MuscleMeat

Vordering 12-weken programma

PaardenFokker

Novice
Waardering
0
Beste forumgenoten,

Ik ben nu sinds 3 januari (4+-weken) bezig met mijn 12-weken vetverlies programma. Graag wil ik jullie mening over mijn vorderingen en of ik zo door kan gaan of juist een tandje bij moet zetten (waarschijnlijk m.b.t. mijn voedselsschema).

Mijn stats begin:
90 kg, Vetpercentage ca 20%+ (20,5mm accumeter)

Na 4 weken
88 kg, Vetpercentage ca 18-19% (19mm accumeter)

Ik doe 4x per week krachttraining en cardio training 2+-uur verdeelt over 3 dagen. Verder heb ik na het lezen van "Burn the fat, feed the muscle" een voedselschema gemaakt.

Voedselsschema (uiteraard geen calorieeen uit drinken):
S'ochtends:
havermout en whey shake + appel.

S'middags:
Elke 2,5 uur een maaltijd met:
ca 100gr groentes, 125gr kipfilet/zalm/tonijn/krab en 75gr zilvervliesrijst.

S'avonds:
magere kwark, 450gr.

Aangezien ik op nogal verschillende tijden opsta verschilt het aantal rijst-maaltijden tussen de 2 en 4. Ik heb maximaal 2-3 "cheat"-maaltijden per week.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik aan het cutten ben en mijn initiële doelstelling is om een vetpercentage van 12% te bereiken over 8 weken (eind maart). Daarna door naar onder de 10% in mei. Het lijkt mij erg veel werk om een voedselschema -op de calorie uitgemeten- te handhaven. Alles om mijn doel te bereiken! die sixpack wil ik hebben VOOR de zomer!

Wat vinden jullie van mijn vooruitgang? Is mijn voedselsschema strak genoeg of moet het echt op de calorie worden uitgemeten?

PS: ik vind het erg moeilijk een goede vetmeting te doen, heeft iemand hier tips, suggesties voor?

groetjes!

Leuke poging: ik zie 3 maaltijden.... Wat neem je als tussendoortjes?
Het lijkt erop als je te weinig kcal binnenkrijgt en de afname van je vetpercentage snel zal afnemen.

Voor een goede en betrouwbare vetpercentage-meting: meerdere keren altijd op dezelfde relatieve tijd (bijv. 2 uur na je ontbijt of direct na het opstaan) en doe dit maximaal 1x per week (bij voorkeur op dezelfde dag, bv. elke zaterdag).

Kies de juiste methode (3, 4 of 7 punts meting), welke methode gebruik je:
Helaas hebben ze de prijs verhoogd van 10 naar 20 dollar, maar dit programmaatje is echt geweldig:
(vroeger was er hier op het forum iemand die een zelfde programma had geschreven, helaas kan ik hem zelf nergens meer downloaden).
Verder kun je vragen om iemand anders (je partner of een vriend(in)) meerdere keren de meting te laten doen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reactie! het is overigens niet het geval dat ik maar 3 maaltijden eet. Ik heet afhankelijk van de lengte van de dag 4 tot 6 maaltijden (elke 2,5 uur een warme maaltijd met rijst/kip etc..)

Ik zal die vetpercentagemethode eens gebruiken! bedankt

Terug
Naar boven