AndroidHealthClinic

Nieuws Vogelaar wil de islamisering doorzetten, Islamles op openbare scholen moet kunnen

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Minister Vogelaar staat pal achter de Amsterdamse PvdA’er Marcouch, die islamles wil op openbare scholen. Wantoestanden in moskeeën moeten van haar onderzocht.

Minister Ella Vogelaar (integratie) wil een onderzoek laten instellen naar wanpraktijken bij islamitisch godsdienstonderwijs in moskeeën. Dit onderzoek zou gericht moeten op zowel strafrechtelijke aspecten, omdat kinderen mogelijk lijfstraffen krijgen, als op de vraag of docenten kinderen anti-westers indoctrineren.

Vogelaar overlegt nu met staatssecretaris Dijksma (onderwijs) en de Amsterdamse deelraadvoorzitter Marcouch hoe dit onderzoek er uit moet gaan zien. Dat zegt Vogelaar (PvdA) vandaag in Trouw in antwoord op vragen van lezers.

De bewindsvrouw neemt het op voor de bekritiseerde Marcouch, die vanwege de wanpraktijken in moskeeën, een pleidooi heeft gehouden het islamitisch godsdienstonderwijs op openbare scholen onder te brengen. Volgens haar partijgenoot worden er in het islamitisch weekendonderwijs op grote schaal kinderen geslagen of op andere manieren mishandeld.

Alleen al in zijn stadsdeel Slotervaart volgen honderden kinderen in het weekeinde in achterafzaaltjes les in de Koran en Arabisch. Volgens hem wordt de kinderen een afkeer van de westerse maatschappij aangeleerd.
Critici vrezen echter dat Marcouch het openbaar onderwijs wil ’islamiseren’, maar hij krijgt steun van Vogelaar. „Formeel bestaat de mogelijkheid. Het neutrale karakter van de school wordt niet aangetast. Als ouders erom vragen, dan moet een school een verzoek inwilligen, zoals ook gebeurt als katholieke of protestantse ouders met kinderen op een openbare school een verzoek doen.”

In dat geval krijgt het islamitisch onderzoek een plek binnen het regulier schoolaanbod en geven docenten les die door de school zijn aangesteld en worden betaald vanuit het schoolbudget. De inspectie bewaakt de kwaliteit van het onderwijs.

Over het onderzoek naar de wanpraktijken in moskeeën, zegt Vogelaar. „Lijfstraffen mogen niet in Nederland. We kijken al naar haat zaaiende predikers die tegen de integratie zijn. We moeten zien of dat ook in het godsdienstonderwijs in de moskeeën gebeurt.”

Vorig jaar veroorzaakte Vogelaar veel commotie door in deze krant te zeggen dat ze moslims en de islam wil helpen om te wortelen in de Nederlandse samenleving. Volgens haar is de gematigde reactie op de film ’Fitna’ –waarin Geert Wilders de islam zwaar bekritiseert– een bewijs dat ze daarin al deels is geslaagd. „Ik wil niet arrogant zijn, maar ik heb zelf het vermoeden dat mijn open dialoog met die gemeenschap daarin een rol speelt.”.

„Onze positie als kabinet was: we verbieden de film niet op voorhand, dit hoort bij onze samenleving, hoe kwetsend mensen dat ook kunnen ervaren. Moslims hebben geaccepteerd dat we het hier zo doen. Dat vind ik een uitdrukking van geworteld raken in onze samenleving.”
http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article1022842.ece/Onderzoek_naar_lijfstraffen

Altijd prettig als je gemeenschapsgeld in gaat zetten voor zaken waar een groot gedeelte van de gemeenschap niks mee op heeft. Wanneer leren ze nou dat religie niet thuishoort op openbare scholen. Dat er wantoestanden zijn op islamitische scholen doet daar niks aan af.

Vogelaar, veruit de slechtste minister van dit kabinet. Volgens mij doet ze het er gewoon om.

Ik zeg het nog 1 keer: "We gaan naar de kloten met zijn allen.....":cool:

OT:
Volgens mij kunnen "onze" politici niet verder staan van de huidige maatschappij. Waar leven deze mensen, dat ze denken, dat dit soort ideeën goed zullen zijn voor de maatschappij? Dat daar enige vorm van dichter bij elkaar komen in schuilt?

Religie of niet, het gaat toch om wat voor persoon, iemand is.......

Geloof hoort niet thuis in het onderwijs..

zal me niks verbazen als zij binnekort een kogel door haar kop krijgt

Baggerkabinet...als ze zo vol lof is over die islam, waarom gaat ze dan niet in iran ofzo wonen? Maar nee, dat durft dat zwijn niet.

Dan zouden ze de moskeeën geregeld moeten controleren ipv die bullshit naar de openbare scholen brengen. Desnoods sluiten ze die vereniging. Dan komen ze maar met een ander bewindspersoon in de moskee dat de kinderen niet toelaat om te slaan en andere wazige praktijken.

Wat is dit voor onzin, hoezo moeten kinderen kennis hebben van sprookjes?

laat iker niet achter komen dat mijn zoon islamles krijgt. trek hem persoonlijk in dat uurtje van school af. Moet je die geitebaarden eens christelijke les geven, o man man....wat een rellen dan ineens.

Mss moeten we dit soort ministers maar is verplicht in achterstands wijken laten wonen. Tis weer lekker regeren vanaf dr "hutje op de hei".

Wat een achterlijke trut zeg.

Hoezo helpt ze mee om dit land naar de verdoemenis te helpen?

toen ik op de basis zat wouden ze ook christelijke les geven, maar dat is er van gekomen. als je les wil over het geloof ga je toch naar een joden, christelijke of islamitische school

hebben jullie in nederland geen lessen godsdienst of islam op school? hier in belgie kan je kiezen op een school van de staat (atheneum) christelijke scholen geven alleen godsdienst natuurlijk

hebben jullie in nederland geen lessen godsdienst of islam op school? hier in belgie kan je kiezen op een school van de staat (atheneum) christelijke scholen geven alleen godsdienst natuurlijk

Lees het artikel nog maar eens dag :p
Ze willen islamles naar de openbare scholen brengen, omdat ze moskeeën niet vertrouwen (doordat ze kinderen mishandelen, anti-westersproaganda spuien enz...).

Ik zeg het nog 1 keer: "We gaan naar de kloten met zijn allen.....":cool:

OT:
Volgens mij kunnen "onze" politici niet verder staan van de huidige maatschappij. Waar leven deze mensen, dat ze denken, dat dit soort ideeën goed zullen zijn voor de maatschappij? Dat daar enige vorm van dichter bij elkaar komen in schuilt?

:thumbs:

emigreren dan maar?
:roflol:

ik vind die rutger geweldig ook die met chantal janzen.
en die kop van dat vogelwijf ze weegt gwn iks te zeggen wahah

Ècht! Het sloopt een goede partij als de PvdA door deze randjes te presenteren.

Aangezien een ruime meerderheid v/d Nederlandse bevolking arbeider is zouden ze PvdA moeten stemmen. Maar kan me voorstellen dat je door deze flauwekul ervan afwijkt. Waaronder ikzelf.

Door religie te stimuleren krijg je ten alle tijden een wij en zij verhaal. Ik wil dat we het begin proces in gang zetten om mensen een relatie met religie te laten hebben, welke niet gebruikt kan worden als substituut voor wat dan ook.

Zodat we uiteindelijk in een Nederland belandden waar de bevolking uitzichzelf nog weinig waarde hecht aan openlijke zichtbaarheid ervan en het zich beperkt tot de huiskamer sfeer. En met beperkte aantallen mag worden bedreven in de al bestaande gebedshuizen. Welke geen verdere uitbreiding of bouw kunnen ondergaan.

Godsdienstles maakt plaats voor astronomie en ondernemersschap.

Ieder die religie wilt bedrijven moet het uit zichzelf in z'n vrije tijd gaan opzoeken, maar voorschotelen in formele sfeer moet op termijn afgelopen zijn.

Terug
Naar boven