MuscleMeat

Voedingsschema

Meat

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
Maaltijd1
110g banaan
100g cornflakes
30g shake+ 375ml melk

maaltijd2
140g volkoren brood
50g performance megabar( proteinbar)
60g kippewit
1pil hi-vites

maaltijd3
125g witte rijst
100g kalfsgehakt
3 eitjes

maaltijd4
140g spaghetti
100g rundsgehakt

maaltijd5
150g aardappelen
150g rundsbiefstuk

maaltijd6
160g banaan
50g proteinbar

maaltijd7
35g shake+375ml melk

Voor het trainen neem ik dan 3 pillen BCAA en na het trainen neem ik er dan nog 2.

Ik ga meestal trainen tussen maaltijd 5 & 6
Tussen elke maaltijd zit +- 2 uur

Wat vinden jullie van dit voedingsschema?

Ik kom uit op 3904.5 Kcal

Laatst bewerkt:
en op hoeveel komen je eiwitten,kh en vetten?

Persoonlijk vind ik er wat veel supplementen/vervangers tussen zitten. Wat voor shake neem je voor het slapen gaan?
Je zou daar bvb ook kwark voor in de plaats kunnen doen.

Verder mis ik groenten en goede vetten (noten oid)

• Topic Starter Topic Starter
in grammen:
eiwitten: 281.9
koolh: 593.2
vet: 45.6

komt neer op een percentages van
28.8%
60.7%
10.5%

De shake die ik neem in de ochtend is dezelfde als voor het slapen gaan. Pro 80 eiwitten shake van het merk performance.

Laatst bewerkt:
Dus voor de rest is dit voedingsschema goed?

Ik neem aan dat je doel groeien is?

Dan zou ik de laatste shake vervangen voor kwark, omdat die eiwitten langzamer worden opgenomen voor de nacht. Verder denk ik dat je nog wat meer eiwitten mag hebben. 60% KH is wat aan de hoge kant, maar dat is ook een kwestie van uitproberen wat voor jezelf goed werkt en goed vol te houden is.

Suggesties:
Bij maaltijd 1 cornflakes eruit en Brinta/havermout oid eten, veel meer voedingswaarde en complexe carbs
Maaltijd 6 noten of vis toevoegen
Maaltijd 7 kwark 500 gr.

waarom witte rijst bij maaltijd 3?
Zou dat vervangen door volkoren/zilvervlies..?

waarom witte rijst bij maaltijd 3?
Zou dat vervangen door volkoren/zilvervlies..?

Zo heb ik het gekregen van de trainer op de sportschool. Bevat volkoren/zilvervlies dan meer eiwitten?

---------- Toegevoegd om 20:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:46 ----------

Ik neem aan dat je doel groeien is?

Dan zou ik de laatste shake vervangen voor kwark, omdat die eiwitten langzamer worden opgenomen voor de nacht. Verder denk ik dat je nog wat meer eiwitten mag hebben. 60% KH is wat aan de hoge kant, maar dat is ook een kwestie van uitproberen wat voor jezelf goed werkt en goed vol te houden is.

Suggesties:
Bij maaltijd 1 cornflakes eruit en Brinta/havermout oid eten, veel meer voedingswaarde en complexe carbs
Maaltijd 6 noten of vis toevoegen
Maaltijd 7 kwark 500 gr.

Mijn doel is inderdaad groeien. Nu heb ik wat zitten opzoeken over die shake die ik neem in de avond.

Kom ik hier op:

Pro 80 is een eiwitpreparaat met kwalitatieve eiwitbronnen. Het voorziet het lichaam van de nodige aminozuren zodat spierherstel en opbouw van spiermassa gemakkelijk kunnen plaatsvinden. In het nieuwe recept zit zowel wei-eiwit als calcium caseïnaat, 2 eiwitbronnen die hun werking elk op een ander tijdstip hebben en hierdoor aanvullend werken.
Wei-eiwitten zijn werkzaam op korte termijn, dus bij inname voorzien ze het lichaam onmiddellijk van aminozuren voor spiergroei. Calcium caseïnaat daarentegen wordt veel langzamer verteerd zodat er gedurende 6 uur een constante aminozuurafgifte in de bloedstroom aanwezig is.
Pro 80 heeft een laag gehalte aan koolhydraten en vetten, mixt gemakkelijk met water of met melk en geeft bovendien een lekkere smaak!
Belangrijk om te weten: bevat geen aspartaam, maar wordt gezoet met sucralose.

Dus als ik het goed voor heb moet ik mijn laatste shake?

Terug
Naar boven