MuscleMeat

voor training whey in plaats erna

The Bulkman

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
79kg
BB'ers,

Statestieken
Leeftijd: 20
Gewicht: 83
Vet: 8/10
Lengte: 180 cm

Ik train al een jaar op deze manier in de voeding:
- uur voor training 4 broodjes met veel kip
- kwartier ervoor een pre work out
- direct na training handje vol rozijnen
- 10 a 15 minuten later een whey shake
- uur daarna (na de training dus) een flinke maaltijd

Maar ik heb verschillende mensen gehoord, die behoorlijk groot zijn vergeleken met mij, dus die zouden wel verstand van hebben. dat dit de betere methode is:
- uur voor training, flinke maaltijd
- uur a half uur voor de training een whey shake 0,4g/kg, de shake omdat de shake ongeveer uur a anderhalf uur erover doet om opgenomen te worden, dus als je klaar bent met trainen heeft je lichaam eiwitten nodig en dan zijn ze net opgenomen.
- tijdens de training Muscle tech, spieren behouden
- Direct na training 0,4g/kg aan dextrose
- half uur na training een flinke maaltijd met kh en eiwitten en vetten

Klopt dit ook?
Ik doe het nu 2 weken op deze manier, ene kant voelt goed maar ben wel benieuwd als echt goed is??

Ik hoor graag jullie reacties

De timing van je eten is totaal irrelevant wanneer het aankomt op je lichaamssamenstelling. Dus of je wil groeien of afvallen. Wat veel belangrijker is, is of je dagelijks je macro's haalt.

Alles wat ze je hebben verteld kan je dus gewoon negeren, dat is broscience. Zorg er gewoon voor dat je eet/inneemt waarop jij het best kan trainen. Als dat alles is wat hierboven staat, prima. Als dat alleen banaan is, ook prima. Zolang alles wat je eet/drinkt maar binnen je schema en doelen past.

Precies wat Jokr zegt, Get those macro's my friend.
Maakt echt niet uit wanneer jij nou je shakie neemt of je flinke maaltijd, als jij je goed voelt bij een flinke maaltijd ervoor doe je dat toch. Als jij je beter voelt bij een flinke maaltijd achteraf doe je dat ;)
Die 'verschillende mensen' noemen indirect de anabolic window, waarbij ze aangeven dat deze tot ongeveer 1 uur na de training duurt. Dit is echter achterhaald en de anabolic window (tijdsduur waarin de spieren het meest herstellen en voeding nodig hebben) duurt tot 72 uur, 2 dagen dus

:roflol:
Heerlijk, "tijdens de training muscletech, om je spieren te behouden", want als je dat niet neemt vallen ze eraf? Hou toch op man. Voor de rest, wat hierboven gezegd is.

Echter heb ik het idee dat dit verschil voor het bouwen van spieren minimaal is

mooi

Doe dat eigenlijk altijd ervoor. Heb dan de gehele middag weinig gegeten en erna eet ik al een goede maaltijd.

Als er al iets is als een extreme behoefte aan eiwitten na je training, wat supplementenboeren veronderstellen, lijkt me ook dat je die dan al binnen moet hebben. Dus is voor je training wel zo handig.

Doe dat eigenlijk altijd ervoor. Heb dan de gehele middag weinig gegeten en erna eet ik al een goede maaltijd.

Als er al iets is als een extreme behoefte aan eiwitten na je training, wat supplementenboeren veronderstellen, lijkt me ook dat je die dan al binnen moet hebben. Dus is voor je training wel zo handig.

Net zoals dit de supplementenboeren beweren:
Je moet na de training zo veel mogelijk eiwitten binnenkrijgen, dus neem deze eiwitshake. Deze whey zorgt voor een insulinepiek die gelijk alle eiwitten de cellen in pompen voor een kickstart. blablablablablabla

Ja, supplementenboeren, die goed boeren op alle mythes die zij verkopen (en nog worden geloofd ook)

Ja, supplementenboeren, die goed boeren op alle mythes die zij verkopen (en nog worden geloofd ook)

Klopt
Vandaag de dag kakelen de mensen alles wat ze horen.
Zo'n wijf bij mij in de klas: jaa dat is slecht joh wat je koopt (eiwitten) echt slecht stop ermee.
Ik: wat denk jij dat je er echt over weet dat waar is?
Zij: Ja zitten allemaal spullen in waar je een kleine pik van krijgt en je meteen groot wordt en gewoon brood en kip is veeeeeeeeeeeel beter blablablabla
Ik: Done talking b*ch, get your facts right....

Klinkt interessant, maar jammer genoeg wordt er niet aangegeven wat er nou precies bereikt wordt met een grotere opname van fenylalanine. Echter heb ik het idee dat dit verschil voor het bouwen van spieren minimaal is
Je gaat er lekker van gaan schijten, maar of dat ook nuttig is?... :)

Klopt
Vandaag de dag kakelen de mensen alles wat ze horen.
Zo'n wijf bij mij in de klas: jaa dat is slecht joh wat je koopt (eiwitten) echt slecht stop ermee.
Ik: wat denk jij dat je er echt over weet dat waar is?
Zij: Ja zitten allemaal spullen in waar je een kleine pik van krijgt en je meteen groot wordt en gewoon brood en kip is veeeeeeeeeeeel beter blablablabla
Ik: Done talking b*ch, get your facts right....

Nog erger, vandaag discussie gehad met een onderaannemer van ons: bij hoog en laag beweren dat voeding zwaar overrated is. Voeding doet niets etc.

Bezorgt me nog meer tranen dan dit hiero

Nog erger, vandaag discussie gehad met een onderaannemer van ons: bij hoog en laag beweren dat voeding zwaar overrated is. Voeding doet niets etc.

Bezorgt me nog meer tranen dan dit hiero

Ja het is toch te triest voor woorden. Ik begin bijna al instantly met huilen en bidden voor hen dat zij nog ergens terecht komen

---------- Post toegevoegd Fri 11 Jan 2013 om 20:59 ----------

Je gaat er lekker van gaan schijten, maar of dat ook nuttig is?... :)

Dat doe ik al genoeg :roflol:

Terug
Naar boven