MuscleMeat

Voor diegenen die volkoren brood niet wegkrijgen?

Maarten1230

Cool Novice
Waardering
4
Heey beste leden,
Ik was een beetje aan het nadenken over GI toen ik op het idee kwam dat volkorenbrood eigenlijk gewoon witbrood is, maar dan met meer vezels en vitamines.
Nu dacht ik eraan dat het GI-verschil van volkorenbrood t.o.v. witbrood veroorzaakt woordt door de aanwezige vezels en je dus eigenlijk (puur theoretisch gezien dan) gewoon evengoed witbrood kan eten en er een lepel zemelen ofzo naast pakken? Of ben ik nu volledig fout?
Ik dacht dat het misschien handig kon zijn voor de mensen die volkorenbrood niet wegkrijgen... :p

als je alleen wit brood kan eten en geen bruinbrood ben je echt een verschrikkelijke aansteller..

• Topic Starter Topic Starter
als je alleen wit brood kan eten en geen bruinbrood ben je echt een verschrikkelijke aansteller..

Dat is waar, maar het gaat me daar dan ook niet om eigenlijk...
Ik eet zowiezo enkel volkorenbrood, het enige wat ik me afvroeg was ofdat mijn redenering juist was of niet... =)

zz

Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk zeggen, ik stond regelmatig met tegenzin op, omdat ik daarna 4 broodjes zou gaan eten waar ik in eerste instantie niet aan gewend was. Heb het toen met wat soep geprobeerd en dat maakte het al een stuk makkelijker.

Nu neem ik altijd een kop soep en hang het brood er even in. Dan krijg ik ze in ieder geval een stuk makkelijker weg:rolleyes:

Hoe kan je nu opstaan met tegenzin om te eten..
Het eerste waaraan ik denk als ik opsta is eten :p als je deftig traint heb je 's morgens toch honger als een paard... :D
ik alleszins toch

Terug
Naar boven