AndroidHealthClinic

Voor het sporten eten

Raymbo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
65kg
Vetpercentage
11%
Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus weet niet of ik bij de goede categorie zit.
Nu is het zo dat ik soms er niet aan ontkom om net voor het sporten (5-10 minuten) nog een boterham met 2 plakjes kipfilet eet. Is dit erg of heeft het geen gevolgen?
Alvast bedankt

Als je er geen last van hebt, kan het geen kwaad.
Ik eet soms nog voor het trainen een warme maaltijd, dus onmiddelijk van de tafel af en trainen (in mijn kelder, dus zit misschien 5-10 min tussen).

Ik heb er geen last van, mijn buurman wel als hij dat doet...

Eet zelf ongeveer een uur voor de training. Als ik 10 min voor de training zou eten dan gaat alles er gelijk weer uit:vomit:

Het is per persoon verschillend. Ik eet soms vlak voor het sporten en soms een uurtje ervoor. Op zich merk ik niet veel verschil.
Ik merk wel verschil als ik direct na het ontbijt ga sporten of direct na de lunch. Na de lunch heb ik meer energie... maar heb dan ook al meer maaltijden op.

Als je er geen last van hebt, kan het geen kwaad.
Ik eet soms nog voor het trainen een warme maaltijd, dus onmiddelijk van de tafel af en trainen (in mijn kelder, dus zit misschien 5-10 min tussen).

Ik heb er geen last van, mijn buurman wel als hij dat doet...

Dat zou ik niet kunnen.

eet zelf 2 uur van te voren me laatste maaltijd, maar een broodje met wat kipfilet is amper een maaltijd dus geen zorgen.

Ik train altijd een kwartiertje na mijn avondmaal.

De een kan dat, de ander kan het niet verdragen... als jij het kan verdragen is het geen probleem toch :P

Als jij er geen hinder van ondervind is er toch geen probleem.

Ikzelf eet ook liever wat voor ik ga trainen.

Ik eet 2-2,5u voor de training een maaltijd, halfuurtje ervoor een shake of koek of iets anders kleins.

Half uur na de avondmaaltijd, geen problemen mee.
Op zaterdagochtend op een lege maag, ook geen problemen mee.

Gewoon lekker blijven doen als je er geen last van hebt. Is bij iedereen anders, ik moet er zelf +/- een uur tussen hebben weet ik uit ervaring.

Avondeten en uurtje er na muesli reep + 2 bakken koffie. Beste voor mij :D

Ik vreet soms nog > 1000 kcal en ga dan direct erna hardlopend (2,5 km) naar de sportschool voor m'n training. Omgekeerd heb ik ook wel eens 35 km hardgelopen direct na het opstaan op een lege maag, zonder problemen. Als je spiermassa aan wil komen, is dit echter niet aan te raden, dus dit doe ik ook niet meer :). Voor m'n krachttraining kan ik eten beter verdragen dan vlak voor m'n hardlooptraining.

Het is wat je zelf fijn vindt. Fruit + iets eiwitrijks vind ik het prettigst voor m'n training eind v.d. middag na m'n werk (doordeweeks). In het weekend train ik 's ochtends en neem ik daarvoor een goed ontbijt (melk/havermout/fruit/noten + boterham pindakaas).

Terug
Naar boven