dat het effectiever (lees: sneller op verantwoorde wijze) gaat zonder Wasa. :cool:

• Topic Starter Topic Starter
Ok, iedereen heeft zijn mening al zie ik. Ik doe het op mijn manier. En voor mij is dat gewoon normaal eten met af en toe een tussendoortje het moet namelijk wel leuk blijven.

Vrouwen en tussendoortjes ;) succes in iedergeval

Ik zou als je het toch nog iets wil aanpassen ondanks dat je het niet zo heel rigoreus aan wil pakken, dit veranderen (sommigen dingen zijn al eerder gezegd):

Bij je ontbijt wat meer eiwit nemen, kan je inderdaad whey poeder voor gebruiken, maar als je dit niet wil kopen kan je het ook prima met 'gewoon' voedsel doen natuurlijk, bijvoorbeeld een paar gekookte eieren.

Je eerste tussendoortje, die wasa (als het je niet lukt deze helemaal weg te laten) bijvoorbeeld alleen in het weekend nemen, of vervangen door een gezondere versie. Bijvoorbeeld zelf maken met volkoren crackers en verse magere smeerkaas, want die geprocessde fabriekzooi is niks.

Je tweede tussendoortje (noten en fruit) is gewoon geen maaltijd, schuif desnoods alleen een van de boterhammen van je lunch door naar dit tijdstip als je echt niet meer wil eten dan wat er nu in je schema staat.

Verder zou ik zeker eens wat vissoorten uitproberen, die vetzuren zijn sowieso gezond, maar ook erg behulpzaam als je vet kwijt wil raken.
En als je bij het avondeten geen vlees neemt maar vegetarisch eet, zou ik niet elke keer alleen maar van die Valess nemen, want dat is gemaakt van zuivel (melk-eiwitten). Probeer ook een beetje af te wisselen met producten die andere soorten eiwitten bevatten, want anders zou je op die dag alleen melkeiwitten binnenkrijgen.
O, en ik zag staan dat je 'straks' spieren wil gaan kweken, gewoon nú al mee beginnen, niet eerst afvallen, want dat gaat dan ook een stuk sneller.

Zou zeggen schrijf eerst eens een paar dagen op wat je nu eet.. aan de hand daarvan kan je aanpassingen maken. Ook je tussendoortjes niet vergeten op te schrijven.

Je kan wel een dieet neerzetten, maar het werkt toch pas als het verbeterd is tenopzichte van wat je voorheen at.

Purple zei:
Zou zeggen schrijf eerst eens een paar dagen op wat je nu eet.. aan de hand daarvan kan je aanpassingen maken. Ook je tussendoortjes niet vergeten op te schrijven.

Je kan wel een dieet neerzetten, maar het werkt toch pas als het verbeterd is tenopzichte van wat je voorheen at.

tja, maar als je direct begint met een goed eetschema dan moet je wel resultaten boeken.

Tuurlijk niet.. want wat voor mij werkt hoeft bijv niet voor haar te werken.

Eetschema's zijn persoongebonden en werken alleen als je aanpassing hebt gedaan op wat je hebt gegeten.

Als zij bijv. Normaal 2000 call eet en haar eetschema wat ze nu gaat eten meer dan die 2000 cal is ook al is het nieuwe goed zal ze toch aankomen.

Je kan pas schema's maken als je weet wat iemand eet.

Ik kan mijn eetschema waarbij ik afval toch niet geven aan iemand anders. Terwijl mijn eetschema echt wel goed is voor mij om af te vallen.

Ok, hier kan ik wel wat mee, die tip van zelf zo'n wasa ding maken. Zal het eens proberen.
Vissoorten moet ook wel gaan lukken, woon nog thuis en mijn ouders willen ook wat meer vis gaan eten.
En een gekookt ei gaat ook wel lukken, misschien niet elke dag maar paar dagen per week zowiezo wel. Heb ook wel eens ei bij mijn avondeten, bij sla of spinazie.

Spieren "kweken" gaat nog niet, ja beetje met handhalters thuis. Ik ga pas vanaf 24 juli fitnessen (dan is de opening van sportschool waar ik heen ga).

Oh ja, wanneer ik zo'n voedingsschema als dit goed vol zou houden dan is het voor mij al hele verbetering ten op zichte van nu. Ik ben iemand die snel naar chips en chocola grijpt. Als ik dat al stukken minder zou doen, wat nu al redelijk goed gaat, ik eet al veel minder chips, dan moet het naar mijn idee wil moeten gaan lukken dacht ik.

Als je even in een dipje zit en bijvoorbeeld niet kan gaan sporten ga dan geen ongezond voedsel eten! Blijf gewoon netjes bij je schema dan komt het wel goed ;)

Laatst bewerkt:
Ok zal er aan denken, thx

Terug
Naar boven