Fitness Seller

Voedingsschema maken

Hajk

Novice
Waardering
0
Geachte DBB forum,

Wil graag een voedingsschema gaan maken. Weet niet wat ik allemaal moet gaan doen voor een perfecte voedingsschema, maar met jullie hulp zal ik dat vast wel weten. Als jullie mij duidelijk kunnen informeren daarover, zal ik zelf ook weer heel wat leren, en uiteindelijk een voedingsschema hebben.

Met vriendelijke groet,

Hajk

Ga eerst is opschrijven wat je eet elke dag elk klein dingetje dat je eet voor een week lang

Eerst en vooral, lees hier eens goed rond, daar steek je veel van op!

Je gaat je voedingsbehoefte, je doel, je stats, je training en je situatie goed moeten weten vooraleer je een goed schema kan maken.

Kijk eens rond naar voorbeeld schema's en probeer dan zelf ook een schema te maken die bij jou past en waarmee je je doel mee kan behalen! Succes! ;)

Een aantal tips:
- 6/7 maaltijden per dag
- voor het slapen trage eiwitten, zoals kwark of platte kaas
- vergeet de vetten niet! als je een tekort hieraan hebt kan je ze opschroeven door pindakaas, cashewnoten, walnoten,...
- VRETEN, VRETEN en VRETEN! Als je wil gainen natuurlijk ;)

Eerst en vooral, lees hier eens goed rond, daar steek je veel van op!

Je gaat je voedingsbehoefte, je doel, je stats, je training en je situatie goed moeten weten vooraleer je een goed schema kan maken.

Kijk eens rond naar voorbeeld schema's en probeer dan zelf ook een schema te maken die bij jou past en waarmee je je doel mee kan behalen! Succes! ;)

Een aantal tips:
- 6/7 maaltijden per dag
- voor het slapen trage eiwitten, zoals kwark of platte kaas
- vergeet de vetten niet! als je een tekort hieraan hebt kan je ze opschroeven door pindakaas, cashewnoten, walnoten,...
- VRETEN, VRETEN en VRETEN! Als je wil gainen natuurlijk ;)
kwark = platte kaas...
Goede tips wel hierboven maar er mist nog iets heel belangrijk in een bulk. Namelijk COMPLEXE CARBS, deze kan je halen uit: havermout/brinta, rijst aardappelen pasta volkoren brood etc.

kwark = platte kaas...
Goede tips wel hierboven maar er mist nog iets heel belangrijk in een bulk. Namelijk COMPLEXE CARBS, deze kan je halen uit: havermout/brinta, rijst aardappelen pasta volkoren brood etc.
Dat bedoelde ik ook met "of" omdat ik in het begin ook niet wist wat kwark was :p in België noemt dat platte kaas :D

En ja, idd, Ontbijt van havermout zou goed zijn

Bv. mijn ontbijt :

-Direct na het opstaan : Whey shake (35gr op rustdagen, 20gr op trainingsdagen)
-30min na het opstaan : 65gr havermout, 380ml magere melk, schijfjes banaan erdoor en dan nog een extra kiwi :)

Zit ik lekker gevuld en heb ik goeie voedingsstoffen binnen.

Ik zie al goede tips van Yoshuba en g3rr3, maar ik wil je toch nog 1 tip geven!
Een goed voedings schema maken is heel erg lastig, en daar ben je een tijdje mee bezig. Begin met een basis, en ga daar dingetjes in verbeteren (bijvoorbeeld hagelslag ruilen voor kipfilet etc). Kijk dan naar de verhouding tussen E (Eiwitten) K (Koolhydraten) en V (vetten).
Succes!

Tsja, ik dacht laat ik eens reageren maar g3rr3, yoshuba, en bas hebben alles al reeds vermeld :).

Als ik dan toch nog een tip mag meegeven:

Bereken je onderhoud, en bedenk of je wilt Cutten, Bulken, of gewoon op onderhoud wilt eten.

Terug
Naar boven