MuscleMeat

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cardio is bijzonder goed als je effectiever wil worden in cardio, voor al de rest is het een ****ing vermoeiende waste of time. Besides, als je op tren zit, dan is die 20 min van de gym naar huis wandelen ook al cardio :p

Het is hetzelfde principe als gewichtstraining. Adaptatie treed op. Je loopt regelmatig een uur. Wat doet je lichaam ? Het past zich aan, het wordt efficienter. het gaat ervoor zorgen dat je dat uur kun uitlopen en tegelijk minder energie gaat gebruiken ervoor. Dus hoe langer je cardio doet, hoe minder calorien je verbrand. Met gewichtstraining is het echter gemakkelijk. ben je aangepast, dan verhoog je het gewicht en doe je verder. Meer nog, je rekent op die adaptatie. Met cardio is het niet zo evident te zeggen dat je dan maar een anderhalf uur, twee uur, en langer gaat beginnen lopen elke dag. Vooral als je dan bekijkt dat het equivalent, calorisch, van je trainingssessie ongeveer overeen komt met een halve portie vlees of zo. Dan eet je toch gewoon wat minder ?

Cardio is bijzonder goed als je effectiever wil worden in cardio, voor al de rest is het een ****ing vermoeiende waste of time. Besides, als je op tren zit, dan is die 20 min van de gym naar huis wandelen ook al cardio :p

Het is hetzelfde principe als gewichtstraining. Adaptatie treed op. Je loopt regelmatig een uur. Wat doet je lichaam ? Het past zich aan, het wordt efficienter. het gaat ervoor zorgen dat je dat uur kun uitlopen en tegelijk minder energie gaat gebruiken ervoor. Dus hoe langer je cardio doet, hoe minder calorien je verbrand. Met gewichtstraining is het echter gemakkelijk. ben je aangepast, dan verhoog je het gewicht en doe je verder. Meer nog, je rekent op die adaptatie. Met cardio is het niet zo evident te zeggen dat je dan maar een anderhalf uur, twee uur, en langer gaat beginnen lopen elke dag. Vooral als je dan bekijkt dat het equivalent, calorisch, van je trainingssessie ongeveer overeen komt met een halve portie vlees of zo. Dan eet je toch gewoon wat minder ?

Haha ik ben het helemaal met je eens. Mij zul je niet snel zien lopen of iets dergelijks.
I hate that shit. Misschien dat ik ooit lichte cardio toevoeg om wat sneller the cutten maar dat is dan als laatste keus.

Hoe sta je tegenover het kort gebruik van korte esters of orals (enkele losse dagen tot max een week) naast een PSMF om in korte tijd veel vet te verliezen en toch massa te behouden bij deadlines etc.

Is het in zo'n geval verstandiger om je cyclus langer door te trekken of is het idee dat de de schade aan de HPTA minder erg is incorrect.

Beste BC,

Las in dit topic (en ook in de kuurlog die je bijhoudt van een vriend) dat je zink aanraadt in hoge dosis bij gebruik hgh. Van wat ik las gaat de dosering naar lichaamsgewicht en bouw je de dosering op.

-Kan jij aangeven wat de dosering per kg lichaamsgewicht is?
-Hoe lang zou de periode moeten zijn om op te bouwen?
-Hoe zit het met toevoeging koper en ijzer (hoeveel)?

Zag overigens dat er verschillende soorten zink zijn (picolinate-citrate-gluconate....), welke raad jij aan?

Wederom bedankt!

Hoe sta je tegenover het kort gebruik van korte esters of orals (enkele losse dagen tot max een week) naast een PSMF om in korte tijd veel vet te verliezen en toch massa te behouden bij deadlines etc.

Is het in zo'n geval verstandiger om je cyclus langer door te trekken of is het idee dat de de schade aan de HPTA minder erg is incorrect.

Mss een gevaarlijke uitspraak die ik doe, dus mss toch best even stellen dat ik zeker geen van de twee aanraad, maar denk dat ik liever men kansen neem met DNP dan met een PSMF dieet.

En als je dan voor een deadline aan de AAS gaat, wat is dan precies je excuus om het de rest van de tijd niet te doen ?

Sorry, maar de hele vraag houd wat weinig steek voor me ...

Is HIIT dan geen goede oplossing?

Beste BC,

Las in dit topic (en ook in de kuurlog die je bijhoudt van een vriend) dat je zink aanraadt in hoge dosis bij gebruik hgh. Van wat ik las gaat de dosering naar lichaamsgewicht en bouw je de dosering op.

-Kan jij aangeven wat de dosering per kg lichaamsgewicht is?
-Hoe lang zou de periode moeten zijn om op te bouwen?
-Hoe zit het met toevoeging koper en ijzer (hoeveel)?

Zag overigens dat er verschillende soorten zink zijn (picolinate-citrate-gluconate....), welke raad jij aan?

Wederom bedankt!

- 1.5-3 mg/kg lichaamsgewicht. Voor de hogere dosis zeker standaard wat extra koper nemen en je ijzer monitoren, ik neem voor het zekerste zinc product met extra koper in.
- Zolang je geen last hebt kan dat vrij snel, elke 3 dagen. Geeft normaal geen problemen, maar heel af en toe is er iemand die wat last van zen maag krijgt (en geen idee of dat dan aan de zinc ligt of de samenstelling van de tablet)
- 1:25 koper:zinc. Ijzer supplementeer ik alleen als ik tekenen zie van ijzertekort (hele bleke stoelgang enz)

Van soort zinc geen idee. Er is voor elk wel ergens een studie te vinden die beweert dat het beter is, maar dan ook maar die ene, dus niet zeker of het heel veel verschil maakt. het gaat ook voornamelijk om absorptie en met deze dosis zal dat dus zeker weinig rol spelen. Dus zou me er niet druk om maken.

---------- Toegevoegd om 14:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:15 ----------

Is HIIT dan geen goede oplossing?

Uiteindelijk kan de toegenomen intensiteit niet echt compenseren voor de verlaagde tijdsduur. Nu, als ik wat cardio zou doen, als je wat wil zweten, dan zou ik idd wel voor HIIT opteren, gewoon omdat een uur verdoen eraan me nog stommer lijkt dan 20 min.

Mss een gevaarlijke uitspraak die ik doe, dus mss toch best even stellen dat ik zeker geen van de twee aanraad, maar denk dat ik liever men kansen neem met DNP dan met een PSMF dieet.

En als je dan voor een deadline aan de AAS gaat, wat is dan precies je excuus om het de rest van de tijd niet te doen ?

Sorry, maar de hele vraag houd wat weinig steek voor me ...

Periodiseren denk ik. Om bijvoorbeeld bijvoorbeeld nu wat vet te verliezen voor een show/shoot door kortstondig iets van een PSMF of een CKD zoals een diepe UD2 te doen met iets ondersteuning voor spiermassa behoud. Zodat je voor een volgende shoot/show, die bijvoorbeeld over 15-20 weken zou zijn, een volwaardige 10-12 weken durende cyclus kunt draaien. Zodat je niet 20 weken on hoeft te blijven en daarna langer ligt te klooien met herstel.

Periodiseren denk ik. Om bijvoorbeeld bijvoorbeeld nu wat vet te verliezen voor een show/shoot door kortstondig iets van een PSMF of een CKD zoals een diepe UD2 te doen met iets ondersteuning voor spiermassa behoud. Zodat je voor een volgende shoot/show, die bijvoorbeeld over 15-20 weken zou zijn, een volwaardige 10-12 weken durende cyclus kunt draaien. Zodat je niet 20 weken on hoeft te blijven en daarna langer ligt te klooien met herstel.

Of plan wat meer op voorhand zodat je geen shows en shoots hebt waarvoor je diep moet gaan dieten ? Kun je mss gewoon 10 on terwijl je dieet, 10 off, dan weer 10 on en het goed doen ?

Maar je vraagt het de verkeerde persoon, ik klooi niet met herstel ;)

Laatst bewerkt:
Big Cat raad jij tijd on + nakuur = tijd off als richtlijn aan?

Ik laat me op de volgende waarden testen 3 maanden na een 12 weken kuur: asat, alat, gamma GT, creatinine, cholestorol, test tot, test vrij, shgb, lh en fsh.

Als alles binnen de referentiewaarden valt is dat goed genoeg om "verantwoord" te beginnen aan een nieuwe kuur?

Had de vraag hier nog nergens gezien, misschien leuk ook als info voor anderen. In de US ( jaja ik weet het, die lui zeggen wel meer shit :P ) zijn ze voorstander van Orals een half uur Pre WO en in geval van de wat meer heftige orals, denk aan SD/M1T die nogal wat sides met zich mee kunnen brengen, gebruiken ze ze alleen pre workout, dus niet op rustdagen.

Hoe denk jij daar over BC? Ik nam m'n orals altijd zo dat ik elk moment van de dag actieve stof in m'n donder had. Zul je er ook op groeien als je ze dus alleen Pre-WO neemt of is het dan gewoon een wat betere versie van pakweg Assault. Same goes voor Test Suspension enzo.

Big Cat raad jij tijd on + nakuur = tijd off als richtlijn aan?

Ik laat me op de volgende waarden testen 3 maanden na een 12 weken kuur: asat, alat, gamma GT, creatinine, cholestorol, test tot, test vrij, shgb, lh en fsh.

Als alles binnen de referentiewaarden valt is dat goed genoeg om "verantwoord" te beginnen aan een nieuwe kuur?

Als je 12 weken wacht dan zal doorgaans al de rest wel in orde zijn, dus vooral test tot en vrij, LH en FSH. Als die in orde zijn (en dan bedoel ik niet "bijna" in orde) dan ben je good to go.

---------- Toegevoegd om 21:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:14 ----------

Had de vraag hier nog nergens gezien, misschien leuk ook als info voor anderen. In de US ( jaja ik weet het, die lui zeggen wel meer shit :P ) zijn ze voorstander van Orals een half uur Pre WO en in geval van de wat meer heftige orals, denk aan SD/M1T die nogal wat sides met zich mee kunnen brengen, gebruiken ze ze alleen pre workout, dus niet op rustdagen.

Hoe denk jij daar over BC? Ik nam m'n orals altijd zo dat ik elk moment van de dag actieve stof in m'n donder had. Zul je er ook op groeien als je ze dus alleen Pre-WO neemt of is het dan gewoon een wat betere versie van pakweg Assault. Same goes voor Test Suspension enzo.

Is zeker iets van aan, maar half uur lijkt me wat kortbij, doorgaans best 60-90 minuten voor je workout. krijg je inderdaad heel goeie pumps van. Ik weet niet in welke mate je je levels van orals echt stabiel kan houden, want als je ze moet gaan opdelen heb je uiteindelijk minder volume. Dus een dosis per dag, elke dag, maar je kunt die gerust afstemmen dat het overeenkomt met een uur, anderhalf uur voor je training op trainingsdagen.

In welke mate dat dan echt bijdraagt aan extra resultaten weet ik niet, voor zover ik zie maakt het weinig verschil. maar is ook geen reden om het niet te doen als je graag wat meer pump hebt.

Bc

Dus jij zegt beter (voorbeeld) 50 mg dianabol in 1x nemen ed dan verspreiden ed?

Ik ben een beetje aan het puzzelen. Hoe vind je iets als dit er uit zien?

Week 1 t/m 6
1000mg test e

week 7 t/m 12
500mg test e

week 5 t/m 20
800mg bold

week 13 t/m 20
1000mg test e

week 21 t/m 28
500mg test e

week 29 t/m 36
350mg test p
700mg tren a
350mg mast p

week 37 t/m 44
375mg test e

week 45 t/m 56
1000mg test e
600mg deca

Ook nog een paar vragen

Jij drinkt zelf veel melk omdat je water niet lekker vindt en omdat het calorieën bevat. Tenminste, ik dacht dat ergens gelezen te hebben. Als dat zo is, is melk net zo goed door het lichaam te gebruiken om bijvoorbeeld nieren door te spoelen?

Zoutinname, hier kan je het beste niks aan veranderen omdat je lichaam zich hier naar aanpast. Alleen als je merkt dat je echt veel vocht vast gaat houden. klopt dit?

Het behouden van spiermassa na een kuur is onmogelijk omdat, de spieren die je gewonnen hebt tijdens een kuur alleen behaald en vast te houden zijn door een hoger testosteron level. Zodra je stopt zijn die levels te laag om de gewonnen spieren vast te houden. (er vanuit gaande dat je boven je natuurlijke max zit met kuren)

Laatst bewerkt:
Hmm zul je flink op groeien Joertjuh. Vind je het voor jezelf niet makkelijker om van blast tot blast te kijken wat je wilt ipv meteen een jaar vooruit te plannen?

Ik ben een beetje aan het puzzelen. Hoe vind je iets als dit er uit zien?

Week 1 t/m 6
1000mg test e

week 7 t/m 12
500mg test e

week 5 t/m 20
800mg bold

week 13 t/m 20
1000mg test e

week 21 t/m 28
500mg test e

week 29 t/m 36
350mg test p
700mg tren a
350mg mast p

week 37 t/m 44
375mg test e

week 45 t/m 56
1000mg test e
600mg deca

Ziet er goed uit. Zou wel check-up plannen rond week 10-12, gezien je toch 20 weken op meer dan 1g zit.

---------- Toegevoegd om 11:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:57 ----------

Hmm zul je flink op groeien Joertjuh. Vind je het voor jezelf niet makkelijker om van blast tot blast te kijken wat je wilt ipv meteen een jaar vooruit te plannen?

Beter plannen en aanpassen denk ik. Zo heb je al een idee van je timeline en wat je zeker nodig hebt, iets waar je al op kan bouwen, en het dan aanpassen heeft meer voordeel dan zo maar zeggen "goed, binnen 20 weken zie ik wel wat ik doe".

Planning en routine zijn altijd je beste vriend, een van de belangrijkste redenen waarom het belangrijk is dat je dieet en training onder controle zijn voor je AAS begint. Zijn zoveel mensen die denken dat het draait om toewijding, discipline, hard werken etc en dan vierkant tegen de lamp lopen wanneer ze beseffen dat die dingen slechts kortstondig werken en ze in een slop vallen. Het is maar wanneer je beseft dat het draait om planning, heel veel routine en gewoon doen wat je moet doen dat je ergens raakt.

Laatst bewerkt:
Hmm ja heb je ook wel een punt, richtlijnen maken het wel wat makkelijker, zeker als je zo besluiteloos bent als ik. Voel me tijdens het cutten ecto en tijdens 't bulken dik :P Ook maar 's een planning gaan bouwen vanmiddag!

Ook nog een paar vragen

Jij drinkt zelf veel melk omdat je water niet lekker vindt en omdat het calorieën bevat. Tenminste, ik dacht dat ergens gelezen te hebben. Als dat zo is, is melk net zo goed door het lichaam te gebruiken om bijvoorbeeld nieren door te spoelen?

Zoutinname, hier kan je het beste niks aan veranderen omdat je lichaam zich hier naar aanpast. Alleen als je merkt dat je echt veel vocht vast gaat houden. klopt dit?
Natuurlijk niet overdrijven en op ieder ei een zak zout leggen.

Het behouden van spiermassa na een kuur is onmogelijk omdat, de spieren die je gewonnen hebt tijdens een kuur alleen behaald en vast te houden zijn door een hoger testosteron level. Zodra je stopt zijn die levels te laag om de gewonnen spieren vast te houden zelfs al zou je na het stoppen meteen weer op je natuurlijke levels zitten. (er vanuit gaande dat je boven je natuurlijke max zit met kuren)

Zou je hier ook nog je antwoord/bevestiging over willen geven?

Eigenlijk vind ik dit wat ik nu heb makkelijker. Dan hoef ik daar verder niet meer bij na te denken. Ik heb er rekening mee gehouden op welk moment van het jaar ik er het beste uit wil komen te zien. De momenten waarbij me dat niet uit maakt, vooral einde van het jaar, heb ik de deca er in zitten omdat ik het dan niet erg vind wat boller te staan. Ik denk dus dat of ik het nou meteen vooruit plan, of dat ik van blast tot blast kijk, ik toch ongeveer op hetzelfde uit zou komen. Alleen is dat nu in een keer duidelijk en overzichtelijk, zo weet ik wat en wanneer ik dingen precies nodig heb. Een goeie planning is het halve werk hebben ze mij altijd geleerd haha.

Ziet er goed uit. Zou wel check-up plannen rond week 10-12, gezien je toch 20 weken op meer dan 1g zit.

Is dat niet het moment dat de bold zijn werk begint te doen? Zou er op dat moment juist niet een verkeerde meting zijn omdat er dan geen stabiele waarde zijn?

Zou je hier ook nog je antwoord/bevestiging over willen geven?

Ja op alles, al probeer ik wel nergens extra zout op te doen, gewoon omdat elk beetje verwerkt voedsel dat je al eet tjokvol zout zit, waardoor het moeilijk is een normaal zoutniveau te behouden zonder extra zout te vermijden.

Is dat niet het moment dat de bold zijn werk begint te doen? Zou er op dat moment juist niet een verkeerde meting zijn omdat er dan geen stabiele waarde zijn?

Gewoon naar gezondheid toe omdat je langere tijd op hogere doses blijft zitten hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven