XXL Nutrition

Voedingsschema (Omega 3 vetten)

Royke19

Dutch Bodybuilder
Waardering
134
Lengte
1m78
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Momenteel ben ik bezig met een dieet te volgen om zo mijn vetpercentage te verlagen. Dit is dan ook mijn doel voor de komende tijd. Verder probeer ik steeds serieuzer/dieper in te gaan op mijn voeding, wat hier ook een belangrijke rol speelt.

Omdat ik nu veel aan het lezen ben over voeding e.d. Kom ik er ook achter dat je vetten e.d. nodig hebt. Een voorbeeld hiervan is Omega 3. Nu begin ik al gauw te twijfelen of dat mijn voedingsschema wel goed genoeg is, aangezien er geen vis en/of lijnzaadolie in voorkomt.

Maar je leest vaak tegenstrijdige dingen. De één zegt ja je moet lijnzaadolie nemen (voor de Omega 3 vetten) en dan lees je weer ergens dat lijnzaadolie niet goed voor je is. Maar zo kom je er natuurlijk nooit goed achter?

Dus om aan mijn voedingsschema de Omega 3 vetten toe te voegen, moet ik hierbij 2x in de week vis eten? En de overige dagen lijnzaadolie toepassen? Of hoe moet ik het toepassen?

Vandaag heb ik mijn eigen pc niet binnen handbereik. Hierop staat namelijk mijn voedingsschema. Zodra ik deze binnen handbereik heb post ik mijn voedingsschema.

Zelf probeer ik twee keer per week zalm of makreel te eten en daarbij slik ik iedere dag twee omega 3 capsules. Lijnzaadolie is ook prima maar omega 3-vetzuren uit vis zijn hoogwaardiger.

ik eet zelf een handvollletje walnoten bij men havermout smorgens
very easy

Wikipedia:
Vette koudwater-zeevis als makreel, haring, zalm, ansjovis en sardinen is een goede bron van omega 3-vetzuren. De olie van deze vis bevat ongeveer zeven maal meer omega 3- dan omega 6-vetzuren. Andere vette vis, zoals tonijn, bevat omega 3 in iets minder hoge doseringen.

Deze is misschien ook wel handig voor je:
http://www.okinawa-lifestyle.com/nl/omega-3-6-9.html#bronnen

Terug
Naar boven