AndroidHealthClinic

voor de homegymers : wat hebben jullie voor het dippen?

het klimrek buiten aan de overkant, werkt perfect, stoelen zijn niet cool, want je moet wel redelijk vrij kunnen hangen, anders wordt het een soort van veredelde push up..

dankje paljas die heb ik ook!! hoe zou ik het anders doen maar met een db van 18 kg lukt het thuis niet op een stoeltje oid....vandaar...

d

Ik heb je denk ik niet helemaal begrepen. Je kunt 1. dippen (Weighted Triceps Dip) waarbij je alleen op je handen steunt. In dat geval kun je alleen gewicht laden door het tussen je benen te klemmen, of aan een riem te hangen. Dat is lastig met stoeltjes, omdat het gewicht dan vaak te laag hangt. Je kunt ook 2. bench dippen (Weighted Bench Dip), waarbij je gewicht op je pens legt, dat kan thuis net zo goed als ergens anders.

het klimrek buiten aan de overkant, werkt perfect, stoelen zijn niet cool, want je moet wel redelijk vrij kunnen hangen, anders wordt het een soort van veredelde push up..

Zo'n klimrek is toch net zo statisch als de rugleuningen van twee stoelen?

PS: voor het trainen van de stabilisatoren zijn ringen uitstekend. Maar niet iedereen heeft daar een handige ophang voor.

Laatst bewerkt:
tussen 2 stoelen of op tafel steunen en met voeten op een stoel (dan kan ik gewichten op mijn schoot leggen)

Terug
Naar boven