1) Tijdens kuren heb ik lichtelijk last van gyno, maar als ik bij test in het midden van de kuur een week lang 10mg nolva neem krimpt het weer genoeg om tot de nakuur vol te houden. Ik lees dat velen zeggen dat je dit beter niet bij tren doet, de meeste zeggen dat je bij gyno ''door'' tren er snel bij moet zijn omdat je er anders niet meer van af komt.
Is dit een broodje aap verhaal?
Tren heeft weinig of geen invloed op gyno, buiten dat het het normaal op allerhande manieren verminderd. Dus zal ook geen invloed hebben op de behandeling.
Problemen met tren specifiek zijn er als er iemand met hoge prolactine begint aan een kuur met tren. Prolactine wordt verhoogd door estrogeen en progesterone, maar die twee hormonen maken het ook inactief. Wanneer je begint aan tren en tegelijk sterk mindert in estrogenen dan kan er in zeldzame gevallen lactatie optreden, die in meeste gevallen tijdelijk is en door de tren zelf zal minderen na enkele dagen (buiten als er sprake is van een prolactinoom die artificieel prolactine hoog houd, maar dat moet je laten nazien en behandelen). Ik denk dat dit vooral mogelijk is bij mensen die gevoelig zijn aan estrogeen en bv overstappen van hoge dosis test/deca op lage test/hoge tren. Op je test/deca heb je hoog estrogeen/porgestageen die je prolactine opdrijft maar inactief houd, maar dan valt estrogeen weg en breng je een anti-progestageen als tren in, kan het zijn dat de prolactine actief wordt en er lichte lactatie optreed tot als de prolactine terug daalt. Dit is hetzelf wat gebeurt in vrouwen die bevallen zijn. Mss belangrijk om mee te geven dat bij die vrouwen prolactine in stand gehouden wordt door de zuigeling, dus als je het voorhebt, mss best niet aan je tepels prutsen

Overigens bleek dat zelfmanipulatie bij jongens een directe oorzaak voor gyno te zijn, dus mss ook best als je een jeukende tepel hebt of iets, er niet de hele tijd mee te spelen, want kans is dat je dan probleem maakt waar gene was
99% van mensen kan en mag met tren geen probs geven met gyno. Maar als je je toch zorgen maakt voor een low estro tren cycle, zorg dan gewoon dat je eerst de estro verlaagt voor je tren inbrengt. Als je met hoge prolactine blijkt te zitten, mss ook best niet opteren voor nolva als anti-e, want dat kan prolactine verhogen.
Het gedeelte van saturated fats en cholesterol kan ik me voorstellen, maar gaan simpele koolhydraten hier ook een extra schade aan toebrengen? Ik dacht dat het gedeelte simpele en complexe koolhydraten al ontkracht was mbt het verschil hiertussen.
Niet tenzij er insulineongevoeligheid is. Want doorgaans is wat extra insuline goed om gesatureerd vet op te slaan en het dus uit het bloed te halen. En ik hoop echt dat je met het verschil ontkracht niet wijst op die klucht van henselmans, want de bolus carbs (dus de snelheid waarmee een enkele dosis in het bloed terecht komt en de overeenkomstige dosis insuline die vrijgegeven wordt) is wel degelijk een factor in veel gevallen.
Het gaat hier over on-cycle use van hCG, ze geven hiervan niets over aan bij post-cycle use.
Is het gequote wel waar?
Is er reden waarom je voor post-cycle use zou gaan ? Maar ja, het aangegevene is waar, ook de reden waarom behandeling na de feiten afgebouwd wordt zodat de gevoeligheid van de testes weer kan normaliseren.