Fitness Seller

Volume draaien in de Cut

Jecoma

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
105kg
Vetpercentage
16%
Hey dudes,

kom net uit een hoop cycli van 5x5 power gerichte schema's, net 10 weken dit schema gevolgd.
STATS: 181cm 81Kg 13% 17j KT: 3x pw Judo: 4xpw train ongeveer 1.5 jaar serieus.

PULL
Deadlifts 5x5 150kg
Bent Over Barbell Rows 5x5 70kg (dood na DL)
Wide Grip Chins 5x5 (als ik me nog goed voelde +5kg)
Barbell Curls 5x5 40kg

PUSH
Incline Barbell Bench Press 5x5 kg 67.5kg
Strict Military Presses 5x5 57.5kg
Bench Press 5x5 80kg

Legs
Oly Squats 5x5 120kg
SLDLs 5x5 traag en strict 80kg
Calf Raises 3x12
Leg Raises 3x12

Nu wil ik voor de zomer lekker droogtrainen (figuurlijk natuurlijk don't flame :D) op 2700Kcal (langzaam afbouwen naar de 2400 voor onder de 10 te wippen) Voedingsschema is hier al eens gecheckt geweest en zit wel snor. Maar nu de vraag WTH zou ik doen als trainingsschema in mijn cut? ik persoonlijk dacht weer aan een push/pull/legs split en 4x8 maar her en der over het internet lees ik dat serieus volume draaien (6x8 tot 10x8 :eek:) benificieel zou zijn.

Advies zou meer dan welkom zijn.

Kmoet mij wel wederom excuseren voor mijn gruwelijk layout en misschien ietwat dialectisch taal gebruik (Oost-Vlaanderen België represent )... :D

Dank u wel bij voorbaat

goeie vraag,

zelf verander ik weinig in de cut, aangezien ik standaard meer varieer in m`n reprange.
ik zou niet lager dan 5RM gaan, maar 10 setjes slaat nergens op,
plan dan extra cardio sessies in, veel praktischer.

Ik geloof er zelf niet in dat je je kracht schema hoeft te veranderen in de cut. Je moet gewoon cardio toevoegen en je voeding aanpassen, that's all. Dat exta volume draaien vind ik altijd zo'n onzin, mensen die 20 reps doen om 'droog te trainen' etc. etc. het enige argument wat dat kan onderbouwen is dat je een soort cardio doet omdat je zoveel reps en sets doet. Maar waarom de heck zou je iets in je SPIER training veranderen om VET te verbranden. Doe gewoon een krachtschema waar je je lekker bij voel en kies dat schema zo dat je genoeg tijd overhoud voor cardio.

In principe draai je minder volume maar hou jer de intensiteit hoog. Overige vetverbranding en energieverbruik dmv cardio

• Topic Starter Topic Starter
ik snap jullie reactie's maar dit extra volume is niet cardio gericht maar zou eerder moeten zorgen dat het krachtverlies dat in de cut-voorkomt (ik ervaar dit toch) beter opgevangen wordt door minder gewicht te nemen maar hoger volume te draaien om toch uitgerekend een even grote load te creeren. Snap het zelf ook niet helemaal dus als iemand hier ervaring mee heeft ofzo?

Overigens zoek ik nog altijd een leuk schematje om in de cut te doorlopen binnen de 6/8 reprange na een hele tijd 5x5 gedaan te hebben. Ongeveer 8/10 weekjes zu mooi zijn.

ik snap jullie reactie's maar dit extra volume is niet cardio gericht maar zou eerder moeten zorgen dat het krachtverlies dat in de cut-voorkomt (ik ervaar dit toch) beter opgevangen wordt door minder gewicht te nemen maar hoger volume te draaien om toch uitgerekend een even grote load te creeren. Snap het zelf ook niet helemaal dus als iemand hier ervaring mee heeft ofzo?

Overigens zoek ik nog altijd een leuk schematje om in de cut te doorlopen binnen de 6/8 reprange na een hele tijd 5x5 gedaan te hebben. Ongeveer 8/10 weekjes zu mooi zijn.

Daarom: intensiteit hoog (hoog genoeg % van je 1RM knallen) en trainingsvolume niet te hoog ( dat je genoeg hersteld)

Terug
Naar boven