XXL Nutrition

Voor de metalheads !!!

Megadeth! :D

[Link niet meer beschikbaar] een heel concert van Megadeth opgenomen in 1990, ten tijde van het uitbrengen van het beste metal album ooit: Rust in Peace! ;)

eindelijk schrijft er eens iemand de waarheid ;)
idd deze schijf staat vol met scherpe metalen hoogstandjes
zowel het slagwerk als het gitaarspel (vooral Marty Friedman)
zijn van een ongekende dimensie.
als er 1 schijf is die ik al rot gedraaid heb is het deze wel,
keer op keer een openbaring om naar te luisteren.

mijn eeuwige thanx voor de link !!!
karma is on its way, holy warzzz forever !

Haha, cool...!! :D
Over drumpartijen gesproken, in deze show staat de cameraman tijdens het nummer The Conjuring (ik geloof ergens omstreeks minuut 27) pal achter de drummer Nick Menza en hoor en kijk je precies met hem mee. Als je je geluid dan flink upkrankt, hoor je die bassdrum heerlijk tikken. Ik tap dan altijd met m'n eigen voeten mee, wanende dat ik zelf drummer ben! :p

Rust in Peace heeft gewoon alles wat een metalplaat in zich moet hebben, echt leuk om iemand te vinden die dit dus ook het beste metalalbum ooit vind!

idd lekkere bassen, een echte octopus die Menza :)

ik speel zelf ook wat gitaar en ben nu aan het sparen voor zo'n Jackson gitaar like Dave M.
heb ook een boek van r.i.p. met alle gitaarpartijen, maar de meeste zijn voorlopig nog ietsje te moeilijk om na te spelen ;)
ik kom vingers tekort om de snelheid en complexiteit van die kerels te evenaren...
heb vroeger ook nog een drum gehad maar ben ik mee moeten stoppen vanwege de gevoelige oortjes van mijn lieve buren :D

Dave Mustaine heeft een aparte manier van spelen, maar de nummertjes zijn in de basis op gitaar nog wel te doen. Rust in Peace speel ik qua slaggitaar redelijk mee, de solo's nog niet helemaal maar kom ik soms een aardig eind.

Ik heb metal spelen veelal geleerd op nummers van Metallica zoals For Whom The Bell Tolls, Enter Sandman, Wherever I May Roam en nummers van Dream Theater (vooral van Image and Words). Aan de Use Your Illusions van Gun'n Roses heb ik ook veel gehad, alleen moet je je gitaar dan wel een halve toon lager stemmen.. ;)

heb ze eens gezien op graspop die gitaarrifs sneden gewoon je trommelvliezen kapot jong

Haha wtf, mijn post staat voor de jouwe :')

Mits ik de dag erna geen tentamen heb, ben ik aanwezig.

13 november Hatebreed, Unearth, Full blown chaos en 12 tribes @ Effenaar te Eindhoven tbh.

Mits ik de dag erna geen tentamen heb, ben ik aanwezig.

euhm problemen met het winteruur hier? die post staan door elkaar lol :D

Rust In Peace is een geniaal album, idd...
Ik ben persoonlijk meer van het brute lompe zompige, maar R.I.P. behoort ook tot mijn meest gedraaide platen.

Hangar 18 is de shizzle :)

Rust In Peace is een geniaal album, idd...
Ik ben persoonlijk meer van het brute lompe zompige, maar R.I.P. behoort ook tot mijn meest gedraaide platen.

Hangar 18 is de shizzle :)

hehe, heb het album meteen even opgezet, staat al tijden op mn pc, maar nog nooit geluisterd :o
Klinkt wel erg lekker! Marty Friedman is echt een wazig vette gitarist, ben benieuwd hoe het met z'n house projecten gaat :D

@ Danielito, whehe, we share the same origins :D Hoe vaak ik het nr Master of Puppets heb gespeeld voor ik het helemaal kon spelen (muv de tweede solo), een grove schatting gaat toch richting de 1000 keer. :eek:
Zodra ik weer een gitaar in E beschikbaar heb ga ik iig Eye of the beholder eens spelen, too long ago :rocker:

@Deadsmurf, jij was toch zo'n langharige dude achter een fine gitaartje (& mic)? welke band?

Master of Puppets is echt een heerlijkheidje om mee te spelen! :D
Qua slag kan ik 'em ook helemaal, het zijn die Kirk Hammet solo's die me nog opbreken.. Blijven oefenen, elke keer kom je weer een stapje dichterbij!

Mijn streven nu is om het nummer Metropolis van Dream Theater helemaal mee te kunnen spelen. De gewone stukken lukken me nu wel bijna helemaal, het is dat verdomde technische instrumentale tussenstuk dat zo freaking moeilijk is..:tanden: :hedbang:

Op deze site staan trouwens wat bands waarvan je hele albums kan downloaden. Voornamelijk onbekende bands voor mij met af en toe wat goeie uitschieters:

Çàêà÷àéñÿ - îõðåíåé »»» links to metal albums

Kirk Hammet is a b*ch.

Petrucci trouwens ook :D

godver, net toch maar even MoP geprobeerd op een in B gestemde gitaar. Hij lukte zowaar ook nog aardig... (toch min een jaar geleden dat ik em gespeeld heb :D)

Maar goed, nu hoor ik Orion en WAT BLIJFT DAT OOK EEN VET NUMMER... jezus, die 3e partij uit het nummer (het gitaarstuk na Cliff's basloop)

Alleen die riff al, dikke-paal-in-mn-broek-werk

Laatst bewerkt:
Kirk Hammet is a b*ch.

Petrucci trouwens ook :D

godver, net toch maar even MoP geprobeerd op een in B gestemde gitaar. Hij lukte zowaar ook nog aardig... (toch min een jaar geleden dat ik em gespeeld heb :D)

Maar goed, nu hoor ik Orion en WAT BLIJFT DAT OOK EEN VET NUMMER... jezus, die 3e partij uit het nummer (het gitaarstuk na Cliff's basloop)

Alleen die riff al, dikke-paal-in-mn-broek-werk

Haha, dan heb je ineens van die flubbersnaren..!! :roflol:
Ik stemde vroeger ook weleens naar B, meestal om met Machine Head mee te spelen. Ook één van mijn favo bands. De laatste tijd ben ik echter te lui om m'n gitaar naar B, C, D of E# te stemmen.. :p

Kent iemand de band Persefone..? Symphoniche black/death metal met overwegend lange nummers, probeer er eens iets van te downloaden (album 'Core') ;)

Terug
Naar boven