Fitness Seller

Voedingsschema

gobbler

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik plaats ook eens mijn voedingsschema wat ik op een dag eet. Ik zou willen vragen of dit een goed idee is in combinatie met 4a5 x per week trainen 1 uur,zowel krachttraining als cardio. Ik wil graag 15 kilo kwijt zien te raken.

Leeftijd 30
lengte 172
gewicht 83 kg

8.00
1 volkoren boterham met halvarine en kipfilet
1 volkoren cracker met halvarine en 20+ kaas

10.00
evergreen of 1 stuk fruit
glas melk

12.00
250 gr mag kwark
1 volkoren boterham met halvarine en achterham
1 volkoren boterham met halvarine en 20+ kaas

14.00
stuk fruit of sultanakoekje

17.00
aardappelen of pasta 125 gram
groente 200 gram minimaal
vlees/vis 75 gram(magere soorten,kipfilet,rundergehakt,tartaar,biefstuk)

19.00
125 gram magere kwark
1 stuk fruit

Verder de gehele dag door water,zo'n 2 liter.

Is dit genoeg of moet ik meer gaan eten. Wat raden jullie aan? Ik heb begrepen dat eiwitten(kwark) erg belangrijk zijn voor het spierherstel. Is dit genoeg eiwitten op een dag?

Alvast hartelijk bedankt.

Ik zou veel meer eten.
Zeker je eerste 2 maaltijden stellen niet zoveel voor
Reken toch op een kleine 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht
Drink tussendoor wat magere melk ofzo

S'ochtends havermout/brinta gaan eten. Samen met wat eieren en een banaan.

Sultana koekjes hebben geen plaats in een voedingschema.
Veel meer dierlijke eiwitten toevoegen.
Voeg goede vetten toe aan je schema, zeker 25-30%. Denk aan walnoten,vette vis enzo.

Veel meer gaan eten in ieder geval, morgen maak ik wel eens een voorbeeldje voor je.

• Topic Starter Topic Starter

Voeg goede vetten toe aan je schema, zeker 25-30%. Denk aan walnoten,vette vis enzo.

Veel meer gaan eten in ieder geval, morgen maak ik wel eens een voorbeeldje voor je.

Als je wilt graag, word zo wel veel wijzer :p

De theoriën over complexe kh's 's ochtends zijn volop in discussie.
's Ochtends maakt het niet veel uit of je complexe koolhydraten of simpele koolhydraten tot je neemt.
De grootste doel is om je lichaam in een anabole toestand te krijgen en ik moet zeggen waarom dan complexe koolhydraten tot je nemen als je lichaam snel energie moet hebben.
over het algemeen geld toch dat je eerste maaltijd als starter dient voor je lichaam.
In dit geval zouden simpele koolhydraten plus snelle eiwitten volstaan.
De rest van de dag uiteraard complexe koolhydraten met uitzondering na de training of zelfs voor of tijdens de training.
Voor de rest ben ik het met je eens dit schema bevat teveel dierlijke vetten als uit de kaas als je vet kwijt wil zul je juist de gezonde vetten tot je moeten nemen veelal bestaand uit het omega 3,6,9 profiel.
Ook mis ik de eiwitten in dit hele schema vooral tijdens het diëten om vetmassa te verliezen is de inname van eiwit noodzakelijker dan de inname van koolhydraten, immers je wil vet kwijt raken en zo min mogelijk spiermassa.

• Topic Starter Topic Starter
De theoriën over complexe kh's 's ochtends zijn volop in discussie.
's Ochtends maakt het niet veel uit of je complexe koolhydraten of simpele koolhydraten tot je neemt.
De grootste doel is om je lichaam in een anabole toestand te krijgen en ik moet zeggen waarom dan complexe koolhydraten tot je nemen als je lichaam snel energie moet hebben.
over het algemeen geld toch dat je eerste maaltijd als starter dient voor je lichaam.
In dit geval zouden simpele koolhydraten plus snelle eiwitten volstaan.
De rest van de dag uiteraard complexe koolhydraten met uitzondering na de training of zelfs voor of tijdens de training.
Voor de rest ben ik het met je eens dit schema bevat teveel dierlijke vetten als uit de kaas als je vet kwijt wil zul je juist de gezonde vetten tot je moeten nemen veelal bestaand uit het omega 3,6,9 profiel.
Ook mis ik de eiwitten in dit hele schema vooral tijdens het diëten om vetmassa te verliezen is de inname van eiwit noodzakelijker dan de inname van koolhydraten, immers je wil vet kwijt raken en zo min mogelijk spiermassa.

Op zich een helder en duidelijk verhaal waar ik zeker iets mee kan:
Welke eiwitten raad je aan om extra te nemen gedurende de hele dag?
Is een sultana of evergreen werkelijk uit den boze: welke tussendoortjes kunnen dan wel?
Dierlijke vetten helemaal ontwijken of kan een beetje geen kwaad?

Alvast bedankt voor de steun.

Laatst bewerkt:
Dierlijke vetten krijg je hoe dan ook binnen ;)
Eiwitten gedurende de dag zou ik persoonlijk consumeren uit eieren, kip ( zowel bij de warme maaltijd en als beleg voor op brood ), tonijn, biefstuk, makreel, zalm als je dit aanhoud ben je al aardig op weg.
De rest zou je kunnen aanvullen met kwark en shakes en een sultana of evergeen is zeker niet uit den boze, maar jij rekent het als maaltijd ;)
Zou jij er een paar happen kwark bijnemen dan zie ik het probleem niet.

Terug
Naar boven