Fitness Seller

Voedingsschema te eentonig? tips welkom

Wadie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
79kg
Vetpercentage
16%
Hoi jongens,

Ik kijk al een aantal maanden op DBB maar nooit geregistreerd of iets gepost :o
Nu ik sinds november wat serieuzer bezig ben met trainen zit ik toch met een vraagje over mijn voeding schema.

Ik eet namelijk elke dag van de week de zelfde broodjes. Ik wil daarin de tonijn op water nog wel eens afwisselen met zalm.
Is dit wel goed?
De reden hiervoor is omdat het makkelijk is. (een erg wisselend dagschema heb ik).
Ik eet ook bijna geen fruit.. dat is zeker ook niet erg goed?

De lege ruimte bij "snack" om 20:00 in het voedselschema in de bijlage heb ik express leeg gelaten. het komt wel eens voor dat ik 1 eet momment oversla omdat deze niet goed uitkomt bijv. dan verplaats ik deze naar 20;00.

Algemene info over Wadie

Man
79kg
1,86m
15% lichaamsvet (opgemeten via een sketchy website)

Dit (bulk) eetschema is van Maandag tot vrijdag.
Zaterdag en Zondag gaat het wat moeizamer met de voeding. Op vrijdag werk ik vaak tot laat (ik werk in de muziek), en zaterdag avond drink ik graag een paar bier met vrienden. (als ik dan niet werk)
Ik probeer altijd wel zo gezond mogelijk te eten (geen pizza, snack, etc)

Ik sport op Ma/Wo/Vr/Za, 2 spiergroepen per keer ongeveer 4 oefeningen met 3x8 reps.

Tips en opmerkingen van harte welkom :)

Bijlagen

233 gram eiwit is wat veel.
probeer 2 a 2,5 gr /kg lichaamsgewicht aan te houden.
Vet op 1 g per kg lichaamsgewicht.

variatie op brood:
kip, pindakaas, huttenkase, avocado(lekker op ham en kip).
Gooi ergens wat noten in. gezonde vetten

avond voor het slapen zou ik eerder kwark met noten pakken.

ipv brood kan je ook rijst en pasta salades maken. Kan je koud eten.
Denk ook eens aan bruine en witte bonen en kidneybonen. Met wat kip erdoor en wat rauwkost.

enne.. zo ongezond is een pizza oid niet. IIFYM ;)

- Fruit is gewoon goed voor de vitamines, meeste mensen eten in de bulk denk ik richting de drie stuks fruit per dag
- Je eet nooit pizza? Of iets waar je zin in hebt? Denk dat je dan je voedingsschema niet lang zal volhouden, eet gewoon waar je zin in hebt, en pas dan IIFYM toe, en pas je schema aan op die maaltijd. Ik ga nu pizza eten, en dat past gwn in mn voedingsschema van vandaag. ( Ik eet het soms zelfs 3-4x per week als ik het druk heb met school en geen tijd heb om te koken ofzo.)

Volle melk, eieren en vet vlees.
Dan voeg je wat complexe koolhydraten toe (rijst, pasta, brood, brinta, havermout, aardappels),
dan voeg je 2 capsules visolie toe,
dan voeg je 3 tot 6 tabletjes vitamine C toe van 500 mg,
dan voeg je eventueel vitamine D toe (als je niet genoeg zonlicht gaat krijgen),

en dan voeg je eventueel producten aan die vitamines/mineralen bevatten die je nog mist (vitamine A, vitamine K en koper meestal).

Maar met volle melk, eieren, vet vlees en rijst bv krijg je nagenoeg alles al in goede hoeveelheden binnen. Probeer maar is: http://nutritiondata.self.com/

Dan kun je aanvullen met roomboter, pure chocola, cashewnoten en evt wat groentes. Koper is vaak lastig, je kan evt ook een supplement zoeken.

Fruit hoeft niet, vrij waardeloos imo.

Het leuke aan dit dieet is dat volle melk, eieren en vlees allemaal heerlijk zijn. En cashewnoten en pure chocola ook.

Terug
Naar boven