AndroidHealthClinic

Voor de metalheads !!!

@Deadsmurf, jij was toch zo'n langharige dude achter een fine gitaartje (& mic)? welke band?[/QUOTE]

:roflol: ik, een langharige dude... was het maar waar!
nee, ik ben al lang m'n pluimen kwijt.
ben al enkele jaren lekker kaalgeschoren. wel jammer, ik mis die zwiepende haren in m'n gezicht wel bij het headbangen :D

zingen(lees: janken) doe ik enkel onder de douche en in een band speel ik momenteel evenmin. heb wel al af en toe hier en daar wat gaan meejamen, maar heb besloten eerst nog een tijdje verder te 'leren'. ik speel nu m'n 5de jaar gitaar vooraleer ik nu nog bij een band zou gaan spelen zou ik eerst zoveel mogelijk eigen riffs en leuke melodietjes achter de hand willen hebben(ja, wie niet hé?), zodanig dat we er direct kunnen invliegen zonder nog veel te staan sukkelen.

wie speelt er hier nog allemaal gitaar of een ander instrument?

@ builderb & danielito : welke gitaar(en), versterker, pedaaltjes en andere musicgear hebben jullie ? ben es benieuwd ;)

ikke:
3 gitaren, mijn eerste was een goedkope YAMAHA/ dan nog een acoustische, Spaanse gitaar (speel ik niet veel op)/ en sinds vorig jaar nog een Fender Strat. en binnen afzienbare tijd hopelijk een Jackson Randy Rhoads... :p vet!

als versterker heb ik een Peavey Bandit.
als pedaaltjes: 1 line6 ubermetal- pedal, 1 crybaby (wah-wah) en
1 Digitech GNX4 Guitar Workstation (aansluitbaar op pc, dus je kan zelf je deuntjes op cd branden).

[afbeelding niet meer beschikbaar]

alleen heb nu geen Richie Blackmore top meer maar een Powerball.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heb voor de rest nog een yamaha en nep les paul gitaar. Daarnaast een driekwart akoestische gitaar (mijn eerste), een spaanse gitaar en twee semi-akoestische gitaren (beide Segovia).

Ik heb volgens mij een stuk of 6 gitaren en twee basgitaren.

- twee spaanse gitaren (ik heb klassieke gitaarstukken ooit moeten leren)
- één gewone akoestische gitaar, een vreselijk onding waar ik nooit op speel
- één Jazz-gitaar, ik heb ooit in een jazzbandje gespeeld waar we Rosenberg Trio-achtige muziek speelden
- twee electrische gitaren; een Yamaha en een Gibson Les Paul
- twee basgitaren; een Yamaha 4-snarig en een Ibanez 6-snarig

Als versterker heb ik een Marshall 2x80 Watt met een gewoon pedaaltje voor clean/distortion en uiteraard een Cry baby wah wah.

Dat is het wel.. :p

Oh ja, over lang haar gesproken. Dit ben ik een jaar of tien geleden toen ik nog een flinke staart had:

Ik had twee Wasburne Dime's. Volgens mij had ik in het begin van de thread een foto geplaatst met een daarvan. Nu nog een over.

Voor de rest:
Marshall JCM 2000 DSL 100
Angled Marshall 1960 kast, flink gemod.
Digitech Valvefx effectenbak/pre-amp.

alleen heb nu geen Richie Blackmore top meer maar een Powerball.

Heb voor de rest nog een yamaha en nep les paul gitaar. Daarnaast een driekwart akoestische gitaar (mijn eerste), een spaanse gitaar en twee semi-akoestische gitaren (beide Segovia).[/QUOTE]

WAUW!! ziet er ****in' heavy uit, blaast lekker weg zeker? :D

ja prima geluid, per twee kanalen zit er een equalizer op, dus je kan alles lekker goed instellen. (zowel clean als distortion) Heb super veel vermogen over. Zal hem niet snel compleet open hoeven zetten. (durf ik geeneens) :)

leuk dat er hier wat muzikanten op het forum zitten :)
met blijkbaar heel wat professioneel materiaal.
speelt iedereen momenteel in een band ?
en spelen jullie alle dagen ? ik probeer (net zoals met BB trouwens) alle dagen te oefenen.
na hoeveel tijd ongeveer vond jij van jezelf dat je een degelijke gitarist was. het leerproces stopt volgens mij nooit echt, het blijft eigenlijk altijd maar oefenen en herhalen...
ik heb soms af en toe last van het befaamde gitaardipje,
je weet wel: effe het niet meer zien zitten als je geen vorderingen meer maakt. soms zit ik me suf te kijken op zo'n tablatuur, ik leg die dan altijd langs de kant en probeer iets anders in dezelfde trent.
op een dag lukt die ene moeilijke vingerzetting dan toch wel, hoop ik.
eigenlijk is het het beetje als BB:
er kruipt enorm veel tijd en sloten energie in vooraleer je resultaten ziet ;)

nice tattoo ook overigens, Danielito ;)
precies een afbeelding uit het Oude Rome ofzo...

Hehe, die tattoo vertelt een verhaal van een Balinese prinses die voor straf wordt geëxecuteerd; haar hoofd staat op het punt afgehakt te worden!
(het was trouwens een Henna tattoo hoor, daar op Bali laten zetten..:o )

Ik speel eigenlijk niet iedere dag en tablaturen pak ik er eigenlijk al helemaal niet meer bij. Ik vind mezelf ook eerder een liefhebber dan een echte gitaarspeler, hoe jammer ook.. :(
Ik zou me er echt weer helemaal aan moeten toewijden.

whahaha, dudes wat een leip spul joh gek....:eek:

engls, wahsburn dime's, rosenberg trio achtige muziek...

allemachtig.

Ik heb tot nu toe een stuk of 8 gitaren bespeeld, waarvan ik er nu nog 3 heb.

de eerste kast waar ik op heb lopen plukken was een spaanse gitaar van de buren die ik had gekaapt :D
Van andere buren hebben ik daarna een Fender acoustische gitaar (steel string) gekocht, die heb ik nog.
mn eerste elektrische gitaarwas een Rockson (ohw yeah...)
daarna een 'maison', die heb ik nog steeds...
Toen heb ik er een jackson bijgekocht, maar dat was een redelijk rampenplan
toen kwam er een washburn nuno bettencourt bij, ultra lichte gitaar, maar iets te weinig body
Jackson en en washburn ingeruild (de Jackson was ondertussen praktisch uit elkaar gevallen...) voor een ESP LTD superstratje, floyd roses exit, string through in :D
De LTD moest een tijdje terug in reparatie (een van de zadels was exit...oeps)
Toen heb ik een hele tijd op een Ibanez Les Paul gespeeld. Mijn god, wat een bak, onmundig zware gitaar, erg vette sound en een behoorlijk b*ch om te spelen....
Nu heb ik mn LTD weer terug (na anderhalf jaar! :eek:) en hij is heerlijk! Erg veel gitaar voor heel weinig geld.

Aan versterking speel ik altijd op mn Park 10 watt bak, geen effecten, gewoon een snoer en spelen. Ook heb ik een Crate G120C XL, maar daar heb ik een aantal speakers uit geblazen :o , wel een heeeerlijk chorus op dat ding, stereo versterker, 2 x 60 watt. Ding is al zon 25 jaar oud volgens mij en heeft op de meest vochtige plekken gestaan, maar doet het nog steeds...

Sinds ik weer in een band speel, wordt het wel duidelijk dat ik weer wat beter versterker materiaal moet hebben.... :D

waar we Rosenberg Trio-achtige muziek speelden
da wil ik je dolgraag es zien spelen!:)
"ot"
speel 7j, leer nu beter tokkelen(van die spaanse stukken), speel al 2j in n band, nix groots, heb n Vigier marilyn, een accoustische en n epiphone, een Ran guitar wordt nu voor me gemaakt in Polen(maw n gitaar compleet naar mn eisen)
heb een Diezel 4*12 cab een Diezel vh4 en n Engl e670(laatste special edition verkrjigbaar.
oefen elke dag, soms es n dagje niet, soms es 6u

Ran kennik wel ja, cool spul...
Goede kwaliteit voor een relatief enorm lage prijs voor Custom werk.

@builderB, Marshall setup kopen? ;)

@deadsmurf: Niet meer in een band. Band is afgelopen winter na iets meer dan 10 jaar opgeheven vanwege chronische blessure van onze drummer. Ben begonnen met spelen toen we voor de grap die band bij elkaar trommelden voor een performance-avond op school :D

super mooi spul, Ran gitaren. Onze andere gitarist heeft er een.

Zit wel in een band. Zal ff wat mp3's posten als nieuwe nummers gemasterd zijn.

@builderB, Marshall setup kopen? ;)

that depends.... specs? price?

super mooi spul, Ran gitaren. Onze andere gitarist heeft er een.

Zit wel in een band. Zal ff wat mp3's posten als nieuwe nummers gemasterd zijn.

superstrak bakkie zeg... ERG mooi, volgens mij hebben ze een overtrek papiertje op de ESP horizon gelegd, maar niettemin erg mooi!

Gooi die MP3's eens het net op!

Mooie gitaar inderdaad..! :D
Ik vind de brug en de kam wel veel weg hebben van de Gibson's eigenlijk..

lijkt idd dondersveel op een tune-o-matic systeem. Ik zelf ben wel fan van string through bij vaste bruggen

Hier nog een foto van mijn Ibanez basgitaar:

WTF, 6 snaars bas :P

leipe waus...

da's voor een extra dimensie ;)

Terug
Naar boven