MuscleMeat

volle borst

mss je onderste deel van je borst wat extra te trainen. uiteraard de rest ook anders gaat alles buiten verhoudingen zijn, maar ik denk als het odnerste deel van je borst sterk staat, dat je borstpieren duidelijker accentueren. Dus wat schuin bankdrukken met je hoofd lager dan je bekken

Laatst bewerkt:
Decline bankdrukken dus :rolleyes: om een volle borst te krijgen lijkt het me beter om de bovenkant te accentueren ;)

incline en decline met halters, werkt echt heel erg goed voor mij.

Verder om de belasting wat te varieren peck decken, etc

Zelf heb ik het idee dat sinds ik dumbbell flyes doe gecombineerd met peck deck of cable cross-over ik een vollere borst begin te krijgen.

Vaak zijn zwakke triceps de reden dat de borst niet meer vooruit gaat.

Veel incline werk!

Het volgende schema heeft mij wel aan een volle borst geholpen;

inlcine benchpress/dumbbellpress
inlcine flyes/cable flyes
cable crossovers
en eventueel nog een flat press/machine press

De allerbeste oefening om massa te bouwen op de borst is nog altijd dumbbell presses (plat of incline) Je kunt dan verder uitduwen dan bij bankdrukken, omdat de afstand tussen je handen verkleind kan worden. Verder is het belangrijk om bij het omhoog duwen van de dumbbells te zorgen dat ze elkaar net niet raken (zodat je borstspieren goed aangespannen blijven) en vooral langzaam laten zakken! Het is (net als bij heel veel andere oefeningen) de neergaande beweging die het meeste spierweefsel beschadigt en waarmee je dus de meeste groei kunt krijgen.

Suc6

Daan

Action Dan zei:
De allerbeste oefening om massa te bouwen op de borst is nog altijd dumbbell presses (plat of incline)

Dit is in veel gevallen niet waar. Kijk naar de zogenoemde "schouderpressers" of "triceppressers". Dan zijn juist zware crossover- en flyevarianten weer de betere oefeningen. Per persoon verschillend dus!

Komt ook nog bij dat met het gebruik van dumbbell een gedeelte van de kracht verbruikt word met stabilisatie. Kracht die je dus niet in de pec zelf kan verwerken.

• Topic Starter Topic Starter
ik zal het eens ff proberen

Terug
Naar boven