MuscleMeat

Voorste kruisbandafgescheurd

Frigos

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
70kg
Wel het zit zo ik speel voetbal en heb 1 maand geleden mijn kruisband afgescheurd. Heb er een tijdje mee rondgelopen en word binnenkort geopereerd
ze gaan dus een pees van mij gebruike als nieuwe kruisband. Mijn vraag is vervolgens heeft iemand van jullie dit al voorgehad? Ik vraag me ook af of ik ooit terug 100% fit wordt of zal dit voor altijd mijn zwakke knie blijven en zal ik veel minder snel kunnen lopen ofzo en is de kans groter dat ik hem trouwens nog is afscheur? Alvast bedankt voor jullie hulp

kans is groot dat je 100% herstel, of er toch dichtbij

toch zal deze blessure heel lang duren voor volledig herstel (6maand tot een jaar), bereid je alvast maar voor op je dagenlange proprioceptie training ! :D

6 maand voor een afgescheurde kruisband?

Pak maar 1 jaar eer je terug helemaal fit bent.

• Topic Starter Topic Starter
is de kans niet groter dat ik hem opnieuw scheur na dat ik hersteld ben?
Want ik zou graag willen blijven voetballen maar op degelijk niveau en vraag me af of die mogelijk is

Laatst bewerkt:
Zijn wel meerdere profs die dit voor hebben gehad en die voetballen toch ook gwn terug verder. So don't worry

Kans is groter dat je hem opnieuw afscheurt maar het kan evengoed zijn dat je hem nooit meer afscheurt.

Je hebt het over die profs maar het is dan ook hun job zij revalideren dagelijks en krijgen ook de beste hulp ik speel in 2 provinciale wat beduidend lager is ik hoop gewoon dat de operatie goed verloopt zodat ik terug kan voetballen binnen een jaar en dit nooit meer voor heb. Want je weet niet wat je blesseren betekent voor je kruisband hebt afgescheurd. Bedankt voor jullie hulp alvast

Laatst bewerkt:
Denk dat je toch echt het beste met je fysio/dokter en dergelijk daar overleg over kunt hebben + wat je zelf aanvoelt!

Daarnaast zal je van de fysio zeer waarschijnlijk opdracht krijgen voor krachttraining om je spieren eromheen sterker te maken. Zelf gelukkig nooit gehad, 2 vrienden van mij wel. Beide ruim een jaar eruit al met al. Misschien zouden ze wel weer kunnen voetballen maar geen van beide heeft de moeite genomen weer van 0 af aan te beginnen, zitten beide in vriendenteams. Zorg voor motivate, ga lekker op de crosstrainer als het mag (loopband en dergelijke kan belastend zijn) en zorg voor enige behoud van conditie, of opbouw van conditie. Dat maakt het uiteindelijke terugkomen makkelijker! En vergeet de krachttraining niet! Wordt in het amateurvoetbal (ook voor mensen die wel betaald krijgen) erg onderschat.

hallo, ik heb net hetzelfde aan de hand.
De sportdokter zegt dat het minstens 6 maand gaat duren, maar je moet toch sowieso meer dan een jaar tellen gewoon door het feit dat je veel achterstand hebt opgelopen en al je spieren zijn verzwakt.

Over het opnieuw scheuren, bij mijn weten is de kans net kleiner door het feit dat je pezen van steviger materiaal zijn dan de kruisband zelve. Ik zou mij daar niet zo veel zorgen om maken, het moeilijkste gaat vooral proprioceptie en kracht terug winnen zijn.

Het herstel zal idd een tijdje gaan duren.
Heb hem zelf 2 keer afgescheurd. 1ste maal is gebruik gemaakt van knieschijfpees en 2de keer stuk van me hamstring.

Bij mij zal het iig mijn zwakke plek blijven,ben nu 4 keer geopereerd en zal er gewoon mee moeten leven.
Ben nu wel gewoon redelijk zwaar aan het squaten,dat gaat ook gewoon goed,maar af en toe heb ik opeens weer veel pijn in me knie.

Neem in ieder geval goed de tijd voor je herstel en luister naar je lichaam.

hey!
In principe staat er 9 maanden voor om te revalideren... Als je ervoor al s goed getraind bent, en de operatie goed gedaan wordt, kom je er weer gewoon helemaal bovenop! Mag ik vragen waar je geopereerd gaat worden? Zelfs zonder voorste kruisband kan je prima voetballen!! Helaas blijft je knie wel een punt van aandacht na je herstel. Je zal er altijd iets harder je best voor moeten doen om hem even sterk te krijgen als de andere kant!

succes met revalideren! eerste 4-6 weekjes ff met krukken..;)

hee, ikzelf heb mijn mediale knieband afgescheurd. Het herstel zelf is redelijk voorspoedig gelopen, maar ik heb nu een jaar en 3 maanden na dato nog steeds last van me kniepees en t is mogelijk dat jij dat ook zal houden mits jij er nu ook al veel last van hebt. Blijf zeer zeker vanaf de tijd dat je weer wat mag doen iedere week je benen trainen. De stabiliteit zul je nodig hebben

Bedankt voor al jullie reacties zal laten weten hoe alles verloopt.

Io, ben 5 maand geleden ook geopereerd aan m'n voorstekruisband (Boksblessure). Eerste 2 maand redelijk afgezien. Nu begint het stilletjes aan te beteren. Het enige probleem dat ik nog steeds ervaar is het kraken van de knie en het naar voor zwaaien bij het wandelen. Niet dat het pijn doet maar het is enorm irritant. Ook is de schrik om er opnieuw door te zakken heel fel aanwezig.

Trainingswijze gaat het best goed. Squatten, frontsquats, legpresses, leg extensions, leg curls. Het lukt allemaal. Natuurlijk nog niet zo zwaar in gewicht als vroeger. Nu concentreer ik me liever op de aantal herhalingen. Anyway, het enige wat ik je echt kan aanraden is voldoende oefenen (oefeninge kiné), voldoende fietsen en vooral de moed niet verliezen ;)

Succes btw!

Terug
Naar boven