XXL Nutrition

Vollume opbouwen

ApolloRulez

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
64kg
Vetpercentage
6%
Hee mensen,

Ik ben nieuw hier en weet niet zo veel af van trainings schema's enzo.
Fitnessen doe ik al een jaar op hoge reps (3x a 12-10-8)
16jaar, 64kg, 182cm

Ik zie wel verschil in mijn prestaties maar dit is maar heel gering en vooral mijn vollume wil niet echt toenemen. Ik ben in een jaar trainen ongeveer 8 kilo aangekomen wat voor een deel ook vet is (ik was eerst ontzettend dun, ben niet gegroeid) k heb nu een vetpercentage van 6%

En als ik hier op het forum lees zie ik dat mensen al gauw anderhalve kg per maand aankomen op mijn leeftijd. Ik eet sinds een jaar ook aanzienlijk meer (ongeveer 3000kCal per dag) maar als ik op het forum kijk zie ik dat dat bijna 4000 moet zijn met training er bij, klopt dat?

Daarnaast vroeg ik me af hoe je het effectiefste kunt trainen op mijn leeftijd. (voor vollume/massa)

groetjes

Laatst bewerkt:
Wat is "vollume" ???

• Topic Starter Topic Starter
massa = gewicht - kilogrammen
vollume = grootte - cm^3

;)

Ten eerste heet het Volume. En ten tweede betekent het de inhoud van iets.

En ten derde

Waarom stel je deze vragen als er stickies zijn.

massa = gewicht - kilogrammen
vollume = grootte - cm^3

;)

Volume als je het over trainen hebt is het totaal gewicht wat verwerkt wordt in een training, stel schoudersdag: 5x5 military press 50 kilo 5x5 side raises.......en je telt alles bij elkaar op en komt op 4000 kilo.

Als jij dan vraagt om hoe volume op te bouwen dan vraag je naar het hoe de totaal volume van je training te kunnen vergroten naar stel 5000 kilo.

Zo duidelijk is die vraag niet van je zeker niet omdat meer spiermassa meer volume is en meer volume aan spieren massa is. Je wil gewoon zwaarder worden, vraag dat dan!

Het gaat idd nogal hand in hand dat massa en volume..

lees de stickies.
En train zwaar en eet meer, dan kom je heus wel aan.--> stickies lezen!

ja gast doe even moeilijk, ik doe ook 6vwo NA hoar ;)

en als we hier over uitgediscusieerd zijn (want ik ga niet ontkennen dat je indd gelijk hebt) kan iemand dan ff op mn vraag reageren SVP

Nou 'grote jongen uit 6VWO', misschien moet je de stickies lezen ;)

Sorry kerel, ik kon het niet laten. Ik zal nu serieus op je vraag ingaan.

Als je momenteel niet aankomt op 3000 kcal per dag, moet je er een paar honderd kcal per dag bijgooien, simpel als dat (een paar extra eieren, vlees of een litertje melk). Verder zeg je dat je een jaar lang al met hoge herhalingen traint. Ik zou je aanraden om dus zwaardere gewichten te pakken met minder herhalingen, of in ieder geval af te wisselen met intensiteit. Verder wordt met volume wat training betreft naar mijn weten de frequentie van training bedoeld, niet zozeer het volume van je spieren. Gebruik daar maar gewoon het woord massa voor.

---------- Toegevoegd om 22:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

lees de stickies.
En train zwaar en eet meer, dan kom je heus wel aan.--> stickies lezen!

Eigenlijk zegt baksteen hier alles wat je nodig hebt, maar dan in 1 zin.

ja gast doe even moeilijk, ik doe ook 6vwo NA hoar ;)

en als we hier over uitgediscusieerd zijn (want ik ga niet ontkennen dat je indd gelijk hebt) kan iemand dan ff op mn vraag reageren SVP

Vind ik knap dat je met je 16e al in de 6e zit (niet geheel onmogelijk, maar ok) en vervolgens het woord volume fout spelt... :rolleyes:

Iniedergeval, zoals eerder gezegd is, de stickies lezen.

Ik ken overigens het NA profiel niet, is dit nieuw ???

Laatst bewerkt:
Vind ik knap dat je met je 16e al in de 6e zit (niet geheel onmogelijk, maar ok) en vervolgens het woord volume fout spelt... :rolleyes:

Iniedergeval, zoals eerder gezegd is, de stickies lezen.

Ik ken overigens het NA profiel niet, is dit nieuw ???

Nope

N&T
N&G
E&M
C&M??? (not sure bout that one)

Doe zelf N&T

Ben ook 16 in de 6e en heb nog 2 klasgenoten die 16 zijn. Kan best. Ik heb er echter wel het vertrouwen in dat mijn klasgenoten volume goed kunnen spellen :D.

Oke k zal de stickies gaan lezen,
af en toe een litertje melk vind k een goed idee (die andere 2 deed k al aan)

ps. Ja ik doe NT maar ben dyslectisch ;) (ja dat heb ik wss ook nog een fout gespeld...)
Overigens gebruik ik op school altijd de afkorting voor volume (zie, ik kan het wel) (a)

Terug
Naar boven